Omiljena riječka plaža Grčevo postala je Balthazargradsko kupalište, a veliko i veselo otvorenje održano je u subotu navečer, u sklopu dječjeg festivala Tobogan Europske prijestolnice kulture, koji je upravo u tijeku, u suradnji EPK programa Lungomare Art i Dječja kuća
Balthazargradsko kupalište jedna je od deset trajnih umjetničkih instalacija koje se u sklopu projekta Europske prijestolnice kulture otvaraju na različitim mjestima duž obale u Primorsko-goranskoj županiji.
U ovom slučaju, studentice Akademije primijenjenih umjetnosti u Rijeci Antonela Brenko, Klara Dujmović, Katarina Kožul i Gea Rajić, pod mentorstvom umjetnika i profesora Igora Eškinje, osmislile su i postavile veliku Balthazargradsku skulpturu na samom kupalištu, kao i interaktivne natpise na betonskom platou plaže, koji se aktiviraju vodom.
Podsjetimo, upravo za ovu priliku na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Rijeci proveden je kolegij Prostorne prakse 1 i 2, financiran kroz EPK projekt, amlade su se umjetnice inspirirale temom popularnog Profesora iz crtića, s obzirom da je za izgled Balthazargrada poslužila upravo riječka vizura.
U protokolarnom dijelu otvorenja okupljene su redom pozdravili direktorica RIJEKE 2020 Irena Kregar Šegota, predstavnica autorskog tima – studenticaKatarina Kožul i dekanica Akademije primijenjenih umjetnosti Letricija Linardić, te pročelnica Upravnog odjela za kulturu, sport i tehničku kulturu PGŽ Sonja Šišić i riječki gradonačelnik Vojko Obersnel.
Za cjelovečernju glazbenu zabavu na Balthazargradskom kupalištu brinuli su se Marin Alvir i bend “Marinada”, a kulisu prvom nastupu Marinade dalo je predstavljanje slikovnice “Barbajol”, kastavskog slikara Saše Jantoleka.
Glavni partner RIJECI 2020 u realizaciji Balthazargradskog kupališta je Akademija primijenjenih umjetnosti u Rijeci, a ruku pomoći dao je i Pajol bar, na čelu s Harisom Tančicom. Ovo je četvrta po redu Lungomare Art trajna umjetnička instalacija postavljena u okviru projekta Europske prijestolnice kulture, nakon Lovranske Drage, Brseča i Riječke ribarnice.
Lena Stojiljković
[testimonials]