Skip to content

Petar Dolić: Oblikovna refleksija


S otvorenja izložbe: ravnateljica Doma za djecu dr.sc. Maja Vučinić-Knežević, umjetnik Petar Dolić, povjesničar umjetnosti Nikola Albaneže


Glerija Zilik, Radićeva 13, Karlovac
Petar Dolić
Oblikovna refleksija
od 25. 11. (u 19.00 sati) do 09. 12. 2010.


Pogledajte galeriju fotografija!

Oblikovna refleksija

Sugestija kretnje, energije poleta, vitalističke moći, naprosto života, koju iščitavamo u radovima Petra Dolića odabranima za izložbu u Galeriji Zilik, temeljna je odrednica ovih dvostranih, lakokrilih organizama. Njihova dvodijelna struktura izmaknute simetričnosti tvori jednostavan okvir, odnosno polazište za plodonosan rast i razvoj formi obilne varijabilnosti.

Ponajprije, tu su ritmovi pojedinih elemenata, svaki u drukčijem pomaku, potpuno nepredvidivom, istodobno pogledu i dodiru udobnom i lagodnom; u pomaku u kojemu otkrivamo prostranost, laganu i meku kretnju, dapače svojevrsnu bezbrižnost za što je zaslužna simulacija prirodne nesavršenosti koju posjeduju Dolićeve tvorbe. Nepravilni, u svakom slučaju neočekivani intervali u kojima zatječemo međuodnos dijelova značajke su sinkopiranih ritmičkih figura.

A zatim obratimo pozornost na cjelinu (premda ćemo u susretu s izložbom biti suočeni s obrnutim slijedom; prvo uočavamo masu grupiranih elemenata, a tek potom možemo prići i analizirati pojedine sastavnice) koju tvore zasebno oblikovane čestice iskonske jasnoće. Prostorno presijecanje i superponiranje jednakopravnih elemenata koji u nakupljenoj množini tvore kvalitetu višega reda ekvivalent je mrmoru istovjetnih entiteta u vremenskome pomaku. Budući da ne postoji subordinacija (nijedan element nije važniji od drugoga), mogli bismo govoriti o ravnomjerno porazmještenim naglascima, o vizualnoj punktualnosti.

 

Dakako da pored oblikovanja samih tijela, njihova konkavno-konveksnoga plasticiteta, takvo dinamičko smještanje i protezanje, ali i odsjajivanje svjetla s površine, dovodi i do dinamički zaigranoga oblikovanja prostora.

Napetost i opuštenost kao dva Janusova lica, kao dvije strane kontinuirano promjenjive pojavnosti – vječito nestalne i nepostojane, u Dolićevu su djelu tvarno i simbolički prisutne kroz dodire i prelamanja različitih oblikovnih mogućnosti na određenim točkama (a)simetričnih refleksija.
Nikola Albaneže


S otvorenja izložbe

Petar Dolić je rođen 1975. godine u Travniku. Od 1976. godine živio je u Gospiću gdje je završio osnovnu i srednju školu. Diplomirao je 1999. godine kiparstvo na akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u klasi prof. Šime Vulasa, a kao izbornu nastavu pohađao je "Medaljerstvo i malu plastiku" u klasi prof. Damira Mataušića. Do danas je izlagao na tridesetak samostalnih izložbi i četrdesetak skupnih izložbi. Autor je brojnih skulptura na javnim prostorima ("Tri sunca" – uvala Vela lozna; "Podmornica" – Zagrebački velesajam; "Brod na suhom" – njemački park, kraj Boćarskog doma (Zagreb); "spomenik braniteljima" – Labin u sklopu Mediteranskog kiparskog simpozija; "Jabuka" – Crni Lug u sklopu Goranske kiparske radionice Lokve…). Osim navedenog Petar Dolić je autor "Večernjakove milenijske ruže", "Dekanskog lanca" Veleučilišta Nikola Tesla u Gospiću. Dobitnik je brojnih nagrada (Sveučilišta u Zagrebu, I. Nagrada na trijenalu hrvatskog akvarela, II. Nagrada za spomenik Pobjedi Oluja 95…). Petar Dolić je postavio aksiome vlastitog kiparstva: oblikuje drvo, kleše, modelira a kiparski smisao traži u vlastitom postojanju. Član je HDLU-a i ZUH-a. Živi i radi u Zagrebu i Lovincu.

Adresa
Atelier – Preradovićeva 44, Zagreb
e-mail: petardolic1975@gmail.com


S otvorenja izložbe

Suzana Rupčić, voditeljica galerije
domvladimirnazor@gmail.com

Akademija-Art.hr
24.11.2010.