Skip to content

LegendFest – Pićan / Festival legendi, mitova i priča / Program

13. izdanje festivala LegendFest u Pićnu u Istri, 28. i 29. srpnja

Program ovdje!

Ivor Zidarić

KONCERTI:

Veja

Ideju o osnivanju sastava pokrenuo je Goran Farkaš još 2007. godine, kada je započeo s istraživanjem Istarske tradicijske glazbe. Sastav je tada započeo sa svirkama na lokalnim manifestacijama. Etno skupina Veja dolazi iz Pazina i bavi se istraživanjem istarske narodne tradicijske glazbe te izvođenjem iste u modernijim aranžmanima koristeći razne tradicijske instrumente iz cijeloga svijeta. Tako u svojim izvedbama koriste mih, gajde, kaval, violinu, harmoniku, gitaru, bas-gitaru i cajon, u raznim kombinacijama. Inspiraciju i motivaciju crpe iz glazbe koja je ispunjavala živote njihovih predaka dajući joj novu energiju. „Dolina mlinova” debitantski je album grupe Veja, izdan 2014. godine. Na njemu se nalazi 10 skladbi, od kojih su dvije autorske, a preostalih osam tradicijske s izmijenjenim aranžmanima.

Članovi:

Goran Farkaš (vokal, mih, violina, gajde, kaval, tambura)

Saša Farkaš (gitara, tambura)

Marko Pernić (vokal, harmonika)

Sebastijan Demark (bass-gitara)

Ljuban Rajić (cajon, udaraljke)

Marijan Jelenić (ton-majstor i audio inžinjer)

Elis Lovrić

Elis Lovrić, kantautorica i akademska glumica iz istarskog grada Labina poziva vas na glazbeno putovanje u „Meriku“. IstraMeriku. Što je to, ili, kako bi Labinjani rekli, ca je to? I tko je ona?

Ovaj album predstavlja priču koja je i osobna, i labinska, ali odjeci te glazbe sežu i dalje: „Merika“ je istodobno sjetan i himničan album istarskog mora, brazilskog sunca i glazbenog otkrića neke vlastite Amerike, mitske zemlje svih kantautora svijeta. Ovaj zvuk podjednako zavodi iskusne ljubitelje tradicionalnog kantautorskog izričaja, kao i mlađe naraštaje koji teže za otkrićem svog unutrašnjeg ritma. Uz Elis Lovrić (vokal, gitara, usna harmonika), nastupa Bika Blaško (violončelo, djembe, vokal).

Plet

Plet je etno bend koji svoj rad zasniva na istraživanju pjesmarice Poljičke republike te istu donosi u novom ruhu uz pratnju tapana te raznih tradicionalnih glazbala. Svirke Pleta podsjećaju na ono prastaro okupljanje ljudi oko vatre i zazivanje posebne energije koja slušatelja odvodi u jedan lijepi trans izazvan laganim i ritmičkim pletenjem glazbe i okoline.

PREDAVANJA:

Fantastični svijet hrvatskog lutka filma: Projekcija i predavanje – Božidar Trkulja

„Posljednji izazov“ autora Božidara Trkulje je 16-minutni lutkarski film napravljen tehnikom stop animacijom, nastao u produkciji Zagreb filma. Nakon projekcije filma, autor će gledatelje uputiti u način izrade lutkarskog filma, ali i animiranog filma općenito uz slikovne i video materijale.

Fantastični folklorni motivi u knjizi The Descent + predstavljanje knjige – Tomislav Keglević

Predstavljanje knjige The Descent i folkloristički prikaz fantastičnih motiva u knjizi inspiriranih narodnom predajom.

The Descent autora Tomislava Keglevića je fantastična pripovijetka neuobičajenog narativnog stila i žanra gotičke avanture. Radi se o priči otkrivanja povijesti kraja opisanog u knjizi, a neki elementi (poput likova ili događaja) inspirirani su europskom narodnom predajom. Kroz predavanje, arhetipski fantastični motivi poput duhova ili čarobnih predmeta izdvojeni su i prikazani u folklorističkom i sociolingvističkom kontekstu.

Tamnice i laseri: o afinitetu prema fantastičnom–Tomislav Keglević

Predavanje se iz psihosocijalne perspektive bavi pitanjem opsega pojma fantastično i razlozima interesa za fantastiku, horor i SF.

