Trodnevni festival plesa u Savičenti privukao je pažnju mještana, turista, ljubitelja umjetnosti, kritičara ali i slučajnih prolaznika
Sara Ivanović
Jubilarno, ujedno i posljednje izdanje Festivala s dugogodišnjom tradicijom, još jednom je Istru učinilo centrom plesne umjetnosti. Od petka do nedjelje, posjetitelji su imali priliku pogledati 11 predstava iz čak šest zemalja. Uz večernji program, održalo se predstavljanje knjige “Carlotta Grisi: baletna diva iz Vižinade”, te okrugli stol na temu 25 festivalskih godina. Na okruglom stolu, javno je obznanjena odluka o transformaciji festivalskog formata. Od iduće godine, umjesto kroz trodnevni program, Savičenta će ugošćavati umjetnike kroz nove formate i u novim terminima.
25. izdanje Festivala plesa i neverbalnog kazališta Svetvinčenat otvorio je Zagrebački plesni ansambl. U 21:00h na trgu su izveli predstavu “Okvir”, u koreografiji Borne Babića. Predstava propituje pojam narcizma: u kojoj je mjeri prisutan u društvu i pojedincu? Koliko je dio naše svakodnevice?
Na glavnoj pozornici, u Kaštelu Grimani, prvu je večer gostovala španjolska kompanija Daniel Abreu. U 21:30, u srednjovjekovnom dvorcu izveli su predstavu „VAV” koja propituje filozofsko gledište na veze između pojedinaca i spajanje stvari kroz ljubav.
Program se zatim nastavio u loži gdje je u 22:30h počela izvedba “Toujours de ¾ face!”, belgijske umjetnice Loraine Dambermont koja je odabrana u Top 20 Aerowaves umjetnika za 2023. godinu. Ova energična solo izvedba predstavlja osobni vodič za preživljavanje i tehnike samoobrane.
Prvi dan festivala završio je u Mediteranskom plesnom centru gdje je u 23:00h nastupio Moveo Dance Company. U koreografiji Doriana Mallie, izveli su predstavu “I am Alex”, u kojoj istražuju koncept egocentričnosti u svijetu vođenom me, myself, and I kulturom, pod hipotezom da smo svi u nekoj mjeri “Alex”, odnosno osoba u fokusu.
Drugu festivalsku večer, otvorila je španjolska kompanija Taiat Dansa prvim dijelom trilogije Entrée a dos – duetom HELENA Y PARIS. Plesači su zavladali trgom, a s pozornice otišli plesnim korakom u obližnje ulice pitoreskne Savičente. Zatim je na istoj lokaciji uslijedio drugi dio – OTRA CARMEN koji je izabran u top 20 Aerowaves predstava.
Na oduševljenje publike, u Kaštelu Grimani, Zagrebački plesni ansambl premijerno je u hrvatskoj izveo novu predstavu u koreografiji Miloša Isailovića, “Tamo, gdje sve duše idu”. Program druge večeri, završio je u Loži uz treći dio Entrée a dos trilogije – VENUS.
Masovno otkazivanje letova diljem svijeta utjecalo je i na zatvaranje Festivala pa su, umjesto četiri, finalnog dana prikazane tri predstave. Treća festivalska večer je započela u prepunom Mediteranskom plesnom centru gdje je izvedena predstava “Cabaret Fatal”, studija Tras i Matee Bilosnić. Program se nastavio u Loži gdje se održala predstava “Wuthering Days”, u izvedbi portugalske Companhia de Dança de Almada. Posljednje, 25. izdanje Festivala zatvorila je španjolska kompanija Insieme Irreali impresivnom predstavom HIVE u Kaštelu Grimani.