Karla Čurčinski – Što se događa dok čekamo?

Iznimno zrelim, osviještenim i prepoznatljivim rukopisom Karla Čurčinski oblikuje stanja, misli i emocije

Otvorenje samostalne izložbe “Čekanje” akademske umjetnice Karle Čurčinski je u četvrtak 17. rujna 2020. s početkom u 19 sati u Galeriji ZILK (Radićeva 13, Karlovac)

Magistra grafike Karla Čurčinski ove godine je sudjelovala na Malom ZILIK-u te osmislila čak dvije različite radionice za djecu. Na jutarnjoj radionici pod nazivom “Moj svemir” koja je započela čitanjem kratkog ulomka iz knjige Carla Sagana „Pale blue dot“ (Plava točka u beskraju) i opisom svemira djeca su saznala da postoje planeti na kojima umjesto kiše padaju dijamanti, sumporna kiselina, staklo i željezo što ih je posebno fasciniralo. Nakon kratkog uvoda kojem je cilj bio potaknuti djecu na razmišljanje i maštanje, mališani su osmislili vlastite svemire koje su potom oslikali s akrilnim bojama na platnene torbe. Na poslijepodnevnoj radionici pod nazivom “Novi dinosaurusi” djeca su trebala zamisliti kako bi dinosaurusi izgledali da danas hodaju Zemljom te su svoje interpretacije dinosaurusa izveli u tehnici kolaža na kartonu.

Čekanje

Čekanje je period koji često percipiramo kao vrijeme u kojem se ne događa ništa relevantno, jer smo suviše usmjereni na ono što čekamo. Pritom često propustimo čitav splet jedinstvenih okolnosti, emocija i stanja koja se odvijaju upravo u periodu čekanja. Iako je svijet događanja onaj kojem smo većinom posvećeni, Karla Čurčinski svoj ciklus radova posvećuje upravo svijetu čekanja.

U vremenu kada svi jurimo i žurimo i u stalnoj smo utrci s vremenom, čekanje pruža jedan kontemplativni trenutak jer nas primora da stanemo i … čekamo. U periodu čekanja ponekad se jave oni jedinstveni trenuci potpune bistrine i osviještenja pri čemu se suočavamo sami sa sobom, katkad iznova upoznamo sami sebe, a nerijetko se i zbližimo s drugim pojedincima koji čekaju. Upravo taj, naizgled nebitan, period čekanja koji prethodi svemu važnome čini tematsku osnovicu u radu Karle Čurčinski.

Ciklus radova predstavlja vizualne bilješke naglašenih stanja, misli i emocija, a tek u manjoj mjeri aktivnosti i događaja. Iza svakog rada stoji osobna priča autorice, crtica iz života nastala u periodu čekanja, ali cilj nije razotkriti osobni doživljaj već u vlastitom procesu čekanja dopustiti priči da se sama izgradi na temelju viđenog, percipiranog i usvojenog. Radovi su najčešće izvedeni u kombiniranoj tehnici pri čemu autorica koristi kolaž, akvarel, ručni vez na platnu, olovku, maker, kredu, drvenu bojicu, ugljen i digitalni crtež. Iznimno zrelim, osviještenim i prepoznatljivim rukopisom Karla Čurčinski oblikuje stanja, misli i emocije koje često izražava putem velikih površina praznine odnosno bjeline papira ili platna dok crtica određene emocije lebdi vlastitim svemirom zabilježenih iskustava. Punašne ljudske figure krajnje disproporcionalnih tijela nisu individue već simboli ljudske prisutnosti. Okvir unutar okvira rada realiziran linijom, plohom boje ili kolaža predstavlja omeđenost koju pojedini likovni motivi povremeno probijaju. Ta igra s likovnim elementima linije i plohe, te kombiniranje različitih tehnika koje se međusobno nadopunjuju unosi dinamiku i životnost u skladno oblikovane kompozicije. Iako bi linije spoja papira i kolaža ili plohe boje i praznine sugerirale granice i omeđenost, motiv se nesmetano nastavlja u svojoj realizaciji probijajući iluzorne granice što daje dubinu cjelokupnom prikazu, ali i dočarava protok vremena koji označava proces čekanja.