Fantastično je shvaćeno kao ono što odudara od svakodnevnice i što nije prisutno u raščaranom svijetu, a cilj je ovog predavanja dati pregled srži fantastike i razloga interesa za fantastično. Fantastika se izražava kao umjetnička kategorija pa osvrt počinje analizom ustaljenih podžanrova (znanstvena fantastika, fantasy i horor), koje definiramo prema korištenim lajtmotivima. Zatim, predstavljaju se dosadašnji radovi o fantastici i afinitetu prema fantastičnom (prvenstveno iz opusa estetike, književnosti i psihologije). Na koncu, referiranjem na Weberov rad o racionalizaciji objašnjava se stalna prisutnost fantastike; dinamika raščaravanja i ponovnog začaravanja svijeta temelj je razumijevanja fantastičnog u suvremenom društvenom ambijentu. Koristeći taj model moguće je protumačiti temu u sociologijskom kontekstu, tj. potpunije zaključivati o naravi fantastike.

Likantropija – Ingrid Kirša

U ovom kulturnoanimalističkom radu interpretirat ćutemu likantropije. Dotaknut ću se porijekla vukodlaka kao i njegovih karakteristika te zaštite (apotropeja) od njih. U kontekstu navedenoga spomenut ću i navesti primjere za likantropiju u hrvatskom folklornom imaginariju. Nastojala sam pritom zahvatiti problematiku likantropije u svim kulturama (dakako, pregledno) te pritom posebno izdvojila hrvatske predaje o vukodlacima. U hrvatskim pučkim predajama vukodlaci su nazivani i štrigama i štrigunima. Vukodlak je mitsko, nadnaravno biće i predstavlja osobu, uglavnom mušku, koji se najčešće u noći punog mjeseca pretvara u vuka.

Sociološki aspekti narodnih vjerovanja i urbanih legendi – Marko Radolović i Alma Cacan

Alma Cacan, profesorica hrvatskog jezika i Marko Radolović, sociolog, sastavili su članak koji se bavi pitanjem urbanih mitova i narodne predaje, njihovih uloga i funkcija u društvu od 19. stoljeća na dalje, posebno se fokusirajući na područje Hrvatske za modernu i Istre za tradicionalnu baštinu. Autori će razraditi odnos duhovnih i svjetovnih vlasti prema praznovjerju, pa i tretmanu koji suvremeni mediji rezerviraju za takve aspekte. 45-minutno predavanje koristit će se brojnim primjerima koji će ukazati na univerzalnost određenih motiva, što vremensku što prostornu, a dotaći će se i zoometamorfoze, teme ovogodišnjeg festivala, kristalizirajući “molitve” kao apotropejska sredstva protiv “mora” ili pragmatičnu funkciju figure “orka”.

Životinjsko i vilinsko u nama: Erupcije bijesa i šapat duše – Dubravka Ujčić Lukšić

Namjera predavanja jest upecati se na glavnu temu i ponuditi psihološku temu s ciljem promišljanja o subjektivnim intrapsihičkim i interpersonalnim iskustvima grubih i suptilnih doživljaja u nama, te s ciljem osvještavanja i prihvaćanja činjenice da mi ljudi jesmo slojevita bića, naizgled jedinstveni i jednoobrazni, no iznutra često razdijeljeni, konfliktni, na neki način multipersonalni. U predavanju će biti riječi o iskustvima bijesa i agresije, o korisnim aspektima agresija, o korisnim životinjskim praksama, ali i o destrukciji agresije, kao i o pozivu agresivnih impulsa da sagledamo dublje u naše biće i osluhnemo zbog čega suklja taj vulkan bijesa, koji se to aspekt nas samih bori izraziti, bori obraniti. Tijekom predavanja ponuđen bi bio i terapijski način korištenja bijesa u samorazumijevanju, ali i uvježbavanju samokontrole. Druga strana medalje, kao kontrast, jesu fini slojevi našeg emotivno-doživljajnog bića, koji poznaju neobična iskustva, poput dubokog suosjećanja, osjećaja obuhvaćanja i viđenja druge osobe, osjećaja širenja, osjećaja proživljavanja tuđeg iskustva, što je poznato čak u psihoterapijskoj literaturi kao mehanizam projektivne identifikacije.

