EVA MEŠTROVIĆ
Zlatni prostori tišine – 7. 11. – 1. 12. 2022.
Galerija Vladimir Filakovac, Dubrava 51 a, 10040 Zagreb
Otovrenje izložbe: ponedjeljak, 7. prosinca 2022. u 19 sati
Svebor Vidmar
Eva Meštrović zalazi u područje tzv. ozbiljnih, onostranih tema umjetnosti, gdje je iz metaforičkih krhotina i fragmenata moguće ponovno sastaviti cjelovitu sliku svojeg života
Iva Körbler
Zlatni prostori tišine
Malo je umjetnika mlade generacije koji izvan konzervatorsko-restauratorske struke i konteksta teže dominaciji zlatne boje i korištenja zlatnih listića u svojim djelima. Eva Meštrović prilično je radikalna u tom umjetničkom postulatu, i njezin credo da se zlato provlači kroz većinu radova ima svoja uporišta i ishodišta u ranijim umjetničkim razdobljima i stilovima. No, takvu gestu ne smijemo shvatiti pasatistički ili poput svojevrsnog metaforičkog bijega od sadašnjosti. Poznavajući simboličko značenje zlatne boje, ona joj pristupa kao zamjeni za bijelu ili signal života, rasta, svjetla i novog rođenja. Zlato prema simbolici u svim kulturama nosi predznak stalno obasjavajuće sunčeve svjetlosti, mudrosti, cjelovitosti bića, trijumfa u nedaćama, nekvarljivosti i harmonije. Tako ga, u tom duhovno-emotivnom kontekstu, vidi i Eva Meštrović, bez spuštanja do razina materije, iako je njezino slikarstvo u priličnoj mjeri materično. No, da bismo došli do „duhovne razine, unutarnjih svjetova, mira, tišine i uzvišenosti“ (Eva Meštrović), moramo proći i iskusiti materijalnu dimenziju u svim rasponima između lošega i dobroga, teškoga i lakoga.
To svakako sugerira tekstura umjetničinih slika, koje ponekad prelaze u sliko-reljefe, kao i iskorak prema skulpturi, objektu i ambijentu. U svim tim procesima vidljiva je odluka da trajno bude na strani Svjetlosti i da se bori za nju, iako je već vrlo mlada iskusila osobne gubitke koji su je mogli lako „prebaciti“ na onu drugu, tamniju stranu. Kada pojašnjava kako se ovaj ciklus referira na „prostore između svjetla i mraka, života i smrti“, Eva Meštrović zalazi u područje tzv. ozbiljnih, onostranih tema umjetnosti, gdje je iz metaforičkih krhotina i fragmenata moguće ponovno sastaviti cjelovitu sliku svojeg života. U tom njezinom nastojanju nema nimalo patetike, pretjerane narativnosti ili dekorativnosti bilo kakva predznaka, što ovom ciklusu daje iznimno emotivno snažan akcent.
U pukotinama i prostorima između nanosa crne, ona uporno traži zrake Svjetlosti, područja „novog rađanja“ (Eva Meštrović), gdje nema posustajanja. Opire se sjenama, sklanja se čudovištima iz podsvijesti i snova. Ponekad se sakrije u sjenovite predjele kako bi skupila snagu, ali uvijek se iznova podiže. Za jednu tako mladu umjetnicu, to je dokaz nesvakidašnje emotivne i duhovne zrelosti.
Popis izloženih radova:
1. Proboj, 2018., kombinirana tehnika, 70×100 cm
2. Kompozicija 2, 2018., kombinirana tehnika, 80×60 cm
3. Kompozicija 5, 2018., kombinirana tehnika, 69×102 cm
4. Kvadrat u kvadratu, 2018., kombinirana tehnika, 50×50 cm
5. Zlatni kvadrat 1, 2018., kombinirana tehnika, 50×50 cm
6. Zlatni kvadrat 2, 2018., kombinirana tehnika, 40×40 cm
7. Bez naziva, 2019., kombinirana tehnika, 70×100 cm
8. Bez naziva, 2019., kombinirana tehnika, 24×19 cm
9. Bez naziva, 2019., kombinirana tehnika, 7,5×14,5 cm
10. Bez naziva, 2019., kombinirana tehnika, 79×59 cm
11. The Beginning, 2019., kombinirana tehnika, 238×156 cm
12. Kompozicija 3, 2019., kombinirana tehnika, 100×50 cm
13. Kompozicija 4, 2019., kombinirana tehnika, 97×67 cm
14. The Shroud of Gold, 2019., kombinirana tehnika, 47×29 cm
15. Bez naziva, 2020., kombinirana tehnika, 30×20 cm
16. Bez naziva, 2020., kombinirana tehnika, 80×60 cm
17. Bez naziva, 2020., kombinirana tehnika, 80×60 cm
18. Jesen, 2020., kombinirana tehnika, 70×100 cm
19. A Tree, 2022., kombinirana tehnika, 48×30 cm
20. Nebeska katedrala, 2022., kombinirana tehnika, 128×206 cm
21. The Chair, 2022., kombinirana tehnika, 80x40x35 cm
22. The Light Object, 2022., kombinirana tehnika, 34x34x17 cm
Eva Meštrović rođena je 1994. godine u Zadru. Godine 2014., nakon završene škole likovnih umjetnosti u Splitu, priprema se za fakultet na Likovnoj radionici u Vranju, pod vodstvom akademske slikarice Vesne Marinković Stanković. Zatim iste godine upisuje Akademiju primijenjene umjetnosti u Rijeci, na kojoj je diplomirala 2020., u klasi red. prof. art. Siniše Majkusa. Do sada je održala četiri samostalne izložbe i sudjelovala na više od 10-ak skupnih. Uz slikarstvo, bavi se i pisanjem likovnih kritika te recenzija. Godine 2015. dobitnica je priznanja za likovni rad i doprinos na Likovnoj radionici u Vranju. Iste godine objavljuje knjigu „Tragovi u beskraju“, u izdanju nakladničke kuće “ZENIT-S”,Vranje. Godine 2017. osvaja 3. mjesto na književnoj večeri „Riječkih perspektiva“ u Rijeci. Živi i radi u Rijeci.
Samostalne izložbe:
2012. Šapat duše, Galerija Europskog parlamenta, Split
2014. Veo duše, Galerija Narodnog univerziteta, Vranje, Srbija
2022. Transmisija, Galerija PROkultura, Split
2022. Treptaji,Teatrin, Solin
2022. Zlatni prostori tišine, Galerija Vladimir Filakovac, Zagreb