Skip to content

Skupna izložba na otvorenom “Grisia 2014”. Poziv!

Zavičajni muzej Grada Rovinja, Grad Rovinj i Turistička zajednica Grada Rovinja pozivaju na skupnu izložbu “GRISIA 2014.”

rovinj 2

Skupna izložba na otvorenom “Grisia 2014” održati će se u nedjelju, 10. kolovoza 2014. Sudjelovanje na izložbi prijavljuje se istog dana (nedjelja, 10. kolovoza) od 7 do 9 sati u prostorijama Zavičajnog muzeja Grada Rovinja. Besplatno!

Autori trebaju izložiti svoje radove istog dana, najkasnije do 9.30 sati, u ulici GRISIA. Svečano otvorenje će biti u 10 sati. Mjesta za izlaganje nisu unaprijed određena. Sudionici su ograničeni na 5 djela s kojima će sudjelovati na izložbi “GRISIA 2014”.

Sudionici mogu izlagati u 4 kategorije izlagača:
1. Diplomirani umjetnik
2. Student Škole primijenjenih umjetnosti ili Umjetničke akademije
3. Umjetnik samouk
4. Dijete

Svaki izlagač izlaže isključivo vlastita djela. Radovi ostaju izloženi do 19 sati, potom će biti pročitane odluke žirija.

Nagrade Grisia 2014. – Nagrade Zavičajnog muzeja Grada Rovinja:
I. nagrada otkup 4 500 kn i pršut
II. nagrada otkup 4 500 kn i sir
III. nagrada samostalna izložba

Otkupne nagrade sponzora: (pojedinačna vrijednost nagrade je 4 500 kn)

Autori su dužni predati nagrađeno djelo bez obzira na stvarnu vrijednost.

Prije nego je nastupilo moderno doba specijalizacije nije bilo prave razlike između zanatlije i umjetnika. Umjetnik je u svom zanatu bio naprosto »il miglior fabbro«. Juraj Dalmatin bio je graditelj i klesar, Benvenuto Cellini zlatar — oni se nisu držali posebnim »umjetnicima«. Umjetnost je i danas zadržala nešto od te demokratičnosti: svatko tko može držati u ruci olovku ili dlijeto može biti i »umjetnik« — ako to jest.

Umjetnik isto tako nije imao drugo tržište ili drugačiji izložbeni prostor svojih proizvoda nego zanatlija. Grisia ukazuje na tu staru srodnost, i to ne samo vlastitom slikovitom starošću — recimo da nam ona pruža danas sliku kakve cehovske ulice srednjevjekovnog grada. U njoj kao da se spontano izražava pučki karakter stvaralaštva, demokratičnost umjetnosti na djelu. Na gradskoj ulici mi sudjelujemo u radosti tvorca u neposrednom kontaktu s konzumentom djela.

Grisia, kao jedna od rijetkih novoustaljenih tradicija, zaista služi na čast i na ukras Rovinju, gradu koji je svoj poslijeratni preporod doživio upravo kao domaćin Umjetničke kolonije. Sajamskom, pučkom, neobvezatnom karakteru Grisie nesumnjivo bi pridonijelo i to, da se u nju uključi još više lokalnih, rovinjskih amatera stvaralaca i da se njena aktivnost protegne na cijelu Ljetnu sezonu — da Grisia ne bude samo izložbom, nego gradskom institucijom u pravom smislu riječi, dijelom autentičnog života Rovinja.

Antun Šoljan, 1976.