Skip to content

Mladen Milotić: TRAGOVI

Izložbu će, u nazočnosti autora, predstaviti Eugen Borkovsky

Sample Image

Orijentiri za snoviđenja

Sjećanja mijenjaju proživljenu realnost. Djelići jave postaju promijenjeni senzibilitetom vremenske membrane. Udaljenost od stvarnosti čini ih bliskim snoviđenjima. Iskustvo se pretvara u viziju. Realnost blijedi. Memorija zadržava oblike pretvorene u znakove.
Na razmeđi iskustvenog i spontanog Mladen Milotić niže seriju radova dio koje predstavljamo ovim postavom. Iskustvo se ogleda u oblikovanju elemenata a spontanost u izboru i kombinaciji motiva. Niz radova ugrubo možemo podijeliti na dvije grupe koje se razlikuju po tehnološkom pristupu oblikovanju. Prvu, senzibilniju grupu čine radovi urađeni crtežom olovkama ili pastelom. Druga, veća grupa su radovi urađeni kombiniranim tehnikama koje karakterizira blaga reljefnost, urezi na površini, deblji slojevi materijala. U oba slučaja autoru je crtež okosnica oblikovanja.

Sample Image

Radove pomiruje disciplinirani kolor, bogati tonski spektar i prepoznatljivi autorski rukopis. Mladen Milotić onirički niže slojeve motiva kojima gradi kadriranu ali stabilnu kompoziciju. Autor često polje platna dijeli na dva dijela. Linija koja ih razdvaja je razigrani horizont. Ponegdje imamo dojam da autor pristupa iz ptičje perspektive. Kao da nam podastire animiranu mapu nekog začudnog svijeta znakova. Pojavljuje se pejzaž unutar četverokuta na centralnom dijelu formata ili je to kutija na kojoj su odloženi neki predmeti. Ponekad autor na istom radu namjerno miješa perspektive.

Slojevi radnje prelijevaju se. Često je površina donjeg sloja drugačija od gornjeg. Ponekad se sadržaj nastavlja a ponegdje na donjem sloju ostaje prikriven. Prisutno je nadrealno pretakanje planova a ponegdje oblika. Ovi slojevi često oblikuju okvir unutar formata rada. Miješaju se grafovi, gestualne naravi sa pažljivo oblikovanim detaljem. Čini nam se da autor time problematizira nekoliko situacija. Prije svega slikarstvo kao civilizacijsko iskustvo komunikacije. Pored toga možemo izčitati socijalne momente koje autor doživljava i koje interpretira.

Sample Image

Okosnica većine radova je klaunovska kapa. Umjesto zvončića na krajevima krakova kape ponekad se pojavljuju drugi simboli ili samo naznake oblika. Asortiman ostalih oblika zaista je prava riznica znakova. Na radovima nalazimo: djetelinu s četiri lista, naglašenu točku, položeni križ u obliku sliva x oblikovan širokim trakama ili samo linijom, slova, kamene oblutke, polumjesec, srce, loptu, obrise arhitekture, plažu, nebo, cvijet, vodu, stablo, brojeve. Ovo bogatstvo znakovlja, informacija, ispunjavanje formata elementima, govori nam o bogatoj autorovoj imaginaciji. Predmeti su ponekad prikazani plošno kao i kombinacije planova unutar kompozicije pojedinog rada. Dojam rutine koji je prisutan na ponekom radu možemo pripisati autorovom bogatom iskustvu i problematiziranju oblika koje poznajemo i iz drugih njegovih ciklusa.

Sample Image

Autorov svijet naseljen je znakovima. Bez ljudi. Ali znakovima koje su ljudi izmislili. Jedini lik je imaginarni, neocrtani nosilac harlekinske kape koja je odrednica većine radova ovog ciklusa. Prvi dojam iniciran je tim neoblikovanim prisustvom. Kapa ponegdje djeluje kao da je postavljena na glavu nekom promatraču ispred nas. Od nje ne vidimo cijelu radnju već samo dijelove. U drugom slučaju njeni krakovi dijele radnju na sekvence. Poput stripa sadržaj, radnja je odijeljena u segmente. Ove iluzionističke kompozicije angažiraju promatrača. Iako je većina elemenata prepoznatljiva, prisiljeni smo pažljivo očitavati značenja.

Sample Image

Ovaj ciklus vezan je uz problematiziranje socijalnih situacija u koje je autor uronjen. On tu možda nije radikalan ali naznačuje stanje stvari. Promatrača dovodi na razmeđu. S jedne strane pruža mu prepoznatljive elemente kojima pridodaje tajanstvene znakove ili zapise. Ova igra privlači promatrača. Iako ponekad i nismo u stanju odmah dešifrirati sve, rad ostaje privlačan jer je uvijek ponuđeno nekoliko prepoznatljivih znakova. Umišljamo kako ćemo vremenom očitati eventualnu poruku i demistificirati rad.

Balansirajući između jave i sna, autor snažno osjeća potrebu za likovnim načinom izraza. Rezultati su zaista bogati oblicima i sadržajem. Izdvojeni svjetovi unutar Svijeta na rubu angažiranog pristupa. Mladen Milotić se, stavljajući kapu dvorske lude, igra osobnom percepcijom stanja okoline. Ovi zapisi predstavljaju autora koji promišlja svijet oko sebe da bi nam decentno prenio osobne znakove stanja.
Eugen Borkovsky

Sample Image

Mladen Milotić rođen je 1950. godine u Puli. Slikarstvom se bavi od 1970. godine. Priredio šezdesetak samostalnih i sudjelovao na više od 189 skupnih izložbi u domovini i inozemstvu. Dobitnik je više nagrada i priznanja za slikarstvo, skulpturu i grafiku. Član je HDLU Rijeka od 1977. godine a HDLU Istre od 1987. godine. Kolektivno izlagao: Bale, Banja Luka, Beograd, Buje, Čakovec, Delnice, Dubrovnik, Đurđevac, Ivanec, Karlovac, Kog, Kopar, Kostrena, Kraljevica, Krk, Langenfeld, Labin, Lipica, Ludbreg, Ljubljana, Medulin, Novigrad, Novi Marof, Opatija, Osijek, Pazin, Piran, Poreč, Pula, Rijeka, Rovinj, Split, Šibenik, Umag, Varaždin, Vodnjan, Zagreb. Samostalno izlagao: Berlin, Fažana, Krk, Munchen, Novi Sad, Poreč, Pula, Rijeka, Rovinj, Sodertalje (Švedska), Štokholm (Švedska), Umag, Zagreb.

Sample Image

Eugen Borkovsky

eugen.borkovsky@gmail.com

Akademija-Art.net