Cilj YICCA natječaja je promicanje odabranih umjetnika, pružajući im priliku predstaviti se na međunarodnom tržištu suvremene umjetnosti. Međunarodni karakter čini YICCA natječaj izuzetnom prilikom za umrežavanje umjetnika s kritičarima, kustosima, galeristima te javnim i privatnim umjetničkim institucijama.
U četvrtak, 24. siječnja 2019. u Galeriji Prsten, Doma hrvatskih likovnih umjetnika u 19.00h, otvorit će se izložba finalista međunarodnog natječaja YICCA 2018.
Kustosi izložbe su: Leila Topić (glavna kustosica YICCA natječaja 2018.), Massimo Toffolo (glavni kustos Yicca, Italija), Margherita Jedrzejewska (kustosica Yicca, Italija /Poljska)
Cilj YICCA natječaja je promicanje odabranih umjetnika, pružajući im priliku predstaviti se na međunarodnom tržištu suvremene umjetnosti. Međunarodni karakter čini YICCA natječaj izuzetnom prilikom za umrežavanje umjetnika s kritičarima, kustosima, galeristima te javnim i privatnim umjetničkim institucijama.
Tragovi političkog, tragovi prirode Umjetnici u ovogodišnjem izložbenom projektu YICCA-e uglavnom se bave pitanjima što zapravo znači pojam „prirode” u 21. stoljeću, u doba koje nazivamo antropocen. Čini se da brojne pripovijesti i tematske izložbe upravo s temom antropocena sve češće odvlače pozornost od ključnih pitanja poput onih o nasljeđima imperijalizma, odnosima moći ili o geopolitičkim situacijama. Međutim, upravo su spomenuti čimbenici proizveli svijet u kojem je raspodjela koristi i bogatstva, odnosno nevolja i neimaštine duboko i radikalno iskrivljena. Većina stručnjaka ističe kako su uzroci globalnih ekoloških promjena sociogenetski, a ne antropogenetski. Stoga ni antropocen kao pojam ne može dati objašnjenje za ekološku krizu ni društveni recept za njezino prevladavanje. Upravo su suodnos, odnosno neraskidive veze suvremenih društava i prirode najčešća tema umjetničkih radova predstavljenih na ovoj izložbi. Prijelaz u održivi svijet, ako je i moguć, neće biti jednostavan i zahtijevat će angažman, spremnost na odricanje, viziju, maštu i zajedničke napore. Ne uspijemo li, neki od umjetničkih radova prikazanih na ovoj izložbi pokazuju nam mjesta nekih nikada zacijeljenih rana čovječanstva, ali i novih potencijalnih trauma. No pitanje je hoće li biti sljedećih naraštaja koji će učiti iz njih.
Iz uvoda kustosice Leile Topić
photo Pixabay