Oto Kraml je rođen 1953. godine u Čepinu gdje je pohađao osnovnu školu. Već tada je pokazivao nadarenost za crtanje (sačuvan crtež stare cipele)
Gimnaziju je završio u Osijeku u Tvrđi. Sjeća se zanimanja za predmet likovni odgoj, te posjeta Osječkoj galeriji.
U Zagrebu je studirao Medicinski fakultet, koji uspješno završava prije roka 1977. god. Također u Zagrebu završava specijalizaciju iz fizikalne medicine i rehabilitacije 1986. god.
Za vrijeme školovanja u Zagrebu sa zanimanjem je posjećivao brojne izložbe i galerije kojima obiluje metropola.
Od 1981. god. živi i radi u Lipiku u Specijalnoj bolnici za medicinsku rehabilitaciju.
Od ranije iskazani interes za slikarstvo dobija zamah nakon zajedničke izložbe 4 autora u Domu za djecu Lipik 1998. god. Nakon toga rado učestvuje na skupnim izložbama u Pakracu i Lipiku. U to doba u likovnom smislu pomaže mu druženje sa akademskim slikarom Ivanom Milatom iz Kutine.
2001. god. nastaje erupcija njegova slikarstva zahvaljujući akademiku Nikoli Reiseru s kojim slika i od koga uči narednih godina. Od Reisera je dobio veliku podršku i samopouzdanje, te posebno ljubav za akvarel i slikanje cvijeća.
Motivi: mrtva priroda, cvijeće, krajolici Slavonije.
Tehnika rada: prvenstveno vodena boja na papiru, zatim kombinirana tehnika, akril i ulje na kartonu i platnu.
Slike su većeg i manjeg formata, a posebno radi minijature. Interesantan je ciklus akvarela na poštanskim pismima.
Do sada je samostalno izlagao u Pakracu (Stara gradska vijećnica, Muzej grada Pakraca), u Lipiku (Gradska galerija), u Gaju ( Društveni dom- prigodom 200 god. Župne crkve Sv.Katarine), u Zagrebu( Velika dvorana Zajednice Nijemaca u Palmotićevoj ul.,Velika dvorana Hrvatskog liječničkog zbora u Šubićevoj ul.), u Velom Lošinju (Galerija «Kula»), Daruvaru (Gradska galerija»Croatia osiguranje»), u Zaprešiću ( Galerija „Razvid“).
Sudjelovao je na više skupnih izložbi u Lipiku i Pakracu te Zaprešiću.
Učesnik je likovnih kolonija u Lipiku, Daruvaru, Velikoj Gorici, Zaprešiću, Zagrebu (URIHO).
Bavi se i izradom sitne plastike od kamenčića – 2000. god. je imao samostalnu izložbu 60-tak eksponata u Pakracu pod nazivom « Kameni svijet».
Kontakt:
Oto Kraml
Slavonska ul. 35, 34 551 Lipik
e-mail: okraml@vip.hr
Oto Kraml-akvareli – Izložba u Muzeju grada Pakraca 2006.god.
Oto Kraml je dobro poznat našoj publici kao doktor, slikar i veliki zaljubljenik u umjetnost. Lipička i pakračka publika ga je imala priliku upoznati kroz izlaganja na nizu skupnih i samostalnih izložbi u ovim bliskim gradovima.
Usprkos nedostatku akademskog obrazovanja Kraml je slikar u punom značenju te riječi. Slika iz duboke nutarnje potrebe i uvjerenja, a vrijednost iz toga proizašlih djela neupitna je. Najbrojnija djela su mu akvareli, inače izuzetno zahtjevni jer iziskuju brzinu rada i tehničku sigurnost uz nemogućnost ispravljanja moguće nastalih pogrešaka
Ova tehnika u potpunosti odgovara ovom umjetničkom senzibilitetu odlikovanog spontanošću, brzinom i lakoćom izražavanja doživljene stvarnosti. On je slikar trenutka, impresije koja ga zaokupi do te mjere da neke motive jednostavno mora naslikati, stoga nije čudno što često zna slikati na podlozi koja mu se prvo nađe pod rukom kao što su pisma, kutije od cigareta, novinski papir, karton i sl.
Nažalost, ovom izložbom nismo bili u mogućnosti obuhvatiti čitavu mnogostrukost njegova stvaranja ali će zasigurno biti prilike i za takav način predstavljanja. Motivi koje najčešće obrađuje su cvijeće, mrtva priroda i pejzaži lirskog, intimističnog ugođaja, pri čemu nerijetko isti motiv studira u više navrata i propituje različite nastale rezultate.
