Skip to content

Otapanje – otvorena izložba Klasje Habjan u Galeriji Kranjčar / FOTO

Lakoća iskazivanja i jezgrovitost proizlaze iz osobnih opservacija, u bezbrižnosti i zaigranosti, ali i zapitanosti za bitno te u potrazi za kreativnim poticajima ne samo na izvorima u bliskom okruženju, nego i šire

Ana Petričić Gojanović

Sinoć je u Galeriji Kranjčar otvorena izložba Otapanje Klasje Habjan. Radi se o ciklusu kolaža nastalih u akvarelnim bojama i 20-ak bilježnica u tušu. Posebnost jest i u tome što tijekom trajanja izložbe autorica izvodi radove u tušu otiskivanjem valjka i povlačenjem rollera na papiru.

“Naslov izložbe Otapanje, prema jednome od radova, zaokružuje u cjelinu seriju kolaža nastalu kao posveta prepuštanju intuitivnom kreativnom procesu. Ta vrsta zaigrane (auto)refleksije, kroz medije kolaža, tuša i poezije, otvara prolaz u unutarnji svijet određen prolaskom vremena, izmjenama godišnjih doba, kao i prepuštanju slučaju, ludosti, slavlju i radosti.” istaknula je Klasja Habjan.

“Prepuštanje vođenju linije i trenutku u kojem se jedino čuje zvuk povlačenja olovke ili tuša na papiru, prostor je susreta s elementarnim, ali i igre. To je Klasji Habjan omiljen dio procesa nastanka rada jer joj „linija u šetnji“, kako ju je opisivao Paul Klee, omogućava spontanost, susrete sa slučajnim, nepoznatim i njegu prvih ideja. Skicama u radnim bilježnicama i poetskim mislima uz kolaže zaokružuje se cjelina samorefleksivnog promatranja u mijenama koja poput nastanka kolaža ističe autoričin motivski repertoar u više slojeva radnog postupka, odnosno prožimanje više načina njezina izražavanja, kao i sklonost eksperimentu. Lakoća iskazivanja i jezgrovitost proizlaze iz osobnih opservacija, u bezbrižnosti i zaigranosti, ali i zapitanosti za bitno te u potrazi za kreativnim poticajima ne samo na izvorima u bliskom okruženju, nego i šire.” Nevenka Šarčević, kustosica izložbe (iz predgovora Lakoća nesputanog).

Izložba je otvorena do 21. rujna i ulaz je slobodan.

Fotografije: Juraj Vuglač