Predsjednica Republike Kolinda Grabar-Kitarović obišla je Preduskršnji Sajam „Hrvatskog otočnog proizvoda“, koji se pod pokroviteljstvom Predsjednice Republike održava na Trgu bana Josipa Jelačića.
Na glavnom zagrebačkom trgu Predsjednica je obišla i podržala sajamsku manifestaciju “Domaće je domaće” s autohtonim hrvatskim proizvodima koju predstavlja više od sto izlagača – branitelja i članova njihovih obitelji, u organizaciji Udruge branitelja proizvođača Panonija.
Na Sajamu „Hrvatskog otočnog proizvoda“, koji se održava od 28. ožujka do 7. travnja, svoje proizvode izlaže dvadeset i devet proizvođača s otoka Korčule, Visa, Lastova, Brača, Krka, Hvara, Paga, Prvića, Raba, Dugog otoka, Ugljana, Rave, Cresa, Pašmana i poluotoka Pelješca. Posjetitelji mogu razgledati i kupiti maslinova ulja, vina, sireve, mariniranu ribu, rakije, likere, med, slastice, eterična ulja, kozmetiku, suvenire i druge otočne specifične proizvode kao i upoznati se sa nematerijalnim proizvodima koji imaju oznaku „Hrvatski otočni proizvod“.
Cilj organizacije Sajma je poticanje razvoja otočne proizvodnje te brendiranje proizvoda s prestižnom oznakom „Hrvatski otočni proizvod“, a ujedno je i turistička manifestacija koja prikazuje bogatu ponudu, sadržaj, tradiciju i kulturnu baštinu hrvatskih otoka.
„Sa zadovoljstvom sam obišla ovaj Sajam koji odiše pozitivnom atmosferom. Proizvodi koji su danas ovdje izloženi svjedoče otočnu tradiciju, ali i inventivnost i radišnost naših otočana“, kazala je Predsjednica nakon obilaska Sajma. Nužno je preokretanje demografskih trendova u Hrvatskoj, napose na hrvatskim otocima, te su projekti koji potiču samozapošljavanje i pridonose promociji identiteta hrvatskih otoka za svaku pohvalu, istaknula je predsjednica Grabar-Kitarović te navela kako prigodom državničkih susreta s ponosom daruje poklone s oznakom „Hrvatski otočni proizvod“.
Zahvalila je organizatorima, Udruzi poslovni klaster „Hrvatski otočni proizvod“ i Ministarstvu regionalnog razvoja i fondova EU na pripremi ovog Sajma, a svim izlagačima zaželjela je uspješno predstavljanje. Ujedno, pozvala je Zagrepčane i građane iz drugih krajeva Hrvatske da svojim dolaskom i kupnjom kvalitetnih proizvoda na Sajmu „Hrvatskog otočnog proizvoda“ podrže naše otočne proizvođače.
PREDSJEDNICA O VIŠIM TROŠKOVIMA KAMPANJE ZA EU IZBORE
Predsjednica republike Kolinda Grabar-Kitarović naglasila je u subotu važnost izbora za Europski parlament ustvrdivši kako se podcjenjuje uloga te institucije, a dodala je i kako novac za kampanju, čiji je limit zakonskim izmjenama sa milijun i pol povećan na četiri milijuna kuna, “nije bačen” jer ostaje u Hrvatskoj te ide “hrvatskim tvrtkama koje se bave PR-om i pojedincima koji rade u kampanji”.
“Važno je tko nas predstavlja u Europskom parlamentu, čija se uloga malo podcjenjuje jer on ipak jednim dijelom odlučuje i o bitnim odlukama kao što je financiranje. Ima sve snažniji utjecaj i jedna je od europskih institucija kojima utjecaj raste”, komentirala je Grabar-Kitarović značaj predstojećih izbora, prilikom obilaska sajma Hrvatski otočni proizvod čija je pokroviteljica.
Upitana o povećanju iznosa za kampanju na četiri milijuna kuna, u trenutku dok radnici Uljanika ne primaju plaće, odgovorila je kako je to složena problematika te dodala da to “ne znači da treba dići ruke od onoga što treba odraditi pozitivno”, a “građanima trebaju stranke i pojedinci objasniti za što stoje i kako će se zalagati za hrvatske interese u Europskom parlamentu”.
Smatra i kako na to “ne treba gledati crno, jer će troškovi ići hrvatskim tvrtkama koje se bave PR-om i pojedincima koji rade u kampanji”.
“To nisu neki izgubljeni, bačeni novci, oni ostaju u Hrvatskoj i podižu životni standard jednog dijela građana”, kazala je. Hina/Ured predsjednice