Danas, od svoga prvog pojavljivanja 1972., na izložbi Documente V, hiperrealizam je izrastao u pravac koji ne afirmira nostalgiju za tradicionalnom slikom, već proizlazi iz nečega što nadilazi samu umjetnost. Naime, slika prestaje biti medij okrenut potrebi za izgradnjom svijeta kulturnih identiteta kao vizualnog identiteta. Hiperrealistička slika likovni je produkt posvećen vlastitoj materijalizaciji, ilustrirajući sve osim same umjetničke biti. U hiperrealističkom djelu izostaje poruka, odnosno ne nalazimo je u sadržaju, već se ona nalazi u samoj njegovoj formi. U njoj je sve značenje, u činjenici da slikar slika. On je pak posvećen zanatskoj i tehničkoj vještini kojima nastoji postići verističku iluziju stvarnosti. Slikari hiperrealisti virtuozni su izvođači i vrhunski iluzionisti. Njihova iluzija potpomognuta je fotografijom koju potpuno asimiliraju u slikarsku strukturu. Fotografija je idealno sredstvo čijim doslovnim kopiranjem slikar hiperrealist izražava samodostatnu prirodu snimljenog predmeta. Tako nova slika postaje retrospekcija već dogođenog. Hiperrealizam je podvostručena realnost (pretjerana realnost), stvarnost koja samu sebe nadilazi u savršenoj tehničkoj dovršenosti. Danas, kada su sadržaji fotografija, reklama, TV‑a, prospekata i reklamnih plakata stvarni svijet suvremenog čovjeka, oni postaju i ambijenti umjetnikove percepcije. On ih donosi na platno kao novostvoreni predmetni svijet izmijenjen od prirodnog, fetišiziran i transformiran do pretjeranosti. Stoga se čini i istinitom tvrdnja da hiperrealizam predstavlja zrcalnu sliku postmodernog doba. Nazivan hiperrealizmom ili, po Baudrillardu, simulacijom, produkt je čina zamjene stvarnog svijeta njegovom identičnom kopijom.
Koliko je Šandrkovo slikarstvo dobra simulacija, a koliko svojom “duhovno ostvarenom koncepcijom iskrenog iskaza” (I. Župan) odstupa od klišeja hiperrealizma? U slikama Stjepana Šandrka jasno se reflektiraju utjecaji suvremenih medija od kojih fotografija određuje slikarev “pogled” na stvarnost, a medijska manipulacija svijeta skrojenog reklamom, umjetnim silikonskim kriterijima ljepote i simuliranim događajima nalazi svoje mjesto u njegovoj slici kao motiv ili tema. U seriji slika posvećenoj suvremenim pop-ikonama, holivudskim glumicama i pjevačicama Šandrk poseže za fotografijom preuzetom s interneta. Pročišćena (Photoshop), visoko estetizirana i prilagođena formi plakata, u konačnici, pretvorena u umjetnički artefakt, pronalazi svoje mjesto u urbanome vanjskom ambijentu (kao jumbo plakat). Šandrkov proces potpunog preslikavanja fotografije svjedoči zanimanje za propitivanje čistoga vizualnoga govora, zanimanje za čistu vizualnu činjenicu, za sliku kao sliku, njezinu konstruktivnu i kompozicijsku organizaciju. Ljudski lik od samog početka predstavlja glavni izraz zbivanja, no njegove plastične i izražajne vrijednosti jednake su onima elemenata u pozadini slike. Šandrk se rano usredotočuje na plastične probleme slike, a ne na psihološki život modela, što dokazuje i prvi njegov ciklus “Current news”, kojim je, na neki način, anticipirao vlastitu stilističku orijentaciju temeljenu na izuzetnoj vještini kojom vlada tehničkoestetskim sredstvima izraza. U slikama ove serije, koristeći se vlastitim uratkom, fotografijama kojima je bilježio posjete raznim likovnim događanjima u društvu svojih kolega i mentora Rončevića, vješto je izrazio konvergenciju živog bića i neživog, umjetničkog artefakta. Citatnost, tj. korištenje likovnih djela drugih umjetnika, česta je u postmodernističkom propitivanju uloge umjetnosti i slikarstva, nerijetko onih koji su deklarirani kao “ikone likovne umjetnosti”. To objašnjava i Šandrkovu selekciju, odnosno odabir onih fotografija na kojima se nalaze slike V. Bukovca, L. Freuda ili G. Richtera. No odabirom određenog predloška budi se i Šandrkov slikarski nerv. Ne odabire ga nasumce, već bira one fotografije koje u sebi nose potencijalne elemente kako bi u polju slike postali artefakti umjetničkog. Šandrk zapravo ne reproducira samo umjetničko djelo, već ga kao činjenicu fotografijom zabilježene stvarnosti reproducira kao njezin dio i konfrontira sa živim likom u prednjem planu. No mijenjajući mu poziciju automatski mu mijenja i kontekst i postavlja nova značenja – njemu kao integralnom dijelu fotografije, ali i njoj samoj. Korištenje vlastitih fotografija, sada kao dijela cjelokupnoga autorskog projekta, određuje i ciklus “Ivana”, možda i “najslikarskiji” u predstavljenom Šandrkovu opusu. Njime se i najviše približio klasifikaciji hiperrealizma kao analitičke umjetnosti. Tehnička izvedivost prijenosa fotografijom zabilježenih elemenata na platno: simulacije prirodnih fenomena, refleksije svjetla, efekti vode i njezin utjecaj na promjene lica i tijela, to zanima Šandrka. On bilježi sve do i najsitnijeg detalja: prozirnost, fluidnost, poroznost, glatkoću, refleksiju, sjene, distorzije, pretvarajući u slici opažaj u plastičnost, doveden gotovo do skulpturalne taktilnosti. Ivanino lijepo tijelo nije figurativni entitet naglašen ili odvojen od ostalih elemenata. Njegova prisutnost potpuno je irelevantna, ono je samo sredstvo u službi formalnih i značenjskih propitivanja same slike. Posezanje za elementima suvremenog okruženja u gradnji vlastitog izraza vidljivo je u “Zlatnim slikama”, u kojima se ponovno koristi fotografijama poznatih glumica i manekenki posuđenih s internetskih stranica ili modnih tiskovina u kojima su dotične prikazane kao suvremene ikone stila, predmeti ljepote i božanstva kojima se danas klanja obezglavljeno konzumerističko društvo. Iako slike nose i neka druga značenja, ponajviše ona simbolička, primat je na značenju forme, a ne sadržaju. Ona je glavni nositelj simboličkih konotacija. Kadriranjem slike u dvije plohe Šandrk provocira dojam relevantnosti preuzetog sadržaja pa ono što postiže nije čisti odraz fotografije, već je individualizirana percepcija. U ovom ciklusu, nekad korištena neutralna boja pozadine zamijenjena je zlatnom, koja slici poznatog motiva daje novo značenje, a figura je izvedena u crno-bijeloj tehnici kako bi podsjećala na prve fotografije kojima se počeo veličati novi duh pop-kulture prezentiran u tadašnjim medijima. Pozadina doslovno slagana zlatnim listićima rijetka je u suvremenoj umjetnosti, a svrha njezina korištenja u jasnoj je usporedbi s religijskim ikonama. Upravo na njihovu značenju Šandrk je gradio smisleno i sadržajno svoje slike, učinivši ih doslovnim odslicima današnjeg svijeta spektakla i na formalnoj razini.