Ambijentalna instalacija (elementi: objekti/kućice od lima i kartona, te pronađenih odbačenih predmeta)
Kustosica je Višnja Slavica Gabout, povjesničarka umjetnosti i likovna kritičarka, koja u katalogu „Kastafskog kulturnog leta“ o ovome projektu između ostaloga kaže:
Vječna tema njezina stvaralaštva je Istra i njezini mali gradovi na vršcima brda, kojima ona uvijek daje simbolički smisao „grada u naručju zemlje“ i „grada pod okriljem univerzuma“. S takvim polazištem i u tom tragu je i njezin projekt „U krilu majke Kastva“, osmišljen posebno za kastavski ambijent i taj grad, nadovezujući se po mnogočemu (čak i po izgledu i vizuri Kastva) na njezine istarske cikluse. Ono što i ovdje plijeni pozornost je posebno ozračje neke metafizičke nestvarnosti i pričljive fantazmaforičnosti, te neko stalno dvojstvo stvarnog i nestvarnog, što ona uvijek uvodi u svoje radove. Ali prizori koje je nekad prikazivala na slikama, ovdje je sad oprostorila – čak u performansu i oživjela, dok je konceptualna podloga tu aktualnija i egzistencijalno angažiranija. Yasnina ideja u ovom projektu je da priči o čudesnom, mističnom gradu Kastvu, ispričanoj na autorski kreativan način, da suvremeni pečat.
Sve započinje nekim snovitim zanosom ambijentom, pretvarajući se u svojevrsno istraživanje prostora grada – habitata kao simbola. Autorica je tu, kao i u Istri, pronašla cijeli arsenal inspirativnih formi kojima je na poetičan i bajkovit način mogla ispričati svoju priču. Ali je kroz njih izrazila i ideju i prenijela poruku. Jer drevne kastavske kamene kućice, koje su uzete kao predlošci za objekte u Yasninu projektu, simboliziraju ishodište i ognjište; utočište, zažtitu, postojanost, životnu snagu i trajanje. Isto tako i neodustajanje, jer su oslon poriva da se iznova gradi stanište, bez obzira na dramatične životne nalete i mijene.“
Yasna Skorup Krneta završila je Školu primijenjenih umjetnosti u Sarajevu, a diplomirala 1971. na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, u klasi prof. Marijana Detonija. Profesori su joj još bili Krsto Hegedušić, Frano Parać i Ferdinand Kulmer. Nakon diplome petnaestak godina boravila je i djelovala u Švicarskoj. Vrativši se 1987. godine u Hrvatsku kontinuirano izlaže na samostalnim i skupnim izložbama i u nas. Od 1996. do 2006. godine intenzivno slika u Istri, u svom atelijeru blizu Rovinja. Tu nastaju znani ciklusi njezina slikarskog opusa:„Histria Poetica“ (1996/7.), „Antejski dodir Istre“ (1998/9.) i „Saga o Istri“ (2001/5.), kao i „Ditiramb zemlje“ (2004.). Za svoj rad Yasna Skorup Krneta dobila je više značajnih nagrada i priznanja: srebrnu Internacionalnu paletu za slikartsvo F.I.C.I.E. u Parizu 1984. godine, specijalnu pohvalu F.I. u Osaki 1985. godine, te 2000. i 2001. godine otkupnu nagradu na Grisiji u Rovinju. Održala je do sada blizu četrdeset samostalnih izložbi (Zagreb, Rijeka, Opatija, Pula, Crikvenica, Zürich, Basel, Paris, Motovun, Grožnjan, Umag, Lovran, Krk…). Djela joj se nalaze u mnogim privatnim i javnim zbirkama u zemlji i inozemstvu. Članica je Hrvatskog društva likovnih umjetnika Rijeke i Zagreba, te LIKUM-a. Ima status samostalne umjetnice. Živi u Opatiji, gdje radi u svom ateljeu „Yasna san“.
Ines Greblo, izvršna ravnateljica Kastafskog kulturnog leta
Akademija-Art.hr
29.05.2010.