KREATIVNA RIZNICA otvorit će širom svoja vrata u utorak (25. travnja) u 10 sati, u Auli glagoljice Ekonomskog fakulteta u Osijeku. Deveto je to izdanje ovoga po mnogo čemu iznimnoga popularizacijskog simpozija kreativne industrije, kojim se ona uvelike unaprjeđuje.
Cjeloviti program za utorak pogledajte u privitku.
Podsjetimo na tri panel-rasprave:
Burza autentičnih odredišta prva je panel-rasprava u utorak, s početkom u 10.15. Uz moderaciju Ivana Kelića, raspravljat će Tonči Glavina, Antonija Jozić, Ivana Jurić, Ivo Bašić i Tihomil Matković. U panel-raspravi bit će izneseni planovi za razvoj cjelogodišnjeg turizma s naglaskom na potencijale održivog kontinentalnog turizma Slavonije i sjeveroistočne Hrvatske. Predložit će se rješenja za ostvarivanje sva četiri strateška cilja održivog turizma Hrvatske s posebnim naglaskom na konkurentan i inovativan turizam diverzificirane turističke ponude te zelene i digitalne tranzicije. Kulturni je turizam jedan od posebnih oblika turizma čija potražnja na svjetskoj razini kontinuirano raste te se raspravlja o poveznici kulturnih sadržaja i autentičnosti turističke ponude.
Krađa autorstva druga je panel-rasprava u utorak, s početkom u 12.30. Tehnologija je ubrzala i olakšala mogućnosti povrede autorskih prava. U suvremenom je dobu pojednostavljeno i pronalaženje onih koji otuđuju autorstvo. Panelisti Mario Romulić, Marijana Bošnjak, Valentina Vižintin, Vladimir Novicki, Slaven Batorek i Ivica Murat, uz moderaciju Josipe Mijoč, razgovarat će o društvenom (ne)prihvaćanju povrede autorstva, nadoknadi štete i drugim oblicima osude. Panelisti će navesti primjere povrede i uspješne zaštite autorskih prava u sektorima kreativne industrije. Propitivat će se također pristupi javnih politika usmjerenih zaštiti autorstva.
Otkupi umjetnika tema je o kojoj će u utorak u 16.15 raspravljati panelisti Josip Zelić, Nives Tomašević i Robert Raponja, uz moderaciju Josipe Mijoč. Na tržištu kreativne industrije umjetnici su proizvođači proizvoda i usluga namijenjenih razmjeni na tržištu. Opusna karijera svakog pojedinog umjetnika element je koji sudjeluje u oblikovanju cijene proizvoda i usluga kreativne industrije. U burzovnom smislu, umjetnik (autor) svojevrsna je vrijednosnica kreativnog proizvoda i usluge zbog čega su „otkupi“ umjetnika tržišna praksa. Panelisti će razgovarati o razlozima prelaska umjetnika iz jednog poslovnog okružja u drugo te o posljedicama i prednostima koje ostvaruju poslodavci, agenti i umjetnici.