Skip to content

Bečka telefonska linija za borbu protiv kiberkriminala

Kibernetički kriminal u austrijskoj je prijestolnici sve češća pojava. Iz tog je razloga Grad Beč prije dvije godine uspostavio telefonsku liniju za pomoć u borbi protiv kibernetičkog kriminala

Lara Kuš

Grad Beč već se dvije godine brine da žrtve kibernetičkog kriminala ne budu prepuštene same sebi. Telefonska linija za pomoć čak je 2.080 puta građanima dala savjet kako da u ovakvoj situaciji postupe te ih uputila na službe koje će im moći pružiti odgovarajuću vrstu pomoći i podrške. Linija građanima stoji na raspolaganju svakim radnim danom od 7.30 do 17 sati. Pored toga, austrijska metropola građanima savjetuje da u slučaju bilo kakve sumnje odmah obavijeste i policiju.

Za liniju je zadužena Bečka služba za građane. Zaposlenici pozivnog centra nude prvu ruku pomoći, no zbog složenosti problema ne nude savjete tehničke ili pravne prirode, već pozivatelja, ako je to potrebno, upućuju na adrese na kojima će dobiti daljnju odgovarajuću stručnu pomoć. Neke od adresa uključuju Ured pučkog pravobranitelja za internet te Ured za zaštitu potrošača Bečke radničke komore.

Svaki se poziv detaljno analizira, pa je moguće dobiti uvid u najučestalije povode za poziv. Glavni razlog poziva su internetske prijevare, a samo je ove godine, zahvaljujući telefonskoj liniji za pomoć, prijavljeno više od 1.000 slučajeva. U otprilike 55 posto slučajeva radilo se o lažnom savjetovanju koje je rezultiralo gubitkom novčanih sredstava ili podataka na internetu. Drugi najčešći razlog za poziv je pokušaj ucjene putem e-pošte, kao i phishing odnosno pokušaj krađe osjetljivih osobnih podataka također najčešće putem e-pošte. Ostali pozivi uglavnom se tiču zaštite podataka i zlonamjernih softvera.

U današnje digitalno doba ljudi su nažalost sve češće mete ove vrste prevaranta. Uspostavom telefonske linije za pomoć, Beč značajno doprinosi borbi protiv prijevara u digitalnom prostoru. Telefonska je linija brza i efikasna, i ono najvažnije, besplatna.