Foto: Goran Jakus /Pixell/
"Akcija – liposukcija upola cijene i tretman botoksom gratis!", "Odaberete li povećanje grudi i liposukciju, treći tretman ili zahvat po izboru je na dar!", "Dođite na botoks i častimo vas kavom…", "Pivo i botox party u noćnom klubu…", "Botoksirajte se sa slavnima"…
Ovako ili slično glase plaćene reklame za kirurške rekonstruktivne zahvate kakve se svakodnevno susreću. Reklamira se sve pa i plastična kirurgija, tretmani, zahvati…
– Reklama nema funkciju prodati uslugu, već detaljno objasniti što se nudi i kako zahvat izgleda – objašnjava dr. Dinko Bagatin iz Poliklinike Bagatin. Ne smatra da se time manipulira potencijalnim pacijentima. Drukčiji stav o reklamiranju plastične kirurgije ima dr. Miroslav Kinčl. On ovakve postupke smatra ne samo neetičnima nego i kažnjivima. Reklamom se, objašnjava opći i plastični kirurg iz Poliklinike Barbel, utječe na potencijalne pacijente koji su vrlo podložni manipulaciji zbog činjenice da razmišljaju o zahvatu.
– Reklamiranje smatram zloporabom, baš kao i nekontroliranu primjenu preparata na bazi botulina na sve strane – objašnjava kirurg. Među najreklamiranijim zahvatima koji nose nazivnik estetski jesu upravo apliciranja pripravaka na bazi botulinum toxina. Samo je jedan takav pripravak, botoks, registriran na hrvatskom tržištu i ne može ga nabaviti ustanova koja nije licencirana za njegovu primjenu. Aplikaciju prati internistički pregled, pokusno, a potom i kontrolirano ubrizgavanje, a sve je potkrijepljeno poviješću bolesti u kojoj je precizno specificirana doza, broj aplikacija te točan naziv preparata.
– Sve ostalo, primjene u kozmetičkim salonima, partijima ili nelicenciranim ustanovama opasno je za zdravlje – objašnjava dr. Kinčl te upozorava na preparate na bazi botulina koji su na našem tržištu ilegalni, kupljeni preko tzv. crnih ruta, preko interneta i slično, a dio ih čak stiže iz Srbije i Kine.
Izvor: Tanja Božić /Vecernji.hr/
Akademija-Art.hr