Najbolja djela su mu ona u kojima se koristi mrljom i potezom boje kao sredstvom izražavanja, spontano gradeći motiv. Slike su mu plošne, a pokazuje izraziti smisao za čistoću i međusobni sklad boja. Cvijeće ovdje zauzima vodeću ulogu, upravo zbog raznovrsnosti boja i oblika, koje mu omogućavaju zaigranost u različitosti rješenja istog. Ono predstavlja iskaz životne radosti kroz mogućnost i lakoću stvaranja.
Apstrahiranjem oblika često dolazi do samo naznake stvarnog motiva mrljom boje i potezom, a neke slike predstavljaju očiti put prema apstrakciji. Ponekad se koristi crtežom koji ostaje i postaje gradivni element slike dok podloga iza motiva nerijetko ostaje bijela ili blago tonirana.
Svoju privrženost i pripadnost Lipiku ističe izborom motiva, ali i detaljima na slikama. Lokalizmi kao što su vaza iz lipičkog parka, motiv Kursalona te boca Studene jasno svjedoči o ljubavi između Lipika i Kramla.Ujedno, ne zaboravlja i svoj «pravi» zavičaj ravnu, Istočnu Slavoniju koju nam približava kroz tihe, lirske pejzaže ravnice uglavnom sivih tonova gdje veći dio slike zauzima praznina bjeline papira.
Jedna od posebnosti Kramlovog slikarstva su svakako minijature. Motivi cvijeća, pejzaža i mrtve prirode ovdje su reducirani do krajnjih granica kako to veličina ovog formata i zahtjeva. Po svojoj vrijednosti apsolutno su recipročne veličini i predstavljaju zaista veliko slikarstvo u malom formatu odnosno sam vrh dosadašnjeg stvaranja.
Kraml se intenzivno započeo baviti slikarstvom 2000. godine, a s obzirom na nedostatak akademskog obrazovanja zadivljujuće je gledati u kojoj mjeri i kojom brzinom napreduje. Za to je u prvom redu zaslužan veliki rad, jer samo radom se mogao izbrusiti onaj nutarnji slikarski impuls i poriv za stvaranjem te iznaći vlastiti izraz. Nemalu ulogu u slikarskom napretku i poticaju umjetniku imao je u hrvatskim i svjetskim okvirima veliki slikar Nikola Reiser. Igrom sudbine ova dva čovjeka su se pronašla i uspostavila dijalog kako ljudski tako i umjetnički. Zanimljivo je pogledati u kojoj mjeri su slični po slikarskom senzibilitetu pa je k tome njihov susret još zanimljiviji. Poticaj koji je Reiser kao veliki umjetnik dao Kramlu vrlo je značajan za njegov opus jer je time usmjerio našeg slikara i ulio mu sigurnost i samopouzdanje u radu. Sve se to naravno može jasno iščitati iz njegova stvaralaštva koje nerijetko korespondira sa onim Reiserovim. Iz tog razloga Reisera možemo nazvati mentorom i dobrim duhom ovog slikarstva.
Izložba u Muzeju grada Pakraca nikako ne označava kraj upoznavanja i druženja sa Kramlovim stvaralaštvom već izbor najboljih radova dosadašnjeg opusa pri čemu je veliku ulogu pri izboru odigrala i limitiranost veličinom našeg izlagačkog prostora. Nadamo se kako će predstavljati dodatni poticaj i smjernicu umjetniku, koji će zasigurno nastaviti stvarati istim žarom i vedrinom toliko prisutnom u njegovom životu i njegovim slikama.
Jelena Hihlik, dipl.pov.umj.
Osvrt akademika Nikole Reisera na izložbu « Slikam Ti pismo»
Tko bi se toga sjetio, slikati na pismima ?!
Slike su to rađene s veseljem i zaigranošću.
Fine slike, ne rađene da budu «velike slike».
To su mala djela velike vrijednosti.
Ova izložba nije dosadna, svaka slika otkriva novu zanimljivost.
S radošću sam razgledao ova oslikana pisma.
Izložba je to koja se ne bude brzo zaboravila!
Nikola Reiser, 2005.
„Ovo su slikarski pečati na pismima“
Ivan Milat
Katalog izložbe „Minijature“ – Veli Lošinj, Galerija „Kula“
Glavni motivi slikarstva dr. Ota Kramla, liječnika u Bolnici Lipik su slavonski krajolici, mrtve prirode, cvijeće. Njegovo slikarstvo moglo bi se svrstati u dvije grupe. U jednoj grupi prevladava boja objekta kao poticaj slikanju, a u drugoj crtež – literarne teme.
