Skip to content

Željko Lesar: Slikarske kontemplacije


Slikarske kontemplacije


Premda se od samih svojih slikarskih početaka Željko Lesar rezolutno i dosljedno opredijelio za figurativni likovni izraz
, prkoseći u zadnjem desetljeću osobito sirenskom zovu postmodernističkih tendencija u suvremenoj hrvatskoj umjetnosti, svaka njegova nova izložba donosila je u pravilu i uočljive pomake – kako na tematsko-motivskom tako i na likovnopoetičkom planu. Zahvaljujući poglavito svom neprijepornom crtačkom majstorstvu, ovaj se autor tako jednako sigurno kretao u raznolikim tematskim krugovima, od sjevernohrvatskih do mediteranskih pejsaža, ili od urbanih veduta do studija ljudske figure i prepoznatljivih portreta. Pri tome je vrlo racionalno ali i suvereno susprezao svoju iznimnu kolorističku senzibilnost, nerijetko i do čiste monokromije, kako bi istodobno u postupku slikarskog redukcionizma – ovisno o odabranom motivu – mogao demonstrirati i ljepotu tonskog likovnog zapisa ili uvjerljivost čistog likovnog znaka.
Ovakva višegodišnja "taloženja" Lesarovih individualnih metierskih postupaka u stalnoj profilaciji osobnoga likovnog govora prezentna su i na njegovim najnovijim uljima na platnu, nastalih u posljednje dvije godine (2008.-2010.). Veliki formati tih platna, s jedne strane, svjedoče o sigurnosti, silini i širini Lesarove slikarske geste, dok su s druge strane omogućili autoru dublje misaono poniranje u svijet koji ga okružuje.

I dok će, primjerice, ta izrazita slikarska kontemplativnost u odabranim "kadrovima" iz prirode biti iskazana u širokom registru vedrih tonova iste boje, u portretnim studijama autor svoju paletu suzuje do monokromije kako bi prikazane likove očistio do gotovo arhetipskih i mitskih oblika. Rezultati oba naznačena metierska postupka, međutim, samo potvrđuju Lesarovu usmjerenost na rješavanje sve težih likovnih zadaća koje sebi zadaje u okvirima vlastite slikarske poetike, ali i nazočnost novih estetskih dosega u njegovom slikarstvu.

Ukratko, ovaj nepotkupljivi umjetnik sve štedljivijim i strožim likovnim jezikom od stvarnosnih činjenica u konstrukciji pojedinačnih oblika ulazi i u njihovu nadstvarnu, metafizičku sferu, produbljujući na taj način vlastito osjećajno iskustvo, ali i upućujući sve snažnije i neposrednije estetske poruke gledatelju. Pri tome autor ništa ne gubi od prepoznatljivosti vlastita likovnog rukopisa, nego ga naprotiv sve više očišćuje i stilski osamostaljuje u kontekstu dominantnih tendencija recentnoga hrvatskog slikarstva. I ova nova kolekcija Lesarovih slikarskih djela to uvjerljivo potvrđuje.

Ernest Fišer

Željko Lesar je rođen 1961. godine u Čakovcu, gdje je završio osnovnu i srednju školu. Godine 1985. diplomirao je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, u slikarskoj klasi prof. Vasilija Jordana. Od završetka studija izlaže na samostalnim i skupnim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu. Član je HZSU-a i HDLU-a. Redoviti je sudionik međunarodnog slikarskog simpozija u Trogiru. Živi i slika u Zagrebu.

web: www.inet.hr/lesar

Vesna Makovec
centar-za-kulturu-cakovec@ck.t-com.hr

Akademija-Art.hr

26.05.2010.