Pričom te zovem (pripovjedačka interpretacija bajke iz naroda o junacima slavnim) – Margareta Peršić

Pripovijedanje priče po mojem izboru, izuzetan je audiovizualni doživljaj za djecu i odrasle. Svojim pristupom, odabranu narodnu bajku podižem na razinu zasebnog, specifičnog scenskog izričaja. U svojoj izvedbi kombiniram elemente pripovijedanja (storytelling), pantomime i teatra. Pripovjedna izvedba počiva na tradicijskim pripovjednim znanjima, a često koristim animacijske i minimalne scenske elemente kako bi zvukom ili bojom doprinijela izravnijem stvaranju mentalne slike kod publike. Ovo je izuzetno ekspresivna forma koja se oslanja na mimiku, geste, posturu i govor tijela te glasovne varijacije. Kroz svoju ulogu pripovjedačice upravljam i oživljujem sve karaktere u priči. Pripovijedačica sam staroga kova, novog doba, pripovijedam priče koje u jedan sat stanu, a sjećanja na njih traju…i traju…

PERFORMANSI:

Povjesna udruga Kaštel, Svetvinčenat

-borba djece s vitezovima

-izložba viteške opreme u srednjovjekovnom šatoru, mogućnost posjeta srednjovjekovnog kampa, slikanje uz isprobavanje viteške opreme

-borba djece s vitezovima

-svečani mimohod vitezova u pratnji bubnjara kroz cijeli grad

-viteški turnir različitim srednjovjekovnim oružjem ili program po dogovoru (Legenda o Mare Radoslović ili dr.)

-fire show – viteške borbe zapaljivim oružjem

-otvaranje srednjovjekovnog kampa ,šatora, postavljanje srednjovjekovnog stola i izlaganje opreme (izložba)

-svečani mimohod vitezova u pratnji bubnjara kroz cijeli grad

-organizacija igrokaza za djecu

-prikazi vještine mačevanja, upoznavanje djece sa srednjovjekovnom viteškom opremom, te mogućnost isprobavanja i fotografiranje u istoj

-borba djece protiv pravih vitezova

-viteški turnir

-interakcija s posjetiteljima kroz “provokativni” – uzbudljivi skeč između članova udruge

2 prsta do NEBA – Plesni Art Laboratorij

Otkrivamo nevidljive istine, nekada iznutra u vanjsko, puno je tajni i skrovitosti dok se veo tajni diže i pokreće kroz plesače, parkour-iste, pripovjedača… prenose iz nečujnog u čujno iz nevidljivog u vidljivo, Metamorfoze, tajne otkrivamo i prikazujemo: Svaki čovjek nosi u sebi zametke svih osobina, a često uopće nije nalik na sebe, a možda su ljudi poput rijeka…

Trilja IV – Lakrdija, Škarpino – Budalaštine – muzičko, žonklersko, akrobatsko, komedijaški kolaž show – Davor Peršić

Ulični show. Muzičko – žonklersko – akrobatsko – komedijaški kolaž show bez neke određene teme, ali zabavan. Dođe Trilja i pravi budalu od sebe…pritom koristi sve dozvoljene medije i rekvizite pa tako i drage ljude iz publike.

Udruga PellowahHR

Dreamtime – Australian Aborigines Stories – Vick i Zhana Dragičević

Multimedia performans – instrumental (didgeridoo/percussions instruments)

Traditional Aboriginal story telling (Dreamtime stories)

-Performans didgeridoo kompozicija sa tradicionalnim aboridžinskim temama i zvukovima

-Kompozicije za didgeridoo sa zvucnim podlogama by Ivo Vicici

-Demonstracije i radionice (workshops) sviranja didgeridoo-a

Glazbeni dio

-Performans didgeridoo kompozicija sa tradicionalnim aboridžinskim temama izvukovima

-Kompozicije za didgeridoo, violončelo i konge

-Demonstracije i radionice (workshops) sviranja didgeridoo-a

Recitalni dio

-Čitanje priča i predanja (Dreamtime stories) o postanku svijeta i o mističnim stvorenjima u Australsko-Aboridžinskoj kulturi

-Upoznavanje sa tradicionalnim Aboridžinskim običajima i ceremonijama glede obitelji, plemenskih zakona i pravila, te prirodne medicine i duhovnog zdravlja

Vizualni dio

-Aranžiranje kamenih struktura i rezbarenje u drvetu

-Moderna likovna umjetnost sa tradicionalnim motivima

-Slike iz života današnjih Aboridžinskih zajednica

-Likovna umjetnost na prirodnim materijalima, lišću, kori od drveta, na kamenu, tekstilu, u špiljama, na didgeridoo i drugim tradicionalnim instrumentima i oružju

„Biskupova kletva“(vatreno – plesni performance) – Skupina Vodorige

Ljubavni par na koji je bacena kletva – ona je po danu sokol a po noci covjek, on je po danu covjek a po noci vuk…i osudeni su da nikad nisu zajedno u ljudskom obliku. Ideja nam je dosla iz fantasy filma Lady Hawke iz 80ih.

