Skip to content

Lidija Šeler: Proljetni demoni

Proljetni demoni su ciklus najnovijih slika u kombiniranoj tehnici akrilika i kolaža na platnu koji u opusu umjetnice možemo izdvojiti kao izraženiju kolorističku dionicu. Slikarstvo Lidije Šeler se od samih početaka izdvajalo svojom grafičko-slikarskom rafiniranošću te je u dvadesetčetri godine izlaganja na hrvatskoj likovnoj sceni uobličilo tu rafiniranost kao karakteristiku vlastita slikarskog izričaja, uvijek se iznova potvrđujući svojom inventivnošću.

Slikarstvo Lidije Šeler na hrvatskoj suvremenoj likovnoj sceni prepoznaje se u svojoj postojanosti odolijevanja trendovima te je u likovnoj kritici tijekom dvadesetpet godina "učvrstilo poziciju autentičnosti i inventivnosti" (Iva Körbler). U opusu ove umjetnice Demone proljeća možemo izdvojiti kao izraženiju kolorističku dionicu, najavljenu već krajem prošle godine izložbom u Galeriji Kortil u Rijeci. Njen prepoznatljiv likovni jezik, nastao na tradicijama dade, nadrealizma, apstraktnog ekspresionizma, siromašnog slikarstva i informela, nosi karakterističan nutarnji zvuk, intiuitivan i iracionalan, svijeta osjećajnosti i podsvjesnih motivacija.

Redukcija likovnih elemenata na boju i slikarske postupke, a odsustvo programatskog i racionalnoanalitičkog, na posve osobit način spaja trenutnu afektivnost, osobne simbole i memoriju: drippingom, grebanjem, izmjenom gustih pastoznih partija i onih posve lazurnih, kombinacijom slikarskih, crtačkih i grafičkih postupaka te kolažiranjem, umjetnica postiže ekspresiju širokog raspona emotivnosti. U tom rasponu od nježnog pastelnog kolorita na putu ka tišini bijele, posebice gdje se grundirana bijela podloga platna čita kao likovni element, preko radosnog vriska narančaste ili vitalističke snage zelene, light motiv Lidijinih slikarskih prostora je drama crnih mrlja koje sa sobom nose ponekad pritajenu, a katkad očitovanu prijetnju nujnih osjećanja.

Umjetnica ne konstruira kompozicije, nego gestom i bojom stvara energizirana polja koja potom naslovom slike ili krajnje stiliziranim figurativnim motivom promatraču otvaraju vrata u priču. Proljetni demoni… Kuća za skarabeja… naslovi su slika koji nas uvode u priče i daju simbolična značenja apstraktnim slikarskim prostorima.

Anita Zlomislić

Lidija Šeler je rođena 1965. godine u Sisku. Godine 1983. maturirala je u Centru za jezike u Zagrebu te 1989. diplomira na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, u klasi prof. Miroslava Šuteja. Njezini radovi nalaze se u fundusu Moderne galerije Zagreb, Moderne galerije Rijeka, Nacionalne i sveučilišne knjižnice, Gradskog muzeja Varaždin, Kineskog nacionalnog muzeja umjetnosti (National Art Museum od China) kao i Pekinškog međunarodnog umjetničkog bijenala (Beijing International Art Biennale, China) na kojem je predstavljala Hrvatsku 2005. godine. 2009. godine o radu Lidije Šeler snimljen je kratki dokumentarni film u produkciji HTV-a u kojem se prikazuju njezini radovi nastali u razdoblju od 1984. do 2009.

akademija-art.hr

Optimized by Optimole