Skip to content

Izložba fotografija Tomislava Marijana Bilosnića “Život je karneval, karneval je život” u Caffe Galeriji “Đina”

Bilosnićeve fotografije uspoređene s radovima Warhola, Willmanna i Dabca

Tomislava Marijana Bilosnića  1

U Caffe Galeriji „Đina” u Zadru, 9. veljače 2015. godine otvorena je samostalna izložba fotografija poznatog hrvatskog književnika, slikara i fotografa Tomislava Marijana Bilosnića

foto-galerija

Izložba nazvana „Karneval je život, život je karneval” donosi niz portreta sa zadarskog karnevala iz 1997. godine, u čijoj je organizaciji sudjelovao i sam autor. Nažalost, obnova karnevalskih pučkih svečanosti u Zadru, pokrenuta u teški vremenima Domovinskog rata, naprasno je prekinuta u devetoj godini svoga postojanja.

“Aktivno sudjelujući u organizaciji karnevalskih događanja književnik, pjesnik, esejist i slikar Tomislav Marijan Bilosnić, jedan od neosporno najsvestranije nadarenih ljudi našeg grada, često se znao prihvatiti kamere i registrirati mnogobrojne detalje karnevalske svečanosti..

Tomislava Marijana Bilosnića  2

Veliki broj uspješno realiziranih fotografija u boji nastao je u osnovnoj namjeri kao registracija različitih karnevalskih motiva. O tome među ostalim svjedoči i česta i direktna upotreba bljeskalice, koja ogoljuje kadar na njegove esencijalne elemente rješavajući ga tako prostorno-svjetlosnih efekata koji su nekada bili osnova fotografske poetike prostora. Poznavajući suvremene trendove u fotografiji koji su u realizaciji neposredni, oštri, gotovo apersonalni i lišeni nekad naglašenog fotografskog piktorijalizma, Bilosnić se na ovoj izložbi pokazuje upravo vjernim tumačem tih novih agresivnijih i pojednostavljenih fotografskih ideja.

Tomislava Marijana Bilosnića  10

One upravo dominantno ističu elementarnu moć suvremenog fotograskog medija, bez dodatnih sofisticiranih efekata. U kolor fotografiji s obilnom upotrebom bljeskalice prostornost je krajnje reducirana, a boja postaje temeljni čimbenik fotografske izražajnosti. Pri tome, portretirajući ljude, naturalistička gesta, grimasa ogoljuju portret do gotovo sardoničkog značaja. Ovom se tehnikom u svojim zrelijim godinama osobito uspješno služio Andy Warhol, apersonalno i naturalistički fotografirajući njujorški jet-set, dok je s jednakim uspjehom registrirao ruralne i provincijske teme istom metodom znameniti austrijski fotograf Manfred Willmann. U hrvatskoj se fotografiji sličnom poetikom znao često služiti Petar Dabac”, napisao je između ostalog prof. dr. sc. Antun Travirka o Bilosnićevim fotografskim uradcima na karnevalske teme.

Tomislava Marijana Bilosnića  15