Ivica: Vatreni bic, bljevanje i gutanje, stap, dupli macevi

Suncica: Experimental moderni ples, Tech Lepeze, Prsti, svijece i Vatrena Suknja

Metamorfoze nadnaravnih bića – pretvorbe u zvuku, zvučna alkemija – Ivo Vičić

Vrlo moćno alkemijanje zvukom uz pravi autentični Australski Aboriđinski digeridoo instrument u okrženju magičnog Pićna zasigurno bi privukao pažnju posjetitelja.

Ambijentalna instalacija i performans koji bi se ponavljao više puta za dnevnog trajanja festivala i sadži „live“ izvedbu digeridoo instrumenta (Vic) i ženski vokal (Vanesa-metamorfoza, glasanje nadnaravnog bića duha i štrige) na podlogu elektronske ambijentalne glazbe i zvučne kulise. Pozadinska zvučna kulisa koja bi se reproducirala kao svojevrsna zvučna izložba daje dodatnu težinu i dimenziju festivalu, zvučnu, jer ova instalacija (uz live performans) donosi nam mistiku i intrigu i zvučnu alkemiju vezanu uz nadnaravna bića Istre. Vrlo moćno alkemijanje zvukom uz pravi autentični Australski Aboriđinski digeridoo instrument u okrženju magičnog Pićna zasigurno bi privukao pažnju posjetitelja.

Legenda o trnoplesarima na medijskoj skupini Osnovne škole Vladimira Nazora Potpićan– slušanje radio-igre i dijalog između mene (Elis Baćac) kao moderatorice s učenicima o nastanku radio-igre – Elis Baćac

Predstavljanje učeničke kreativnosti u realizaciji radio-igre o legendi o trnoplesarima i reprezentaciji udruge Pićanaca „Trnoplesari“, učenički pogled na temu, njihov pogled na rezultate istraživanja „Značaj i simbolika legende o trnoplesarima za mjesto Pićan i lokalnu zajednicu“, razgovor o načinu prikaza lika kojeg tumače u radio-igri, a likovi su ljudi iz lokalne zajednice Pićanštine (susjedi učenika).

Radio-igra i predstavljanje 10 učenika koji govore od ideje do realizacije kako je nastajala radio-igra, što za njih predstavlja ova tematika kao mještane Općine Pićan (8 učenika) i kao članove susjednih Općina (2 učenika).

„Bijeli vuk” kazališni performans – redatelj David Petrović, glumci: Martina Bilić, Ivana Tončić, Leona Koren i Marina Gojtanć, Katarina Širol

Tema: Metamorfoza

Likovi: Krsnik, Vila, Štirga, Vampir i Pripovjedač

Trajanje: 15-20 min

Kratki sadržaj: Zlo se bliži… Tamna sila je sve jača… Da bi zlo potpuno zavladalo svijetom potrebna je još jedna žrtva. Ta žrtva je Vila. Štriga i Vampir smišljaju plan kako namamiti Vilu i žrtvovati je u ime zla. Unutar performansa pratit ćemo i ljubavnu priču te ćemo posebno upoznati svaki lik.

INTERAKTIVNE RADIONICE:

Bajkoslov (kreativna radionica pričanja bajki)– Nada Mihaljević

Svi polaznici radionice prije početka izvlače iz „čarobne košare“ listiće na kojima su zapisani različiti pojmovi. Svaki sudionik izvuče po jedan listić, i pojam koji je napisan mora upotrijebiti u rečenici s kojom će sudjelovati u kreiranju bajke. Tako nastaje potpuno originalna bajka, na način da prema formalnom redoslijedu svatko smisli jednu rečenicu koja mora biti povezana s prethodnima. Voditeljica radionice usmjerava tijek bajke i osigurava formalni okvir (mora započeti formulom tipičnom za bajke: „bila jednom jedna…“ i završiti sretno), a sve ostalo je prepušteno mašti i kreativnosti. Pojmovi koji će činiti okosnicu bajke: vilenjak, vještica, planina, šuma, djevojčica, čarobni cvijet i sl.

