Pred brojnim prijateljima, kolegama, suradnicima i ljubiteljima umjetnosti proteklog petka, 29. srpnja u Galeriji Alvona otvorena je zajednička izložba Željke Gradski i Alana Vlahova
Alis Šaina
Bila je to večer ispunjena lijepim susretima, toplim emocijama i za kraj večeri upotpunjena gromovitim „vatrometom“ munja na horizontu prije nego je dugo željena i zazivana kiša konačno pohodila i labinštinu. O tome kako je publika reagirala na izložbu dovoljno govori to što su se posjetitelji u više navrata vraćali u galeriju (sami ili u društvu) na ponovno razgledavanje i skupljanje dojmova. Kad bi se tražio zajednički nazivnik svih komentara, bili bi to toplina, snaga i nježnost.
Autorica teksta kataloga ove izložbe Romana Tekić ističe kako autori pokazuju mnoge sličnosti svojih umjetničkih poetika, iako se izražavaju u sasvim različitim medijima – ona u slikarskom, a on u kiparskom. Riječ je o dvoje umjetnika originalnog i snažnog izraza i prepoznatljive osobnosti te je jednom i drugom težnja kroz svojevrsne dnevničke zapise, bilješke, prikazati ona duhovna, unutarnja stanja i osjećaje koje ne možemo vidjeti, ali možemo osjetiti.
Ovaj ciklus radova Željke Gradski nešto je jednostavnijeg kolorita, no njezini radovi i dalje pršte pozitivnom energijom, koja svjedoči o strasti za životom. Ludički moment u ovom „kaotičnom imaginarijumu”, kako ga slikarica naziva, dopunjen je stihovima umjetnici bitnih za pojedinu sekvencu njezinih snovitih prizora. Alan Vlahov predstavlja se skulpturama u drvu iz ciklusa “Gore” nastalima tijekom 2021. i početkom 2022., djelomično ili potpuno obojanim, tek s ponekom intervencijom drugim materijalima. Ti gotovo dnevnički zapisi, interpretacije su njegovih vlastitih iskustava i promišljanja o odnosima među parovima, njegovi osvrti na društvo i prostor koji ga okružuje. Nadahnut prirodom, Vlahov gradi skulpture koje su duhovite, dopadljive i odišu svježinom.
Radovi ovo dvoje umjetnika komuniciraju u dualnomu obliku, no iako sa drugačijim pristupima, povezani su ponegdje istom idejom i tematikom, a ponegdje kolorizmom, stilom ili kompozicijom. Zapanjuje činjenica da su sličnosti i komplementarnost radova potpuno slučajne i nenamjerne, pa čak i vremenski diskontinuirane.
Posjetitelji otvorenja imali su čast svjedočiti činjenici da su sinhronizirani prostori i žitelji Željkinih i Alanovih umjetničkih svjetova zaživjeli po prvi puta zajedno pred očima likovne publike, upravo u bajkovitom prostoru nekada zapuštene crkvice Gospe Karmelske, u Galeriji Alvona.
Alan Vlahov diplomirao je kiparstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1996. u klasi Šime Vulasa. Nadahnut prirodom, gradi skulpture koje nose odlike duhovitosti, dopadljivosti i svježine, Vlahov je kipar čiji je rukopis izgrađen na morfologiji jasnih oblika kojima se poigrava dovodeći ih u međusobne odnose u kojima nema šablonskog pristupa, prilazeći svakom novom radu s uvijek novom stvaralačkom radoznalošću.
Željka Gradski diplomirala je također na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 2001. u klasi prof. MIRA Vuce. Vrlo je aktivna je na likovnoj sceni od 1997. i za njom je 60-ak skupnih i 30 samostalnih izložbi u domovini i izvan nje. Crta, slika, fotografira, dizajnira, ilustrira, eksperimentira, obožava kombiniranu tehniku u svakom smislu. Dobitnica je nekoliko nagrada i priznanja za svoj umjetnički rad.
Izložba je realizirana uz potporu Istarske županije, Grada Labina i Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske te ostaje otvorena do kraja kolovoza.