Radovi variraju od bogato razrađenih s mnoštvom detalja, boja i primijenjenih tehnika (Džepno sunce, Jablan, Sanjala sam proljeće, Sparina) do krajnje minimalističkih koji djeluju poput haiku poezije u slici (Kada je moru hladno, Nisam mogla odoljeti, Tu sam na kratko). Likovnost radova koja je građena čistim intuitivnim osjećanjem situacije, emocije ili stanja koje se želi utjeloviti vodi promatrača na jednu višu razinu doživljaja. Iako su prikazi u pravilu figurativni, te pojedini elementi prepoznatljivi i samorazumljivi, njihova usklađenost i ukomponiranost stvara jedan svijet koji nije narativan u kontekstu uzročno-posljedičnih odnosa na koje smo navikli u svakodnevnoj komunikaciji. Diskurs je uzdignut na razinu ne u potpunosti objašnjenog, ali razumljivog svijeta u kojem je ključno prenošenje emocija i atmosfere pukog bivanja u stanju čekanja i svih osjetilnih faza koje ono nosi sa sobom. Važnu ulogu imaju i nazivi radova koji čine svojevrsne misaone minijature. One su asocijativne, poetične i simbolične te nadopunjuju rad u smislu da ga ne objašnjavaju već potenciraju kretanje misli dalje i šire od prvobitnih asocijacija.

Čekanje omogućuje spoznaju i osvješćivanje onih dijelova sebe kojima se vjerojatno nikada ne bismo posvetili da nismo morali čekati. Jer uvijek postoji nešto veće, važnije, hitnije od odraza sunca na površini vode, mirisa proljeća u dašku vjetra ili pak bivanja sa samim sobom. Karla Čurčinski utjelovila je svijet čekanja ukazujući kako uz osjećaj nestrpljivosti i nelagode koji najčešće poistovjećujemo s pojmom čekanja, u samom periodu čekanja možemo otkriti i onaj divan osjećaj prepoznavanja nečeg pravog, lijepog i iskrenog. To je onaj trenutak kada “čekanje stavimo na čekanje”, kada svijet stane, vrijeme nestane, a mi osjetimo nešto što je beskrajno stvarno samo i isključivo zahvaljujući tom jedinstvenom trenutku čekanja.

 Sonja Švec Španjol

Poziv za izlaganje na Pariškom salonu – veliko priznanje hrvatskom kiparu Mati CROati

Pariški salon, jedan od najvećih umjetničkih događaja na svijetu, prepoznao mladog hrvatskog kipara u kamenu, Matu Turića, poznatijeg umjetničkog imena Mata CROata, i uvrstio ga u ovogodišnji postav Posebno sam ponosan što sam prepoznat od stručnog žirija Pariškog salona sa samo 33 godine, unatoč tome što iza mene ne stoje nikakve institucije, veze i poznanstva.… Read More »Poziv za izlaganje na Pariškom salonu – veliko priznanje hrvatskom kiparu Mati CROati

Šaputanja u noći

Judith McNaught Šaputanja u noći uzbudljiva je i zanimljiva detektivska priča koja će vas toliko zaintrigirati da je do samoga kraja nećete ispuštati iz ruku. Sloan Reynolds policajka je u jednom gradiću na Floridi koja zna da je njezin skroman odgoj daleko od luksuznog svijeta u Palm Beachu, gdje joj žive otac i sestra Paris.… Read More »Šaputanja u noći

Jedna noć skandala

Teresa Medeiros Odmjereno ponašanje Carlotti Anne Fairleigh nikada nije dolazilo prirodno – čak ni večeras, kada se ljupka, nepromišljena gospođica konačno po prvi put trebala predstaviti društvu. Dok čeka na izlazak ne može si pomoći a da je ne izjeda znatiželja zbog tamne kuće u susjedstvu. Šuška se da je to napušteni dom Haydena St.… Read More »Jedna noć skandala

Nikome neću reći

Catherine McKenzie Duboko zakopane tajne isplivat će na površinu tijekom uznemirujućeg okupljanja obitelji. Nikome neću reći novi je psihološki triler iz pera popularne spisateljice Catherine McKenzie. Što se dogodilo Amandi Holmes? Dvadeset godina u kampu koji vodi obitelj MacAllister pronađena je zatučena u čamcu. Nitko nikad nije odgovarao za taj zločin. Sada, nakon iznenadne smrti… Read More »Nikome neću reći

GLADOMOR 1932-1933, GENOCID NAD UKRAJINOM

Piše: Božidar Proročić, književnik, prevoditelj i ukrajinist Povodom dana državnosti Ukrajine 24. kolovoza u izdanju CKF-sa Cetinja i podršku veleposlanstva Ukrajine u Crnoj Gori pojavila se knjiga ,,Gladomor genocid nad Ukrajinom 1932-1933.” u mom autorstvu i predstavlja prvu knjigu ovakve vrste, a drugu na južnoslovenskim prostorima posle zbornika radova dr: Evgena Pašenka iz Hrvatske. Knjiga… Read More »GLADOMOR 1932-1933, GENOCID NAD UKRAJINOM