Radionice pisanja priča za djecu – Tamara Bakran

Radionica pisanje kratkih priča bila bi namijenjena djeci od 1. do 4. razreda osnovne škole u trajanju od dva dana po dva školska sata. Svaki blok se sastoji od dva dijela. U prvom dijelu bi se čitala jedna bajka ili priča, zatim bi se o pročitanom pričalo s nakanom da se uz maštu potakne i kritičko promišljanje ličnosti likova, životnih situacija, međuljudskih odnosa i sustava vrijednosti. Djeci se pristupa kao ravnopravnim sugovornicima koji imaju u sebi ptencijal i intuiciju. U drugom dijelu sata osmišljava se priča. Ponekad bi svi radili na jednoj priči, ponekad bi svako radio na svojoj priči, ponekad bi se stvarao samo jedan lik, itd.

HAI – HRVATSKE AUTENTIČNE IGRAČKE – poVUcizakulturu – udruga za projektni menadžment u kulturi

Udrugom PoVUcizakulturu sa ciljem koncipiranja i dizajnadidaktičkih igračaka koje potiču interaktivno iskustvo igre, a inspirirane su hrvatskom baštinom. Didaktički materijal namjenjen je djeci predškolske dobi koja kroz igru usvajaju razvojne vještine i ujedno upoznaju hrvatsku baštinu.

Cilj projekta je razvitikolekcijudječjih igračaka, te pripadajući brend i ambalažu,koje su namjenjene predškolskom i školskom uzrastu djece. Kroz otkrivanje igračke i smisla igre djeca uče o materijalnim ali i nematerijalnim vrijednostima baštine, na nenametljiv način. Proizvodi će također biti prezentirani turističkom sektoru kao autentičan, kvalitetan suvenir – nositelj hrvatskog kulturnog identiteta.

Sa HAI igračkama djeca će moći sama plesti Pašku čipku igrajući se igračkom Pagus, moći će kreirati narodne nošnje i zaplesati kolo s igračkom Zvutka, zaigrati društvenu igru koju smo nazvali Čičulin a nastala je inspiracijom kao u starija vremena, hrvatske obitelji nisu imale dućane i pekare u kojima se kupovao kruh kao što je to danas. Oni su svake nedjelje pekli svoj kruh za svaki dan u nadolazećem tjednu, s time da su jedan jeli odmah. Ostale kruhove su stavljali na viseće drvene grede kako bi kruh bio što dalje od tla jer su tada živjeli u ako ne higijenskim uvjetima, pa su često životinje ulazile u domove i jele njihovu hranu. Inspiracija za kolutove proizašla iz tradicionalne tehnike pisanja kruha. Tradicionalan običaj u hrvatskim domovima je bio da se kruh za Božić piše. Tako su Božićni kruh i kolači bili raskošno ukrašeni i originalni. Znatiželjna nit je igračka koja kod djece razvija kreativnost, mogućnost pletenja u 3D formatu koje se šareni te ih jako veseli, potiče kod djece istraživački razvoj, te smo mišljenja kako dječju igru treba smatrati ozbiljnom dječjom djelatnošću.

Pričajmo slikama – Kristijan Jerković

Pripovijedanje bajki uz ilustracije i slaganje puzle uz slobodnu interpretaciju/sudjelovanje publike.

Pričajmo slikamaje program osmišljen kao pripovjedanje priče Šuma StriborovaIvane Brlić

Mažuranić uz ilustracije (kazališna tehnika kamishibai). Zatim bi uslijedila promocija bajke

Kontići – čuvari šume, a zaključilo bi se slaganjem puzle Drvo života autora Kristijana Jerković.

Kamishibai Šuma Striborova izvodi se prema tekstu Ivane Brlić Mažuranić. Nakon toga slijedi promocija bajke Kontići – čuvari šume, koja je izdana prilikom međunarodnog projekta Enjoy Heritage između Slovenije i Hrvatske u Općini Vrsar. Bajka je ekološke naravi i uči djecu o zaštiti šume i njenih žitelja (biljke i životinje) kroz priču o obitelji patuljaka koja šumu spašava od požara. Uz priložene ilustracije u knjizi koje je izradila Sara Gortan, promatračima će biti približena priča bajke, pa bi je netko od dobrovoljaca iz publike mogao pročitati (moguće i grupno čitanje). Za potrebe festivala je moguće donijeti nekoliko bajki. Slušatelji/promatrači bili bi senzibilizirani na važnost pripovjedanja bajki te obogatili rječnik, s posebnim naglaskom na dječju publiku. Na koncu bi uslijedilo i slaganje lagane puzle što bi djeci, a i odraslima pobudilo znatiželju i maštu.

