Međunarodni umjetnik koji prkosi ratovima i situacijama koje tjeraju narode na stalne masovne seobe, svoju umjetnost razvija kao reakciju na brutalnost žice i batina s čuvanih granica
Iako su kulturno-umjetnički programi Europske prijestolnice kulture do daljnjeg odgođeni s obzirom na zabrane okupljanja i mjere zaštite zdravlja građana zbog epidemije korona virusa, aktivnosti nisu posve ugašene, a to dokazuje i svjetlosna instalacija koja je postavljena na zgradu Delte 5 i koja se dotiče migracija, kao jedne od bitnih tema EPK programa, unutar pravca Kuhinja različitosti.
Za mjesec travanj Kuhinja različitosti pripremila je nekoliko događanja okupljenih pod zajedničkim nazivnikom Dan migranata, a postavljanje ove svjetlosne instalacije bilo je zamišljeno kao dio ukupnog programa.
Naime, migracije koje su gotovo neprekidno oblikovale Rijeku kroz njenu povijest i sadašnjost, uz vodu i rad, predstavljaju glavnu tematsku okosnicu programa Rijeke – EPK. U vrijeme u kojem svakodnevno raste broj osoba koje bolji život traže izvan granica Hrvatske, dok istovremeno u Rijeku i Hrvatsku stižu neki drugi ljudi s istim ciljem, Kuhinja različitosti donosi angažirani umjetnički rad Babija Badolva posvećen upravo migrantima i međunarodnim migracijama.
Svjetlosna instalacija međunarodnog umjetnika izvedena u suradnji s majstorom neonistom Lucianom Žiganteom iz Matulja
Umjetnik Babi Badalov porijeklom je iz Azerbejdžana, a danas živi i radi u Parizu. Potječe iz multietničke obitelji s granice tadašnjeg Sovjetskog saveza i Irana. Odlaskom u Lenjingrad (St. Petersburg), početkom 80-tih, postao je vodeći underground umjetnik. Izlagao je na brojnim međunarodnim bienalnim izložbama, te u centrima za suvremenu umjetnost u Nici, Utrechtu, Parizu, St. Petersburgu, Pragu, Budimpešti, Moskvi, Helsinkiju, Antverpenu…
Umjetnost Babija Badalova, međunarodnog autora, nastaje iz prepreka i podudaranja euroazijskih jezika, iz nametnutih sukoba kultura i njihovih prirodnih prožimanja. Ona se razvija kao reakcija na brutalnost žice i batina s čuvanih granica i kao reakcija na sofisticiranost opresivnih normi. Njegova umjetnost prkosi ratovima i interesima kapitala koji, u proizvedenim kriznim situacijama, tjeraju narode na stalne masovne seobe s jedinim a nemogućim ciljem – bijega od trenutačne situacije.
Riječka svjetlosna instalacija produkcijski je iskorak je u opusu Babija Badalova, a izvedena je u suradnji s majstorom neonistom Lucianom Žiganteom iz Matulja.
Ova se instalacija sastoji od natpisa Refugees will come koji će, kao vizualna poezija, u noćnim satima svijetliti i biti vidljiv s više lokacija u Rijeci s kojih je uočljiva zgrada ex. Ivexa na Delti.
Instalacija će biti upaljena od četvrtka, 19. ožujka 2020.
Skroman i dosljedan umjetnik, revolucionar-individualac i nomad
Badalov je u svojim maestralnim radovima skroman i dosljedan u borbi protiv moći i zauzima poziciju revolucionara-individualca. On koristi isključivo svoj intelektualni i ručni rad, crtajući jednostavnim materijalima ornamentalne poruke – prodorne jezične i znakovne konstrukcije na zidovima i podovima međunarodnih centara za suvremenu umjetnost.
Ovaj veliki umjetnik govori o problematičnom odnosu međunarodne zajednice, represivnih državnih aparata i pojedinca i to iz perspektive svjedoka kolosalnih razilaženja, smjene ideologija i krize obaju oprečnih ekonomskih sistema. On se bavi kategorijama kao što su granica, nacionalnost i vjerska pripadnost i promatra ih kroz prizmu uključivosti i isključenja.
Eksperimentirajući s riječima, Badalov na platna ispisuje opskurnu poeziju u kojoj se miješaju jezici i slike različitih kultura. Njegova vizualna poezija često poprima oblik dnevničkih zapisa sa snažnom političkom porukom. Kao umjetnik višestruke manjine – egzistencijalni i svjetonazorski migrant, Badalov se u svojim radovima također bavi i problemom ograničenosti jezika te mogućnosti sporazumijevanja. Posebno ga zanima način na koji jezik, ukoliko nije isti, može izolirati čovjeka od drugih ljudi, a nomadski život umjetnika (ili putnika, migranta, izbjeglice) osobu može pretvoriti u zatočenika jezika i uzrokovati mučni period adaptacije i kulturne integracije.
