Skip to content

Zagreb – HLD: Godišnja doba

Galerija SUNCE (URIHO), Avenija Marina Držića 1, Zagreb
Tradicionalna ljetna skupna izložba

Članovi Hrvatskog likovnog društva
Godišnja doba
Od 01. 07. (u 19.00 sati) do 31. 08. 2010.

Pogledajte 55 FOTO s otvorenja!

Pogledajte izložbu GODIŠNJA DOBA članova HRVATSKOG LIKOVNOG DRUŠTVA!

 

GODIŠNJA DOBA
 
Nema godišnjeg doba o kome nije nastala bar jedna pjesma, ili su se našla kao naslovi neke novele ili romana. Nema godišnjeg doba koje nije inspiriralo skladatelje ili slikare.
 
U našoj predodžbi o godišnjim dobima, gotovo poput uvjetnog refleksa, javljaju se i neki atributi vezani uz određeno doba. Primjerice: zeleno ili varljivo proljeće, toplo žarko ljeto, bujna bogata jesen, bijela hladna zima.
 
Pitanje je u kojoj mjeri ovi, unaprijed definirani atributi, utječu na našu percepciju stvarnosti. Kako zapravo doživljavamo različita godišnja doba i kako ih umjetnički transponiramo u riječ, glazbu ili sliku.

Zanimljivo je zato pogledati što nam na ovoj izložbi nude članovi Hrvatskog likovnog društva kao svoje viđenje godišnjih doba.
 
Zima svakako ima svoje poklonike. Branka Kopeti  uljem na kartonu špahtlom oblikuje malu, ali efektnu „bijelu zimu“. Bjelinom okovani krajolik, s vodom kao prepoznatljivim elementom svog slikarskog rukopisa, nudi nam u ulju na platnu Mirjana Dolenčić. Poput ilustracije za neku čarobnu zimsku bajku, Zoran Škundrić, također u ulju, razmješta svoje kućice u snijegu i dvije, vješto i bez suvišnih detalja, naslikane ljudske figure. Višnja Peter  u kombiniranoj tehnici uspijeva reduciranim elementima postići vrlo uvjerljiv ugođaj zime, a Božena Cingulin  tamnim akvarelom daje pomalo turobni ugođaj svom Zimskom krajoliku.
 
Neku vrstu lirske apstrakcije realizira akrilom Antonija Cesarec u Slapu zimi, a „ugođaj hladnoće“ vrlo uspješno, također akrilom, rješava Božica Žirović slikom Ledeni pakao.


Proljeće ovog puta nije potaklo veći broj autora, premda ga Zlata Barili priziva svojim akvarelom Proljeće se budi. Dragutin Obranković  potvrđuje njegovo prisustvo temperom prozračno slikanim i kompozicijski vrlo uspjelim Zrinjevcem pod nazivom Proljeće u gradu, dok se Ingrid Vesel svojim Proljećem u Ašpergerima, slikanim akrilom na kartonu, iskazuje kao solidna slikarica krajolika i veduta. O proljeću progovara i jedan mali, na tamnoj podlozi bogato rascvjetali, uljem rađeni Badem Danke Šalek.

 
Ljeto je izravno ili neizravno inspiriralo veći broj autora. Javlja se tako i u samom naslovu slika, primjerice – Ljeto na Viru Mirjane Zvonar Padjen, zanimljivo rađenoj temperi na pijesku, te u ulju na kartonu Marije Hohoš Novaković  pod naslovom Ljeto na rijeci.
 
Premda u naslovu ne nose oznake „ljetni“, taj ugođaj je neodoljivo prisutan u pejzažima, kao što su Brijuni Vere Šaf, uljem vješto oblikovana šuma iza koje se rastvara prostor drugog plana, ili, također uljem, u maniri ekspresionizma rađena slika Na Žirju Ane Cerovski, te u tušu izvedenog parka Maksimir pod nazivom Kad sam bio mlad Franje Kovačića.
 
Cvijeće, kao simbol ljeta, procvalo je akrilnim sjajem ispod zatvorenih „šalaporki“ jedne Ponistre sa điranima Vilke Krešić, prekrilo u kombiniranoj tehnici Cvjetnu livadu, minijaturu Željka Horvata, zablistalo u ulju u monumentalnim Plavim kalama Juraja Jonkea i u Cvijeću Jelene Pavković, smirenoj, također uljem slikanoj horizontalnoj kompoziciji sa zanimljivo rađenom geometriziranom podlogom. Razigrano i maštovito Ines Fabijanić  tehnikom akrila spaja neke simbole ljeta u kompoziciju nazvanu Nebo drži zemlju. Potaknuta promidžbenim porukama za ljetovanje u Hrvatskoj, Ana Pajan radi akrilom vrlo intrigantnu Razglednicu, zadržavajući svoj prepoznatljivi rukopis čvrstih poteza i suprotstavljanja žarkih i intenzivnih boja.

 
Jesen je svojim koloritom i šarolikošću uvijek očaravala umjetnike. Možda se ta šarolikost i raznovrsnost ugođaja, od radosti do sjete, može uočiti na različitom pristupu istoj temi. I dok Štefanija Soldan akvarelom slika koloristički raskoš u svom Šaputanju jeseni, Radmila Pribačić temperom u tamnim i zagasitim tonovima donosi tmurni Kasno jesenski dan.
 
Ludmila Milica Biželj  uljem oblikuje, gotovo do apstrakcije svedeno neko idilično Predvečerje, a Ladislava Palaversa, također u ulju, u maniri starih flamanskih majstora, podastire profinjeni smireni pejzaž Versailleske doline. Smirenošću i finim lirskim ugođajem odiše i čistim likovnim elementima u kombiniranoj tehnici izvedena slika Vlastimira Lončara Na lukobranu.
 