Papirnate metamorfoze – izrada nakita od papira – Ivana Miočić

Radionica izrade nakita od papira namijenjena je djeci i odraslima, a cilj radionice je osposobiti sudionike za samostalnu izradu nakita (naušnica, narukvica, ogrlica) od recikliranog papira – novina, časopisa i sl. Ovakva tehnika izrade nakita relativno je jednostavna te u njoj mogu sudjelovati osobe različite dobi, a motivacija za sudjelovanje očituje se u tome što sudionici mogu izraditi nosivi komad nakita kojeg mogu ponijeti kući kao suvenir s Legendfesta. Dodatno, sudionike radionice potiče se na promišljanje o važnosti recikliranja i ponovne upotrebe već korištenih materijala. Radionica započinje tako što svaki sudionik dobiva set materijala potrebnih za izradu nakita od papira (papir, špaga, škare, ljepilo, elastična vrpca, ukrasna vrpca, žica, metalne kopče, kukice i sl.), a voditeljica radionice usmjerava sudionike kroz proces izrade perli od papira i nizanja perli u željenu formu nakita. Predviđeno trajanje jedne radionice je 90 minuta, a maksimalan broj sudionika koji mogu sudjelovati na jednoj radionici je 15.

Izrada i puštanje zmajeva – Ivana Miočić

Radionica izrade i puštanja letećih zmajeva namijenjena je djeci osnovnoškolske dobi ili mlađoj djeci (uz obveznu prisutnost roditelja zbog zahtjevnosti izrade zmaja). Cilj radionice je osposobiti djecu za samostalnu izradu letećeg zmaja, u opuštenoj i kreativnoj atmosferi Legendfesta. Ova radionica provodila se na Legenfestu u Pićnu 2013. i 2015. godine te u Lukavcu 2016. godine te je svake godine interes djece i roditeljabio iznimno velik, a reakcije sudionika nakon završetka radionice vrlo pozitivne. Radionica započinje tako što svaki sudionik dobiva set materijala potrebnih za izradu letećeg zmaja (drvena konstrukcija, najlon, špaga, materijal za dekoraciju zmaja), a voditeljica radionice usmjerava sudionike kroz proces sastavljanja zmaja. Finalni produkt radionice je funkcionalan leteći zmaj kojeg dijete može „puštati“ na vjetru i ponijeti kući. Predviđeno trajanje jedne radionice je 90 minuta, a maksimalan broj djece koja mogu sudjelovati na jednoj radionici je 15.

Edukativne radionice izrade drvenih, tradicijskih igračaka za djecu – Udruga Čarobna farma

Gotovo da nema roditelja koji u današnje vrijeme ne primjeti kako su djeca sve manje okrenuta stvarnoj igri koja razvija maštu i kreativnost. Ne tako davno dječja mašta je pomoću vrijednih ruku pretvarala prirodne materijale poput drveta u životinjske likove, svirala, dječji namještaj, prijevozna sredstava i mnoge druge. Drvene dječje igračke prepoznatljivi su tradicijski proizvodi Hrvatskog zagorja, a način njihove izrade prenosio se u pojedinim obiteljima iz generacije u generaciju i zadržao do danas. Upravo je vještina izrade dječjih igračaka nastalih u selima Hrvatskog zagorja 2009. godine upisana kao svjetska baština na UNESCO-ovoj Reprezentativnoj listi nematerijalne kulturne baštine čovječanstva.

U našim radionicama djeca će upoznati bogatstvo i raznolikost tradicijskih igračaka, značenje i vrijednost igre nekada i danas te će se okušati u samostalnoj izradi igračaka. Upoznat će materijale od kojih su igračke rađene, način izrade i alate koji se koriste pri izradi, te će svako dijete imati priliku oslikati vlastitu igračku po želji i ponijeti je sa sobom. Radionice su edukativne, atraktivne i raznolike. Polaznici se mogu na zanimljiv način uključiti i tako izraziti svoje potrebe i sposobnosti. Razvija se i potiče timski rad, uspostavljanje dijaloga, aktivno slušanje i postavljanje pitanja, te razmjena iskustava.

