Velimir Trnski, hrvatski slikar sa pariškom adresom, izlaže na Salonu crteža i akvarela, Grand Palais u Parizu od 11. do 16. veljače 2020.

Trnski o Velimiru, osobni utisci

Ovaj katalog je nešto specijalno, jer je i posebno specijalna prilika izlagati u Grand Palais u Parizu.

Unatoč toga što ću ja izložiti jedan poveći crtež, odlučio sam tiskati katalog.

Prošao sam žiri i zbog toga se zahvaljujem predsjedniku gosp. Danielu Gallais.

Posebna mi je čast i zadovoljstvo što ću izlagati na ovom medjunarodnom bijenalu crteža i akvarela, zadnji put prije velike obnove Grand Palais.

Nebrojeno puta sam naglašavao kako je crtež prva stepenica u kompoziciji slike, kao i nacrt kod gradnje kuće. Isto tako se po crtežu pozna umjetnik, kao i zvijer po svom tragu.

Dobar nacrt osigurava dobar i dug život zgrade, pa tako i crtež odražava moć, energiju i likovni genije svog autora. Poimanje ideje i njena realizacija u jednostavnom crtežu je jedan od najtežih zadataka postavljen pred autora.

Ja, već neko vrijeme radim na ciklusu pod imenom VREMENSKI CRTEŽ. Tu ne mislim na nekakvo vremensko fantastično putovanje nego upotrebljavam vrijeme kao poveznicu odredjenih tema.

Pozadine mojih crteža su uvečani stari dokumenti:…geografske karte, gradjevinski nacrti, kupoprodajni ugovori, kuverte, stranice novina ili magazina, stare novčanice, razglednice itd. Oni za mene imaju konotaciju prošlog vremena, a nerijetko je sadržaj direktno povezan sa likovima koje crtam po njima. Znači postoje najmanje dva pristupa…jedan je već spomenuta  poveznica sa realnim likovima, a drugi je isključivo likovni, gdje crtani lik ima  likovnu referencu sa pozadinom. Zbog toga je ovaj ciklus i dobio ime …VREMENSKI…jer vas, kao gledaoca premješta u vremensku scenografiju,

S druge strane sam crtež je postao toliko moćan, da meni kao kreativcu diktira pravac i razvoj, a to je stupanj najpoželjniji i likovno najviši za autora.

Velimir Trnski