Berba grožđa u vrtu terase Oleander

Na terasi Oleander zagrebačkog hotela Esplanade uz visoke mjere opreza i manji krug uzvanika održana je jedinstvena jesenska berba grožđa i predstavljanje prvog limitiranog izdanja butelja Zinfandela 2019. s etiketom hotela Esplanade i potpisom Vlade Krauthakera, jednog od najpoznatijih hrvatskih vinara, koji je prije nekoliko godina hotelu poklonio loze zinfandela Glavni berači bili su prof.… Read More »Berba grožđa u vrtu terase Oleander

Baranja majka vina

Ovogodišnja berba grožđa u vinogradima Vina Belje počela je u prvom tjednu rujna, što je optimalan početak berbe na području Baranje Velike količine kiše i vremenske neprilike koje na području Baranje nisu uobičajene za kolovoz zahvatile su samo manji dio  vinograda pa je glavnina grožđa  sačuvana u izvrsnom stanju. Glavna enologinja Belja Suzana Zovko i… Read More »Baranja majka vina

Djela Andyja Warhola na izložbi u Dobrinju na otoku Krku

Do 30. rujna 2020. u Kulturnom centru Infeld u Dobrinju, na otoku Krku postavljena je izložba „Stars & Guitars” koja spaja djela Andyja Warhola, Roya Lichtensteina, Keitha Haringa, Stevea Kaufmana, Mela Ramosa, Kikija Kogelnika i drugih poznatih pop art umjetnika s rijetkim gitarama iz Zbirke Infeld Fotografije snimila: Višnja Serdar Izložbu, pod etiketom Rijeke 2020… Read More »Djela Andyja Warhola na izložbi u Dobrinju na otoku Krku

Michael Martens – VATRA U VATRI – Ivo Andrić, jedan europski život

Nedavno je zagrebački nakladnik Ljevak u Biblioteci posebnih izdanja objavio biografiju jedinog jugoslavenskog nobelovca Ive Andrića, Michaela Martensa „Vatra u vatri“ (Ivo Andrić – Jedan europski život), na preko četristo stranica i u nadahnutom prijevodu Andyja Jelčića Miroslav Pelikan Martens minuciozno prati put Ive Andrića od najranijih dana, tijekom školovanja, studiranju u inozemstvu, prvom uhićenju,… Read More »Michael Martens – VATRA U VATRI – Ivo Andrić, jedan europski život

Miroslav Pelikan – Kentauri na brodovima / pročitajte knjigu!

Miroslav Pelikan rođen je 1950. godine u Dežanovcu. U Zagrebu pohađa osnovnu školu, gimnaziju i Filozofski fakultet. Od sredine sedamdesetih djeluje kao slobodni novinar na planu kulture (likovna umjetnost i izdavaštvo) surađujući s nizom dnevnih listova i periodikom (Vjesnik, Glas Slavonije, Slobodna Dalmacija, Novi list, Vjesnik, Večernji list, Obzor, Fokus, Oko, Delo, Večer, Dnevnik, Mladina,… Read More »Miroslav Pelikan – Kentauri na brodovima / pročitajte knjigu!

DIANA ROSANDIĆ ŽIVKOVIĆ u pjesničkoj antologiji u redakciji T.M. Bilosnića

Diana Rosandić Živković DIANA ROSANDIĆ ŽIVKOVIĆ rođena je u Rijeci. Članica je DHK i HZSU. Objavila je 22 knjige; 7 zbirki poezije; 10 romana; 3 knjige kratkih priča i dvije knjige za djecu. Roman Lanterna dobio je prvu nagradu Drago Gervais 1995. Golubica Mira/Colomba di Pace osvojila je u Trstu nagradu „Umberto Saba“ za najbolje… Read More »DIANA ROSANDIĆ ŽIVKOVIĆ u pjesničkoj antologiji u redakciji T.M. Bilosnića

Održana tradicionalna likovna kolonija HKLD-a u Vukomeričkim goricama – Dubranec

U organizaciji Hrvatskoga katoličkog liječničkog društva, Podružnice “Branimir Richter” Zagreb, u subotu 19. rujna 2020. godine održana je tradicionalna likovna kolonija HKLD-a u Vukomeričkim goricama u mjestu Dubranec (20 km jugozapadno od Zagreba). Kolonija je održana na otvorenom uz poštivanje svih preporučenih epidemioloških mjera Cjelodnevni bogati program započeo je od 9 sati dolaskom dvadesetak umjetnika… Read More »Održana tradicionalna likovna kolonija HKLD-a u Vukomeričkim goricama – Dubranec

.