Radionice se sastoje od bojanja drvenih igračaka u obliku različitih životinjica, gađanja zmajića sa samostrelom, pecanje drvenih ribica i dječje alke.

Također imamo u ponudi i prodajnu izložbu drvenih igračaka iz čega pokrivamo troškove organizacije radionica.

PREDSTAVE:

Predstava „Veli Jože“ – Teatar Naranča

Ala ljudi dojdite čut štoriju ud davnina ku će van povidati naša kumpanija. Ona se dogodila pred čuda lit, kad su u Motovunu živili divi, a danas je znamo samo aš ju je zapisa Vladimir Nazor. To je štorija od zadnjega motovusnkega diva – štorija od Velog Jože. Štorija o njegoven tešken životu, o temu kako je vajk mora delati za drugega i kako su ga stili popeljati u Mletke. Štorija o njegoven susretu sa galijoton Ilijon, o gradnji grada sa drugin istarskin divima i skirivenon blagu. I o temu kako su divi navadili ljude da triba delati, a delati je vajka lagje ko se zakanta kakova domaća…. Da se kapimo, forši ni sve jušto tako bilo – ma mi smo za vas našu štoriju finili onako kako bi moralo biti, a ne onako kako je.

„Ključarica“ priča čuvarica – Umjetnička organizacija Teatar Oz

Intimna, interaktivna predstava u kojoj se isprepliću pripovijedanje, lutkarstvo, gluma i glazba u sugestivnom oživotvorenju bajki, pučkih legendi i predaja na umjetnički atraktivan i zanimljiv način. Priča koja će se odviti ovisi o ključu koji odaberete. U jednom uprizorenju u trajanju od cca 35 minuta mogu se pogledati/otključati 2-3 priče. Modularni koncept predstave omogućava djeci da odabirom ključa sukreiraju tijek i sadržaj pojedine izvedbe postajući njen neraskidivi dio. Tu možete pronaći Malu vilu, Djevojku iz ružmarina, legendu o Šparožnoj jami, legendu o stijeni kod Kraja… Produkciju obogaćuje suvremena etno glazba kraja iz kojeg dolazi priča (skupina „Veja“). Scenografija i rekviziti su izrađeni od prirodnih materijala te inspirirani dječjim igračkama i igrama s idejom da predstava maloj poblici ponudi i taktilni i olfaktivni doživljaj. Svaku priču likovno oblikuje jedan/na od likovnih umjetnika/ca.

„Souvenir“ – AteliercuncheoN

AteliercuncheoN istraživačko kazalište, pravno utemeljeno kao kulturno udruženje društvenog promicanja, sa sjedištem u pokrajini Bergamo, na sjeveru Italije, producira i izvodi predstave, vodi kazališne radionice i organizira kulturne projekte. Tvrtka razvija i izvorno kazališno istraživanje koje spaja prakse „Trećeg kazališta” s izvedbenim elementima, klasičnim i popularnim, koji dolaze iz sufističkih kulturnih područja kroz suradnju s majstorskim glazbenicima i plesačima ove tradicije. Slijedeći ovaj smjer djelovanja, AteliercuncheoN realizirao je istraživačke projekte uz potporu talijanskih instituta kulture u mediteranskim zemljama, stvorio novu produkciju za ruska državne kazališta i pridružili se brojnim međunarodnim kazališnim festivalima. AteliercuncheoN istraživačko kazalište režira glumac i redatelj Andrea Benaglio.

IZLOŽBE:

„Novi život masline“ – Silvano Bulić

Izložba unikatnih rukotvorina izrađena od drva masline.

„Umjetnost je sloboda“ – Barbara Špiljak

Izložba slika postavljene u starom gradu na temu legedfesta te crtanje „u živo“ kombiniranim metodama slikanja.

Udruga mladih s cerebralnom paralizom

Predstavit će svoje tekstove o fantastičnim bićima te ilustracije, ilustracije bi radili i na samom festivalu.

ANIMATORICE:

Modertorica cijelog festivala – Vanesa Petrac

UMJETNICI:

Željko Kranjec

Tri bića od žice

Nikola Faller

Skulpture od slame – krsnik i gmazbog

Petar Popijač

Interijer i eksterijer