Skip to content

Samoborske vedute

kojih su ulice i zdanja nijemi, no vjerodostojni svjedoci.

Tu slojevitost vremena, slikar vraća pred nas putem slikarske neposrednosti, crtežima krokijevske lakoće, dodirnuvši stoljeća spletom crtovlja, hvatajući treptaj prošlog, sačuvan u sadašnjosti.

Likovnom igrom i sigurnom gestom Samoboru daje puninu njegove ljepote, zastajući na impresiji. Prvom dojmu iza kojeg se krije slojevitost iskustva doživljaja, prelijepog zagrebačkog susjeda. Crkva Sv. Anastazije, građanske kuće, ploha trga, rječica, motivi su i privlačni i dragi te opisani tek siluetom, naznačavaju trag monumentalnog.

Uzorak Slike

Prisnost je sastavnica reprezentativnog u komornosti prostora, spajanje trenutka i trajanja. Svaki zakutak, Samobor je u malom, kao što i jednostavnost crtačkog sluti i boju i volumen. Katić je u Samoboru i izletnik i domaćin, bilježeći sliku izvanjskog, prodire do biti. Jer šetnja je završila slikarskim ostankom, posvojenjem prostora. Stanko Špoljarić, 2002.

Slike:

112.  Stari Grad
113.  Slika u podlozi: Panorama – Samoborska veduta I
114.  Samoborska veduta II
115.  Samoborska veduta III
116.  Samoborska veduta IV
117.  Samoborska veduta V
118.  Samoborska veduta VI

Uzorak Slike

 

 
KRAJ KAPELE SVETE ANE

 

 
U tankoj knjizi mojega života
pronađe se mnoga lijepa strana
al’ sreću ćutim ponajveću tada
kad se sjetim mladenačkih dana
slušam pjesme svojih prijatelja
gledam dragu što me sad ostavlja
nju mi srce još ne zaboravlja.
Kraj kapele Svete Ane prošla je mladost naša sva.
Mala je klupa ona, sve tajne naše zna.
Tamo, provodili smo sretne dane
u zagrljaju ljubavnom
u carstvu prirode.
Kraj kapele Svete Ane
u samoborskom divnom kraju tom.

 

 
Marko Vukasović
 
akademija-art.hr