Badalov je rođen je 1959. godine u Leriku u Azerbejdžanu. Bio je vodeći underground umjetnik 80-ih u Lenjingradu i surađivao s umjetnicima kolektiva TEII. Izlagao je na brojnim međunarodnim bienalnim izložbama poput Manifesta 8 u Murciji/Cartageni, te u Centrima za suvremenu umjetnost u Nici, CASCO u Utrechtu, Centre Pompidou u Parizu, New Museum u St. Petersburgu, MUSAC u Leonu, Tranzit Display u Pragu i Budimpešti, MMOMA u Moskvi, Muzeju Luigi Pecci u Pratu, CAC u Helsinkiju i Muzeju suvremene umjetnosti u Antverpenu. Njegovi radovi nalaze se u kolekcijama diljem svijeta: u Frac île-de-france, FRAC Midi-Pyrénées les Abattoirs de Toulouse, The State Russian Museum u St. Petersburgu, belgijskom MuHKA Museum Contemporary Art Antwerp i drugdje. Zbog seksualne orijentacije, azilant je u Francuskoj te živi i radi u Parizu. No, iako je 2011. dobio pravo da boravi i živi u Francuskoj, Badalov i dalje putem svojih performansa, vizualne poezije i instalacija izražava svoj nomadski duh.
Olja Mataija
- IZLOŽBA “SKRIVENI SIMBOLI U INFRAREDU” DIJANE NAZOR ČORDA OTVORENA U ĐAKOVUU Spomen-muzeju biskupa Josipa Jurja Strossmayera 23. studenoga 2024. u 11.00 sati, otvorena je izložba „Skriveni simboli u infraredu“, iz crnog ciklusa dr. art. Dijane Nazor Čorda Izložbu je đakovačkoj publici najavila i predstavila kustosica Irena Ivkić, a izložbu je otvorio delegat Đakovačko-osječke nadbiskupije velečasni Marko Obradović, tajnik ordinarijata. Otvorenje izložbe su uveličali glazbenim programom Tomislav Radičević, prof.… Read More »IZLOŽBA “SKRIVENI SIMBOLI U INFRAREDU” DIJANE NAZOR ČORDA OTVORENA U ĐAKOVU
- U KRUGU, U SVJETLOSTI, U BOJI, U RADOSTI – skupna izložba keramike u VaraždinuNetko je radio lirsko-poetski, netko asocijativno, netko narativno, a netko metaforički, simbolički, ili čak duhovito, dajući često svoj osobni kritički komentar Izlažu: ADELA MRAK (HR), ANA EREŠ (HR), DUNJA ŠČAPEC (HR), EDUARD PAVLOVIĆ (HR), HELENA ANGELSKI (SLO), IVANA JAGAČIĆ (HR), IVANA PETAN (SLO), KLAUDIA VUKMAN (HR), KRISTINA PERNJEK BELIĆ (HR), LEA MARAVIĆ (HR) – na… Read More »U KRUGU, U SVJETLOSTI, U BOJI, U RADOSTI – skupna izložba keramike u Varaždinu
- Spasimo male iznajmljivače!Ministar turizma i sporta Tonči Glavina 25. studenoga, održao je sastanak s predstavnicima Građanske inicijative „Spasimo male iznajmljivače“, na kojem se razgovaralo o reformi upravljanja razvojem turizma te zahtjevima te građanske inicijative Pripremio: Tomislav Radić „Odluke koje smo donijeli u okviru reforme koju provodimo čvrsto su utemeljene na podacima i analitici sustava eVisitor i nije… Read More »Spasimo male iznajmljivače!
- MMV festival | Else Ensemble, Asya Fateyeva, ENDeMMUSIC – MISSION – VISIONDani suvremenog muziciranja19. – 28. 11. 2024.Kazališna dvorana Centra Knap Gaia Vukelić Music – Mission – Vision, Dani suvremenog muziciranja ove godine održava se šesti put. Okupljajući profesionalce i ljubitelje suvremene glazbe festival je danas prepoznatljiv kulturni događaj u Zagrebu čija je misija međugeneracijska suradnja domaćih i inozemnih glazbenika te spajanje… Read More »MMV festival | Else Ensemble, Asya Fateyeva, ENDeM
- Od 5G-a do Lean mastera – Najvažniji paneli Culmenine chalLEANge konferencijeNema tko nije htio biti na ovoj konferenciji – Održana Culmenina konferencija ChalLEANge 2024 powered by OTP Cristina Oltean Prošloga tjedna Zagreb je bio središte poslovne izvrsnosti i inovacija. Konferencija ChalLEANge 2024 powered by OTP, organizirana pod vodstvom Culmene, ponovno je postavila nove standarde u povezivanju stručnjaka iz područja Lean filozofije, digitalizacije i leadershipa. Nakon… Read More »Od 5G-a do Lean mastera – Najvažniji paneli Culmenine chalLEANge konferencije