Za Zdenku Kobašlić jesenski motiv može biti i uljem izvedena Kora. Drvored mira Ksenije Talijančić zapravo je uznemirujuće lijep zbog svog uzavrelog kolorita i razigrane kompozicije.
 
Kako se ne bi zamjerio ni jednom godišnjem dobu, Marijan Tišljar MATIŠ radi u kombiniranoj tehnici četiri minijature – Četiri stađuna.
 
Uvijek intrigantni Vladimir Njunjić otišao je i korak dalje, pa u tehnici akrila, u apstraktnoj, koloristički izazovnoj kompoziciji nudi Peto godišnje doba 2060.

Premda toliko različiti po tehnici i pristupu temi, okupljeni ovako na jednom mjestu mogu se nazvati jedinstvenim imenom – RAPSODIJA GODIŠNJIH DOBA.

 
Neka svatko za sebe pronađe i i iz cjeline izvuče onaj dio „partiture“ koji je najbliži njegovom osobnom senzibilitetu.
 
Milan Ilić, prof.

 
 
POPIS AUTORA I IZLOŽENIH RADOVA
1. Zlata Barili: PROLJEĆE SE BUDI, akvarel, 42×29 cm
2. Ludmila Milica Biželj: PREDVEČERJE, ulje, 60×70 cm
3. Ana Cerovski: NA ŽIRJU, ulje, 60×80 cm
4. Antonija Cesarec: SLAP ZIMI, akril, 60×50 cm
5. Božena Cingulin: ZIMSKI KRAJOLIK, akvarel, 30×42 cm
6. Mirjana Dolenčić: ZIMA, ulje, 50×70 cm
7. Ines Fabijanić: NEBO DRŽI ZEMLJU, akril, 40×50 cm
8. Marija Hohoš Novaković: LJETO NA RIJECI, ulje/karton, 26×36 cm
9. Željko Horvat: CVJETNA LIVADA, komb.teh.,17×12 cm
10. Juraj Jonke: PLAVE KALE, ulje, 90×55 cm
11. Zdenka Kobašlić: KORA, ulje, 20×30 cm
12. Branka Kopeti: ZIMA, ulje/karton, 19×25 cm
13. Franjo Kovačić: KAD SAM BIO MLAD, tuš, 33×47 cm
14. Vilka Krešić: PONISTRA SA ĐIRANIMA, akril, 50×40 cm
15. Vlastimir Lončar: NA LUKOBRANU, komb.teh., 24×32 cm
16. Vladimir Njunjić: PETO GODIŠNJE DOBA 2060., akril, 100×70 cm
17. Dragutin Obranković: PROLJEĆE U GRADU, tempera, 21×27 cm
18. Ana Pajan: RAZGLEDNICA, akril, 70×50 cm
19. Ladislava Palaversa: VERSAILLESKA DOLINA, ulje, 40×60 cm
20. Jelena Pavković: CVIJEĆE, ulje, 30×80 cm
21. Višnja Peter: ZIMA, komb.teh., 50×70 cm
22. Radmila Pribačić: KASNO JESENSKI DAN, tempera, 22×32 cm
23. Štefanija Soldan: ŠAPUTANJE JESENI, akvarel, 30×40 cm
24. Vera Šaf: BRIJUNI, ulje, 30×60 cm
25. Danka Šalek: BADEM, ulje, 20×50 cm
26. Zoran Škundrić: ZIMA, ulje, 30×45 cm
27. Ksenija Talijančić: DRVORED MIRA, ulje, 70×50 cm
28. Marijan Tišljar MATIŠ: ČETIRI STAĐUNA, komb.teh., 10×7 cm x 4
29. Ingrid Vesel: PROLJEĆE U AŠPERGERIMA, akril/karton, 22×30 cm
30. Mirjana Zvonar Padjen: LJETO NA VIRU, tempera/pijesak, 21×30 cm
31. Božica Žirović: LEDENI PAKAO, akril, 29×39 cm
 
SKULPTOR
1. Slavko Blažičko: GNOM, terakota, 13 cm
 
GOSTI
1. Nevenka Dragičević: JESENJI ŠAPAT, ulje, 50×40 cm
2. Martina Gradiški: GODIŠNJA DOBA, akril, 60×40 cm

 

HRVATSKO LIKOVNO DRUŠTVO – HLD
Radnički dol 1, 10000 Zagreb
Predsjednik: Josip Joško Fijucek
Potpredsjednik: Juraj Jonke
Umjetnički voditelj: Milan Ilić
Tajnica: Snježana Filipčić
e-mail: hldcroatia@yahoo.com

Izdavač: URIHO Zagreb
Za izdavača: Josip Držaić
Predgovor: Milan Ilić
Fotografije: Josip Fijucek Joško
Postav: Josip Fijucek Joško, Juraj Jonke, Snježana Filipčić
Urednik: Stjepan Katić
Dizajn: Akademija-Art.hr
Grafička priprema i tisak: URIHO Zagreb
Naklada: 300 primjeraka
Zagreb, srpanj 2010. godine
 
Galerija SUNCE, Zagreb, Av. Marina Držića 1
tel: 385 1 6184-200 / 113; e-mail: uriho-galerijasunce@uriho.hr
Radno vrijeme: pon-pet od 10,00 do 16,00 srijedom do 17,00 sati
Subotom, nedjeljom i blagdanom zatvoreno. Ulaz slobodan
I S B N


Pogledajte izložbu GODIŠNJA DOBA članova HRVATSKOG LIKOVNOG DRUŠTVA!

Pogledajte 55 foto s otvorenja!

Juraj Jonke
hldcroatia@yahoo.com

Akademija-Art.hr
03.06.2010.