Skip to content

Josip Šarić: Fragmenti

Bujanje života u zakonitosti događanja, prividni kaos u organiziranosti scene, logika u prepuštanju dinamičnosti oblika značajke su slikarskih uprizorenja Josipa Šarića. Definicija je to opusa bliska analizama fizičara koji prepoznaju red u jednostavnim i složenim strukturama, neovisno o procesima u prvom sloju promatranja. Šarić oslobađa energiju oblika, dovodi formu do eksplozije njezinih silnica, no i u ključanju površine zadržava relativnu čistoću silhuete ploha. Nemiru magme ili vala Šarić suprotstavlja geometrizirane segmente slike, sastavnica poliptihalnih kompozicija, od jasnoće diptiha ili triptiha do razvedenog rastera prikaza. Granične linije dosljedno su pravolinijskog karaktera, od naglašenog vertikaliteta do dijagonalne položenosti obrubnica.

U različitosti gradivnih elemenata Šarić je postigao jedinstveno slikarsko tkivo, s dosegnutom napetošću suprotnosti u odnosu pokrenutih nakupina i jednolikosti tona ploha. S osvajanjem dubine prostoru kroz kontrast pažljivo njegovane boje i ekspresivnog nanošenja slikarskih čestica. Istina Šarić je i kada sliku osmišljava tjelesnoću boje sklon vidu slikarske marnosti, jer i u kolorističkoj otvorenosti isčitavamo čitke traveje, s potkom geometrijske oblikovnosti. S mjenama veće ili manje zasićenosti, sa zgušnjavanjem prema vrhu i završetkom u spletu crtovlja, odnosno kapljičastom udaru linija. Prasak bjelina poput krijeste vala znak je oslobađanja unutrašnjih kolorističkih sila, sabijenih slojeva boje. I užarenih i manje intenzivnih, naglo ohlađenih u dodiru s partijama pretežno utišanih vrijednosti palete. I u slučajevima podignute kromatske razine jednobojnih slikarskih prostranstva u dijalogu različitosti ona uvijek djeluju smirujuće. Istovremeno zaustavljaju pulsirajuće forme, no ne negirajući njihovu dinamičnu komponentu. Šarić bez krutih pravila slikarskog ponašanja prati srazove napete epiderme i razigranih partikula boje, likovno osmišljene s „aureolom“ kumuliranog svjetla. Zavidnom maštovitošću Šarić gradi usjeke i pukotine, sugerirajući istovremeno intrigantni mikro svijet i slutnju bezmjerja svemira. Dakako radi se o asocijativnosti sadržaja koji se nude, situacijama koja se ne vide, ali su dostupna umjetničkoj imaginaciji. Šarić u sintezi organičkog i geometrijskog nalazi ravnotežu polova, s međusobnim podizanjem izražajnosti fragmenata. Motivska određenost nije u prvom planu jer u novi ciklus najbliži je pojmu apstraktne slike. Šarić se ipak ne odriče slikom interpretiranog doživljaja nekih situacija, izgleda, pejsažnih prospekata, emocionalnih iskustava. Ljepote u širini njenog značenja. S odgovorom u vitalitetu boje, s provedenom širinom poteza i suptilnim nitima tkanja, te ritmizacijom i aktivitetom slikarskih polja. U adiranju uzbudljivih fragmenata, sabiranju u slici jedinstvenog bljeska.

Stanko Špoljarić

Josip Šarić je rođen 1968. godine u Livnu. Godine 1999. završio je Akademiju likovnih umetnosti u Zagrebu, u klasi profesora Ante Kuduza. Sudjelovao je na više samostalnih i skupnih izložbi. Živi i radi u Zagrebu, Martićeva 14b.

Samostalne izložbe
1996. Galerija Ksaver
1997. Gaffe Kavalir
1999.  MUO – hrvatski kulturni klub, Zagreb
2000.  Galerija Rozeta, Pag
2001.  Caffe Sahara, Zagreb
2002.  Caffe Palainovka, Zagreb
2005.  Canvas galerija, Zagreb
2009.  Porezna uparava Zagreb, Zagreb
           Dom za starije i nemoćne osobe „Sveti Josip“, Zagreb

Nikolina Mahović, kustosica Galerije Prica
galerija@pousamobor.hr

akademija-art.hr