Ljudska potreba za gledanjem onog što je lijepo utječe na to kojeg partnera ćemo odabrati, a novo istraživanje ukazuje na to da dobar osjećaj kao nagrada dolazi od mozga
Naime, znanstvenici su otkrili da privlačnost stimulira isto područje mozga kao i morfij.
„Baš kao i ukusna hrana ili dobra glazba, biti vezan na nekoga, poput romantičnog partnera, korisno je za ljude”, rekla je istraživačica studije Olga Chelnokova, psihologinja na Sveučilištu u Oslu u Norveškoj.
Naklonost i želje nisu ista stvar. Naklonost opisuje privlačnost prema nečemu, a želje opisuju motivaciju da nešto posjedujemo. Opioidni sustav dio je mozga koji kontrolira „naklonost”. Povezan, ali različit, dopaminski sustav kontrolira „želje”.
„Većina istraživanja o ljudskoj privlačnosti rađena je skeniranjem mozga pasivno, dakle bez upotrebe droga. A mnoge kasnije studije rađene su na životinjama, a ne ljudima”, rekla je Chelnokova.
Chelnokova i njeni kolege pribavili su 30 zdravih muškaraca za njihovo proučavanje. Istraživači su nekim muškarcima dali morfij, koji aktivira receptore u opioidnom sustavu, a drugima su dali supresor opioida.
Znanstvenici su muškarcima dali fotografije ženskih lica koja variraju u atraktivnosti, a muškarci su fotografije mogli prelistati brzinom kojom su htjeli. Znanstvenici su zatim zamolili ispitanike da ocijene koliko im se sviđalo svako lice i izmjerili su im vrijeme koje su potrošili na svako od njih.
Sudionici koji su dobili morfij ocijenili su najobjektivnija atraktivna lica vrlo visoko. Osim toga, takvi ispitanici proveli su više vremena na gledanje slika s najprivlačnijim licima i manje vremena na gledanje neatraktivnih lica, što upućuje na to da su htjeli još više atraktivnih.
S druge strane, muškarci koji su uzeli supresor opioida pokazali su manju naklonost i manje želje – oni su ocijenili atraktivna lica nižom ocjenom i pregledavali su ih kraće vrijeme.
Dakle, opioidni sustav može pomoći ljudima odabrati najboljeg partnera stvaranjem osjećaja nagrađivanja kada vidimo atraktivne osobe, a neprivlačne kolege čini manje poželjnima. (Discovery, Znanost-geek)