Skip to content

Proglašeni nagrađeni umjetnici/ice u sklopu 5. Međunarodnog trijenala autoportreta

U ponedjeljak 26. travnja 2021. stručni žiri u sastavu Nikolina Šimunović i Nikola Albaneže je između 81 autora koji su putem javnog natječaja izabrani te sudjeluju na izložbi 5. Međunarodni trijenale autoportreta odabrao i nagradio dvije umjetnice. Nagrađene su Diana Sokolić i Maruša Štibelj. Izabrane umjetnice će u naredne dvije godine samostalno izlagati u Galeriji Prica

Sonja Švec Španjol

Obrazloženje kustosa izložbe Nikole Albanežea:

Diana Sokolić

Koristeći tri fotografije svoga lica, nastale u tri različita razdoblja njena života, autorica Diana Sokolić je efektnim tehničkim postupkom uspostavila vremensko-prostornu relaciju. Naime, da bi promatrač mogao sagledati njen autoportret pod nazivom “Dianas” (čime ukazuje na množinu Diana) nužan je prostorni pomak kojim doživljavamo vremenske pomake – fotografski zabilježene trenutke.

Maruša Štibelj

Autorica je u svojim radovima “Fed your thoughts” i “Selfreflection in a quicksand” – izvedenima u tehnici kolaža – iskazala fascinantnu imaginaciju i uvjerljivo oblikovanje popraćeno suptilnim kolorističkim usklađivanjem. U sadržajnom pogledu njene kompozicije ilustriraju koliku važnost imaju naši misaoni procesi – kako svjesni, tako i podsvjesni, odnosno njihova interakcija – u formiranju identiteta svakoga pojedinca.

Biografije nagrađenih autorica:

DIANA SOKOLIĆ

Rođena 1959. godine u Rijeci. Diplomirala na slikarskom odjelu Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu, 1981. godine. Suradnica majstorske radionice prof. Ljube Ivančića i prof. Nikole Reisera.Članica HZSU-a, HDLU-a Zagreb, HDLUR-a, INSE-e, ULUPUHA-a.

MARUŠA ŠTIBELJ

Rođena 1986. godine u Kranju, Slovenija. Diplomirala je likovnu pedagogiju na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani.Članica Slovenian Association of Fine Arts Societies – ZDSLU and LDK.

5. MEĐUNARODNI TRIJENALE AUTOPORTRETA
JA – IZMEĐU ZBILJE I IMAGINACIJE

Izložba je otvorena do 16. 5. 2021.
Autor izložbe Nikola Albaneže, povjesničar umjetnosti i likovni kritičar
Galerija Prica, Trg Matice hrvatske 6, Samobor
Radno vrijeme Galerije:
utorak – četvrtak 9 – 14h
petak 13 – 19h
subota – nedjelja 10 – 17h

Izložba 5. Međunarodni trijenale autoportreta „Ja – između zbilje i imaginacije“ slijedi zacrtan put koji je prepoznat u umjetničkom svijetu svojim tradicionalnim održavanjem svake tri godine. Do sada su realizirana četiri izdanja te žirirane izložbe i to 2008./09., 2011/12., 2014. i 2017. godine.

Ideja izložbe postavljena je prilikom realizacije prvog trijenala kada je autor izložbe bio povjesničar umjetnosti Guido Quien koji je na neki način „udario temelje“ i čvrsto polazište ovom projektu, a s istim ciljem nastavile razvijati likovne kritičarke Višnja Slavica Gabout, Branka Hlevnjak i Sonja Švec Španjol, prilikom čega su svi argumentirano elaborirali činjenice koje opravdavaju održavanje trijenala i njegov daljnji kontinuitet.

Ovo peto izdanje trijenala nosi međunarodni karakter stoga se na poziv odazvalo 385 umjetnika sa 676 prijavljenih radova od kojih je stručni žiri u sastavu Nikola Albaneže i Nikolina Šimunović za izlaganje odabrao 87 radova ukupno 81 umjetnika za predstavljanje na ovoj trijenalnoj manifestaciji. Izlažu umjetnici iz svih dijelova Hrvatske kao i Slovenije, Bosne i Hercegovine, Srbije, Crne Gore, Italije, Njemačke, Kanade i SAD-a.

Trijenale Autoportreta gaji od početka i historiografski pogled na naslovnu temu što postiže uključivanjem u izložbu retrospektivnoga pregleda odabranih radova. Na taj način posjetitelji mogu sagledati ostvarenja prošlih razdoblja usporedo s recentnima, uvjetovanima trogodišnjim ritmom manifestacije. Nakon korištenja fundusa Zbirke Lukin, na 5. trijenalu predstavljena je selekcija autoportreta iz Zbirke Kovačić – Mihočinec.

Iz uvodnog teksta predgovora autor izložbe Nikola Albaneže kaže „U potrazi za temom, kao i u odabiru motiva koje će prikazati, pred likovnim je umjetnicima neizmjerno polje mogućnosti. Napose od kada ne postoji implicitan, od akademskoga autoriteta nametnut, popis što je u vrijednosnom smislu dopustivi sadržaj.  Međutim, i ta neizmjernost – promatrana uvijek s pozicije svakoga pojedinca – dijeli se na samo dva skupa; s jedne je strane sve ono što ga okružuje, s druge on sam; ono „ja“ koje doživljuje svijet. A ono što ga okružuje je svijet shvaćen u svim svojim razinama: materijalnoj i duhovnoj, zbiljskoj (faktografskoj) i imaginarnoj (fikcionalnoj), prezentnoj i memorijskoj, mitskoj, razinama dohvatljivim oku i ruci ili samo mašti, inače nedostižnim itd.; svijet koji se svakome otkriva na samo njemu svojstven, dakle, na jedinstven način. Zajedničko je, pak, nastojanje na spoznavanju i, možda, jedinstvu oba spomenuta dijela. Pogled je pritom tek jedan, ali iznimno važan osjet na tom putu.“