Služi se tehnikama akvarela, olovke, akrila, tuša i ulja.
Ovdje izlaže svoje minijature, kojima se danas bavi mali broj slikara. Gledajući te minijature možemo reći da je slikar lirik koji otkriva ljepotu njemu bliskih stvari. Njegove minijature zrače profinjenošću i nostalgijom, one su pravi mali biseri.
Nikola Reiser
Oto Kraml – Obzor
(Katalog izložbe u Zagrebu, Velika dvorana Hrvatskog liječničkog zbora, Šubićeva ul.)
Svojom novom izložbom Oto Kraml nam se kao slikar otkriva u novom svjetlu.
Njegov dosadašnji opus obilježen je uglavnom cvjetnim motivima, slikama koje pršte razigranošću ploha, poteza i boja. Novim i drugačijim opusom pejzaža otkriva nam se kao svestran slikar, zaigran u stvaranju i željan promjene. Njegovi Obzori dokazuju nam kako je čovjek neraskidivo vezan za svoju rodnu grudu jer je upravo njegova rodna ravna Istočna Slavonija bila inspiracija za nastala djela.
Usprkos novoj tematici pejzaža koju sustavno obrađuje, na minijaturama i na slikama većih formata, ono čemu ostaje vjeran jest tehnika akvarela koja nadasve odgovara njegovom slikarskom biću, obilježenom spontanošću i iznimnom lakoćom stvaranja.
Kraml je slikar trenutka i impresije koja je imperativ njegova stvaranja. Pejzaži koji pri tom nastaju su idilični, mirni pejzaži ravnice, sa naglašenim središnjim dijelom slike za koji se stiče dojam da se ravnomjerno proteže i izvan njenih granica. Horizontala središnjeg dijela povremeno biva prekinuta malim, okomitim akcentima drveća.
Kraml uvijek sa strahopoštovanjem prilazi bjelini papira i podloge na kojoj radi pri čemu je ne shvaća kao prazninu već je zdušno prihvaća i često tretira kao gradivni element slike. Reduktivnost poteza i boje kojima gradi motiv dokaz je slikarskog umijeća kojim pomoću „manje“ izražava „više“.
Nastale dugačke linije pejzaža na samom doticaju onog nebeskog i zemaljskog ostavljaju dojam reda, mira i pravilnosti u kozmosu, reda još donedavno grubo narušenog. Nastala djela su djela posebne atmosfere, djela na kojima je zabilježena Slavonija, idilična, pitoreskna, ravna i mirna.
Kramlovi obzori točke su u kojima se spaja nebesko i zemaljsko i iz kojih izranjaju mali magični svjetovi obilježeni ljepotom i tišinom idiličnog postojanja.
Jelena Hihlik, dipl.pov.umj.
Riječi akademika Nikole Reisera o slikarstvu Ota Kramla
(katalog izložbe u Zagrebu)
Za vrijeme studija medicine u Zagrebu često posjećuje izložbe poznatih umjetnika, galerije i muzeje, pa se njegova ljubav prema slikarstvu povećava, te se i sam u slobodno vrijeme počinje baviti slikanjem.
Pratim već nekoliko godina njegov slikarski rad. Zadivljujuća je njegova energija i ljubav za slikanjem s obzirom na njegovo zahtijevno zanimanje liječnika. No to nije usamljen slučaj jer se u liječničkoj profesiji uvijek nalazilo značajnih umjetničkih stvaralaca ( kako likovnih, tako glazbenih i književnih).
Rođeni je kolorist. U radu teži jasnoći forme i čistoći boje. Najčešće radi plošno. Pristup radu mu je lirski.
U svojim radovima uspijeva slikarskom tehnikom izraziti slobodu, radost, intuitivnost, te jednostavnošću kompozicije i forme izbjeći suhoparnu deklarativnost. Često ga na slici zanima samo boja izvan narativnog. Potiče gledatelja na aktivno gledanje slike.
Posebno dojmljivi radovi su u tehnici akvarela i ulja sa motivima cvijeća, mrtve prirode i pejsaža.
U posljednje vrijeme privlači ga minijatura, kojom se danas bavi mali broj slikara. Taj format mu pruža veću slobodu u radu, pa postiže još veću razigranost i sugestibilnu izražajnost. Njegove minijature su pravi mali biseri.
Nikola Reiser, 2004.
dr. Oto Kraml
Akademija-Art.hr
09.08.2010.