Skip to content

Juraj Šebalj u gradskom električnom automobilu – u Osijeku i s povezom na očima

U Osijeku obilježen Dan bez automobila

Venina Markuš

Dan bez automobila potaknuo Osječane da uz besplatan javni prijevoz isprobaju i nove dijeljene gradske bicikle

Europski tjedan mobilnosti u Osijeku završen je programom koji je u Henglovoj ulici i na Trgu Ante Starčevića građanima ponudio razne zabavne i informativne sadržaje. Program nedvosmislenog naziva, Dan bez automobila, je tako ispred kina Urania okupio izlagače poput HEP-a, koji promovirao svoje punionice električnih automobila, a uz Crveni križ i PU Osječko-baranjsku, koji su građane savjetovali o sigurnosti i zdravlju u prometu, Tržnice Osijek su osigurale i prigodnu okrjepu uz voće, dok je Europe Direct Osijek svim posjetiteljima ponudio korisne promotivne materijale. Posjet učenika OŠ Franje Krežme je Henglovu pretvorio u vedru i šarenu ulicu, a pokraj petoro najsigurnijih Osječana koji su na kvizu znanja osvojili 5 Butra kartica sa 100 kuna na računu, svi zainteresirani su isprobali i nove gradske bicikle. Njima se pridružio i osječki dogradonačelnik Dragan Vulin, koji je na konferenciji za medije i službeno otvorio Dan bez automobila.

Unaprjeđenje javnog sustava i prigodno zatvaranje Tvrđe

– Održiva mobilnost i mobilnost koja ne zagađuje okoliš izuzetno je bitna u gradu Osijeku, pa smo i na početku Europskog tjedna mobilnosti predstavili sustav dijeljenih bicikala, koji će biti funkcionalan do kraja listopada, pa uz 175 bicikala, od kojih je 50 električnih, donosi i 25 samoposlužnih postaja po gradu. Prvi smo grad u Hrvatskoj s javnim sustavom dijeljenih automobila, u sklopu kojega imamo 8 automobila koje građani redovno koriste. Ono što nas čeka u narednom razdoblju je unaprjeđenje, poboljšanje i dodatno obogaćivanje tog sustava – rekao je Vulin, podsjećajući kako u okviru ovog održivog sustava po Osijeku voze i Bolt romobili, koje su građani odlično prihvatili, stoga ne čudi ni činjenica da je grad na Dravi treći na listi od ukupno 120 gradova u kojima Bolt posluje, upravo po broju korištenja i vožnji u omjeru na broj stanovnika.

– Osijek je ravničarski grad pogodan za bicikliranje i vožnju romobilom, pa i dalje želimo poticati građane da što manje koriste svoje osobne automobile. Iako to nije prvotno planirano, ispalo je da smo u okviru Europskog tjedna mobilnosti proteklog ponedjeljka u potpunosti zatvorili naš biser grada, baroknu Tvrđu za promet, koja će nakon opsežnih radova i nadalje ostati zatvorena za vozila. To je dodatni poticaj svima da redovno počnu koristiti javni prijevoz, bilo onaj konvencionalni s busom ili tramvaje, bilo nekonvencionalni s dijeljenim biciklima, automobilima ili romobilima, ali i sve druge vrste održivo, zelenog i modernog prijevoza koji je dostupan u gradu Osijeku – zaključio je dogradonačelnik Vulin, ujedno pozivajući sve građane da se pridruže popodnevnom zabavnom natjecanju pod vodstvom poznatog relly vozača Juraja Šebalja.

See also  Osijek se poklonio gradu heroju

Aplikacije za objedinjenje prijevoza i planiranje putovanja

Princip korištenja javnih dijeljenih bicikala u sklopu projekta E-Mobilnost grada Osijeka je objasnila Kornelija Mlinarević, pročelnica Upravnog odjela za programe EU Grada Osijeka, otkrivajući kako svaki bicikl ima GPS, pa će njihovo korištenje biti kontrolirano, a zanimljivo je i da će bicikli biti integrirani sustav javnog prijevoza. Naime, ideja je da se u doglednoj budućnosti ponudi mogućnost korištenja svih vidova prijevoza na području grada Osijeka s jednom aplikacijom, štoviše, plan je da se i cijelim prometom upravlja s jednog centralnog mjesta, koje će biti smješteno u GPP-u.

– U okviru Europskog tjedna mobilnosti, grad Osijek ima još jedan projekt koji je značajan za planiranje mobilnosti, a to je projekt RegiaMobil, u sklopu kojega je napravljena aplikacija kroz koju putnici mogu planirati svoje putovanje na području Osijeka, kombinirajući različita prijevozna sredstva, pa uz javni prijevoz i sustav dijeljenih vozila, mogu vidjeti i koliko im pješke treba do neke lokacije. Vjerujemo da je to prilično korisno, jer turisti jednostavno i online mogu vidjeti koja sve prijevozna sredstva mogu koristiti, kao i njihov status dostupnosti – najavio je Srećko Kukić iz Upravnog odjela za programe EU, dodajući i da su na Danu bez automobila Osječani bili prilično mobilni, jer su na raspolaganju imali cjelodnevni besplatni javni prijevoz GPP-a, dok je Bolt osigurao i promotivnu cijenu najma romobila.

Nakon programa u Henglovoj, kojega je dijelom omela kiša, velik broj Osječana je privukla zanimljiva aktivnost na Trgu Ante Starčevića, gdje je GPP organizirao poligon za deset sudionika – koji su s povezom na očima i uz naputke suvozača morali parkirati električni automobil Grada Osijeka, a glavno osiguranje je bila ručna kočnica Juraja Šebalja.

– Imamo automobile kojima su uklonjeni benzinski i stavljeni električni motori – ovo su Renault Zoe automobili iz Car sharing sustava, koje Osječani očito jako vole. Osobno sam promijenio mišljenje u vezi električnih automobila, za koje sada mogu reći da su zbilja odlični, ali im je potrebno mnogo punionica i infrastrukture. Što se tiče današnjeg natjecanja, nikada nisam probao, niti vodio ovako nešto, ali čini se vrlo zabavno, pa pohvaljujem ideju i inicijativu GPP-a – rekao je Juraj Šebalj uoči početka natjecanja, na kojemu su pobijedili Viktor Flauder i Tomislav Vidaković, a kojim je naposljetku zaokružen i ovogodišnji Europski tjedan mobilnosti u Osijeku.

See also  Marko Perković Thompson stiže u Našice