Pouzdanje žene prema vlastitom tijelu postalo je ‘kritično pitanje’ u svijetu pokazala je globalna studija
Žene mrze svoje tijelo više nego ikada prije, s tim da su slike o percepciji vlastitog tijela dosegle ‘kritičnu razinu’ u cijelom svijetu.
Prema novom izvješću Dovea, zapanjujućih 89 % australskih žena odabire da odustane od svojih planova, razgovora za posao i drugih važnih angažmana samo zato jer su opterećene sa svojim izgledom.
Kao dio The Dove Global Beauty and Confidence Report, u istraživanju je sudjelovalo više od 10.500 žena i djevojčica u dobi između 10 i 60 godina iz 13 zemalja svijeta. Njihovi odgovori ulaze u statistiku koja je formirala najveću studiju koju je brand Dove ikada proveo.
Za Australiju, podaci na globalnoj razini otkrivaju da je u rangu s Ujedinjenim Kraljevstvom u terminima ocjene pouzdanosti u svoje tijelo – sa samo 20 % žena koje su odale da imaju visoku sliku o svom tijelu.
Najgore pozicioniran je Japan, sa samo 8 % žena koje vole kako izgledaju.
U izvješću se sugerira da opsesija sa slikom tijela ima ozbiljan utjecaj na to kako se žena ponaša u radnoj okolini – sa samo 5 u 10 žena koje se drže mišljenja i odluka na temelju kako izgledaju taj dan.
Ovo novo međukulturološko istraživanje ukazuje na stvarnost, a ta je da nisko samopoštovanje prema vlastitom tijelu prevenira mnoge žene od potpunog uključenja u život, rekla je dr. Susan Paxton, koja je bila uključena u studiju.
‘Žene su pod mnogim pritiscima da udovolje idealima ljepote i izvješća pokazuju da društveni mediji predstavljaju novi izazov u dodavanju još većeg pritiska na određeni način. Ovi su rezultati svakako poziv na akciju’.
Kao dio studije, žene navode rastući pritisak medija i drugih srodnih izvora kao doprinos problemu, sa 77 % Australki koje krive ‘nerealistične standarde’ koje su postavili mediji i oglašavivačka industrija – kao jedan od najvećih problema.
Unatoč visokoj svijesti od pritisaka koje su postavili mediji, društveni mediji i oglašavanje, jedna od dvije Australke prijavila je da se osjećaju gore o sebi nakon što gledaju fotografije atraktivne žene u časopisu.
‘Ovo posljednje istraživanje pokazuje da je nisko samopoštovanje zbog vlastitog izgleda globalni problem’, rekla je dr. Nancy Etcoff, docentica na Harvard Medical School.
Iako zabrinjava, ovi rezultati nisu iznenađujući, s obzirom na sve veće pritiske na žene i djevojke s kojima se danas suočavaju. Moramo pomoći ženama da osnaže na mnoge načine, uključujući obrazovanje o tijelu, vođenje smislenih razgovora i zagovarajući promjene u načinu kako se o ženama govori i kako ih se prikazuju u medijima.
Od drugih zemalja koje su sudjelovale u studiji, Južna Afrika je izišla kao zemlja s gdje se žene u svojoj koži osjećaju najbolje, s više od 64 % žena koje je reklo da imaju visoko samopoštovanje.
Rusija, Turska i Indija pale su u 40 % dok je Kina, Meksiko i Njemačka s rezultatima gdje trećina sudionica prihvaća svoje tijelo.
Možda iznenađujuće, Amerika je ispred Australije, s 24 % žena koje imaju visoko tjelesno samopoštovanje.
Postotak žena koje osjećaju tjelesno samopoštovanje:
1. Južna Afrika 64 %
2. Rusija 45 %
3. Turska 42 %
4. Indija 40 %
5. Kina 37 %
6. Meksiko 36 %
7. Njemačka 34 %
8. Brazil 27 %
9. SAD 24 %
10. Kanada 22 %
11. Australija 20 %
12. UK 20 %
13. Japan 8 %
Unatoč alarmantnoj statistici, postoji pritisak od strane žena da se razbije koncept normi ljepote. Više od 70 % žena žele da mediji u marketingu i oglašavanju portretiraju širi raspon fizičkog oblika, dob, rasu, oblik i veličinu.
‘S ovim novim istraživanjem, nadamo se da ćemo inspirirati žene i djevojke da razviju pozitivan odnos sa svojim tijelom i slici kako izgledaju’, rekla je Tessa Black, brand managerica, Unilevera Australija i Novi Zeland.
Unilever iskorijenjuje seksističke stereotipe iz oglašavanja?
Globalna korporacija Unilever koja je vlasnik Dovea i Axea, repozicionira svoje reklame nakon dvije godine globalnog istraživanja. Tvrtka obećava iskorijeniti sve seksističke stereotipe iz svog oglašavanja nakon što je istraživanje pokazalo da samo 2 % oglasa pokazuje inteligentnu ženu, 3 % oglasa predstavlja žene u vodećim pozicijama i tek 1 % oglasa prikazuje žene kao duhovite. 40 % ispitanih žena reklo je da se nisu identificirale uopće sa ženama u oglasima.
Šef marketinga Keith Weed rekao je da će nova strategija pružiti ženama u njihovim oglasima ‘autentičnu i trodimenzionalnu osobnost, podcrtati njezine aspiracije i šira postignuća’ i pokazati ljepotu kao ‘onu u kojoj se uživa, ne kritičnu i u perspektivi’.
Dove je hvaljen za ovakve napore od kampanje Real Beauty koja je pokrenuta 2004. godine, a koristi osnaživanje kako bi prodala sapun. U međuvremenu, brand Axe, čija cjelokupna energija i vibra počiva na tome da njihovi mirisi žene čine neopravdano napaljenima, možda mora tek sustići Dove. lijecnik.hr