Još uvijek ništa od pješačke zone u Ulici Pod zidom, vrijeme je da se to ispravi
Boris Markuš
Saborski zastupnik i predsjednik zagrebačke organizacije Socijaldemokrata Davor Bernardić održao je u subotu konferenciju za medije povodom početka Europskog tjedna mobilnosti na kojoj je upozorio da usprkos brojnim inicijativama za uvođenje pješačke zone u Ulicu Pod Zidom ona još uvijek nije uspostavljena.
„Grad duži niz godina određene projekte za uređenje ove ulice. Riječ je o slijepoj ulici koja sa zapadne strane završava u pješačkoj zoni Splavnice, Tkalčićeve i stuba za Dolac, a s istočne u Bakačevoj ulici koja je jedna od najljepših pješačkih površina u Zagrebu, spoj Trga bana Jelačića i Kaptola. Bakačeva je neprirodno presječena prometnicom koja vodi u Ulicu Pod zidom. U njoj vlada prometni kaos, prirodno bi trebala biti namijenjena pješacima, od kojih je velik broj turista. Prije se ovdje pokušavao uvesti red postavljanjem rampi za stanare i za dostavu, no daljinski upravljači su se mogli kopirati i parkirao je tko je stigao. Ova ulica je realno trebala biti pretvorena u pješačku zonu istovremeno kada su Stara Vlaška i Europski trg zatvoreni za promet vozila. To nije napravljeno, vrijeme je da se to ispravi.“ tvrdi Bernardić.
Godinu dana, do idućeg Tjedna mobilnosti, sasvim je dovoljno vremena da se uvođenje pješačke zone učini na zakonit način, u skladu s propisima i da se prostor i građevinski privede novoj namjeni.
Gradska vlast radi bez plana i vizije
„To se ne smije napraviti kao u Vlaškoj, gdje su nabacali žardinjere od betonskih cijevi i da ih netko grafitira i da se to proglasi pješačkom zonom. Imate primjer i Masarykove gdje su također nabacane žardinjere i najavljuje se ugradnja pilomata koji svaki košta s ugradnjom 50 tisuća eura, pa će se onda nakon šest mjeseci odlučiti hoće li se ova ulica trajno zatvoriti. Od najave velike revitalizacije centra grada od potresa, te zatvaranja centra za promet i drugih velikih najava ostala je samo Stara Vlaška. Sve se radi bez plana i bez ikakve studije i vizije. Imali ste priliku čitati neki dan u jednom tjedniku da članovi stranke Možemo! prolaze edukaciju na kojoj se zagovara prometni kaos, da se namjerno izazivaju prometne nesreće kako bi ljudi odustali od automobila. To pokazuje da grad vode diletanti.“ objasnio je Bernardić.
„Ova vlast nema viziju prometa. Mi smo predložili rješavanje pitanja Branimirove, produženu Kolakovu, prugu Kolakovom do Avenije Gojka Šuška, izgradnju cijele prometnice Medpotoki, od Gajnica do City Centra u Španskom, spajanje Vrbana i Lučkog preko zapadnog Jarunskog mosta, proširenje tramvajske pruge… Oni po tom pitanju ne rade ništa.“ rekao je predsjednik zagrebačkih Socijaldemokrata.
Rupe na cestama i prometne afere
Od Tjedna mobilnosti ostale su samo rupe na cestama koje se ne asfaltiraju, a od prometa su im ostale samo prometne afere – asfaltiranje Jaruna bez građevinske dozvole novcem od potresa, loše izvedeni radovi na Sljemenskoj cesti, nabava 11 tramvaja starih 30 godina na namještenom natječaju.
„Podsjetit ću i da je prošlo 15 dana za dostavu obavijesti koje sam zatražio od ZET-a vezano uz nabavku polovnih tramvaja, koji rok je propisan člankom 20. Zakona o pravu na pristup informacijama. Nisam zaprimio nikakvu obavijest o potrebi produženja ovog roka za još 15 dana kako je to propisano člankom 22. tog Zakona. Očito se moram obratiti povjereniku za informiranje što ću i učiniti ako mi tijekom tjedna koji slijedi ne bude dostavljena tražena informacija. Naravno, ne očekujem odgovor od ZET-a jer znam da nemaju ništa od onoga što sam tražio, a što je elementarna podloga za bilo kakvo odlučivanje o nabavi rabljenih tramvaja.“ rekao je Bernardić te se osvrnuo i na asfaltiranje Aleje Matije Ljubeka na Jarunu:
„10.10.2023. istječe rok koji je državni inspektorat odredio gradskoj vlasti da ukloni nezakonito protupravno izgrađene dijelove prometnice. Tomašević i njegovi suradnici, pročelnik Pavuna i direktor ZG cesta Krleža protupravno su izvodili građevinske radove, a ako državni inspektorat postupi po zakonu i počne uklanjati nezakonite dijelove prometnice, neka oni snose trošak, a ne građani Grada Zagreba.“ objasnio je Bernardić.
Tomašević nema argumente pa napada na osobnoj razini
Također se osvrnuo i na Tomaševićev odgovor koji je uslijedio nakon Bernardićeve konferencije za medije održane prošlog tjedna na lokaciji Paromlina.
„Vidio sam da mi je gradonačelnik „oštro odgovorio“ na prošlu pressicu vezanu uz obnovu željezničke infrastrukture gdje sam ukazao na njegove laži o namjeri denivelacije, kao i ukazao na bezrazložno skupe dijelove projekta Paromlina i naveo da ne znaju što bi s tom zgradom. Nije osporio niti jednu riječ iz mog govora, već isključivo odgovarao napadom na osobnoj razini, što zapravo potvrđuje točnost svega što sam rekao. Neka i sada slobodno napadne na osobnoj razini, ali ako ima hrabrosti neka predoči suglasnost MUP-a za zatvaranje Varšavske kao i akt inspektorata kojim se nalaže uklanjanja dijelova Aleje Matije Ljubeka, pa da vidimo tko od nas laže, a tko govori istinu.“ zaključio je Bernardić.