Skip to content

Natječaj: Rovinj Photodays

Jelena Petković
press@photodays-rovinj.com

Otvoren novi natječaj za najbolje fotografije iz prethodne godine u sklopu festivala „Rovinj Photodays“

Četvrtu godinu zaredom otvoren je natječaj za najbolje fotografije iz prethodne godine koji se raspisuje u sklopu fotografkog festivala Rovinj Photodays.

Među desetak tisuća radova, koliko ih pristigne svake godine, biraju se finalisti i pobjednici u 10 službenih kategorija. Najuspješnije očekuje zajednička izložba u svim većim hrvatskim gradovima, a pobjednike i novčana nagrada. Nastavlja se dosadašnja uspješna suradnja s Muzejom za umjetnost i obrt u Zagrebu, pa će odabrani radovi i ove godine biti uvršteni u stalni fundus ove kulturne ustanove.

O laureatima u 2011. godini odlučivat će peteročlani žiri, sastavljen od hrvatskih i talijanskih fotografa i fotografskih stručnjaka: Masssimo Sordi, Stefania Rössl, Ana Opalić, Boris Cvjetanović i Sandra Vitaljić, ujedno predsjednica žirija.

Natječaj ostaje otvoren do 20. travnja, a svoje radove mogu prijaviti svi državljani RH.

Najavljene izložbe svjetskih majstora fotografije i europske premijere

Organizatori najavljuju niz aktivnosti i akcija tijekom predstojećeg razdoblja, poput velike fotorute u 7 hrvatskih gradova koja će se održavati od ožujka do lipnja u suradnji sa zagrebačkom Algebrom.

Otvorenje ovogodišnje završne manifestacije u Rovinju predviđeno je 10. lipnja. U sklopu službenog programa bit će prikazano preko 10 fotografskih izložbi svjetskih majstora fotografije, od čega nekoliko europskih premijera, razne projekcije, stručne radionice, predavanja, brojna druženja, te dodjela nagrada pobjednicima natječaja.

Od najavljenih izložbi svakako valja istaknuti: “Žene koje su snimale Rock (50 godina Rock ‘n’ Roll glazbe)” -kuratorice Gail Buckland; „Blumenfeld- modne fotografije“ -radove će prezentirati Yorick Blumenfeld, sin poznatog fotografa, "GLOBAL PHOTOGRAPHY – True Stories" -suvremena fotografija najistaknutijih mladih europskih fotografa kuratora Massima Sordija i Stefanie Rössl, te retrospektivne izložbe Maria Giacomellija i Franca Fontane u organizaciji talijanskog centra za istraživanje i arhiviranje fotografije “CRAF. Sudionici programa.
Kao predavači, izlagači, voditelji radionica i ostali sudionci, na festivalu će gostovati ugledni inozemni fotografi iz S.A.D.-a, Francuske, Španjolske, Švicarske, Njemačke, Italije…

Ukratko o festivalu „Rovinj Photodays“

Hrvatski fotografski festival "Rovinj Photodays" cjelogodišnji je projekt popularizacije fotografske umjetnosti. Održava se u redovnim terminima, svake godine.
Festivalske aktivnosti obuhvaćaju godišnji natječaj za najbolje fotografije, završnu manifestaciju međunarodnog karaktera koja se održava u lipnju, u Rovinju, te organizaciju fotografskih izložbi i susreta tijekom čitave godine.
Projekt podržava Ministarstvo kulture RH.

Životopisi članova žirija


Sandra Vitaljić
rođena je u Puli 1972. godine. Magistrirala je fotografiju na Akademiji za film i TV (FAMU) u Pragu (1996.), a na istom fakultetu doktorirala je iz područja povijesti i teorije fotografije (2010.). Zaposlena je kao izvanredni profesor na Odsjeku snimanja Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu. Pročelnica je Katedre za fotografiju. Njeni radovi nalaze se u stalnom postavu Moderne galerije u Zagrebu i zbirci Muzeja moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci, te privatnim kolekcijama. Članica je ULUPUH- a i HDLU-a. U sklopu umjetničke rezidencije ArtsLink boravila je u Ansel Adams Center for Photography u San Franciscu (1997.). Dobitnica je stipendije Fulbright (2006-7.) u Rochester Institute of Technology, Rochester, NY.

Stefani Rössl diplomirala je arhitekturu 1995. godine pri Sveučilištu u Veneciji (IUAV). Pohađala je poslijediplomski studij DEA (Diplome d’Études Approfondies), Projet architectural et urbain, u Bellevilleu u Parizu. Od 2001. godine radi kao glavni istraživač Arhitektonske i urbane kompozicije te voditelj LAFO-a (Fotografskog laboratorija pri Sveučilištu u Bologni, na Fakultetu za arhitekturu „Aldo Rossi“). Od 2004. godine započela je suradnju s indijskim zakladama i sveučilištima fokusirajući se na urbane transformacije i transformacije krajolika. Kao član Odbor za znanost SIFEST-a (Savignano Immagini Festival), vodila je nekoliko projekata i radionica o fotografiji krajolika. Na SIFEST-u je vodila nekoliko izložbi (Roger Ballen, Joakim Eskildsen, Simon Roberts, Marco Zanta, Andrew Phelps, Globalna fotografija).


Massimo Sordi
je diplomirao arhitekturu pri Sveučilištu u Veneciji (IUAV). Krajem 80-tih, započeo je raditi kao fotograf s posebnim interesom za iščitavanje suvremenog krajolika. Od 2001. godine radi kao profesor za Alma Mater Studiorum pri Sveučilištu u Bologni, te drži predavanja o povijesti i tehnici fotografije pri Fakultetu za Arhitekturu Aldo Rossi u Ceseni. Kao član Odbora za znanost SIFEST-a (Savignano Immagini Festival), vodio je izložbe i radionice. Godine 2009. i 2010. vodio je sa Stefanijom Rössl projekt o međunarodnoj fotografiji u razvoju Global Photography, koji je tiskan u mnogim katalozima i izložen u mnogim gradovima. Njegove su fotografije izložene u brojnim europskim galerijama, te su tiskane u časopisima i katalozima u Italiji i diljem svijeta. Njegova je prva monografija "Indijske fotografije" tiskana 2010. godine.

Boris Cvjetanović
rođen je 1953. godine u Zagrebu. Diplomirao je 1976. na Pedagoškoj Akademiji u Zagrebu – odsjek likovne umjetnosti. Od 1976. do 1984. radio je kao restaurator u Hrvatskom restauratorskom zavodu. 1981. godine počeo se profesionalno baviti fotografijom. Iste godine počinje raditi za studentski časopis SL da bi 1987. godine postao urednik fotografije.
Izlagao je na brojnim samostalnim i skupnim izložbama diljem svijeta (Hrvatska, Europa, SAD, Japan, Australija…). Dobitnik je nekoliko prestižnih nagrada (1st Tokyo International Photo-Biennale ’95 u Japanu, Grand Prix na izložbi Hrvatska fotografija ’97, nagrada Homo Volans ’97).
1996. godine izdaje knjigu fotografija Prizori bez značaja. Iste godine njegove fotografije objavljene su knjizi Echoes – Contemporary Art at the Age of Endless Conclusions Francesca Bonamija (The Monacelli Press, New York, 1996). Dio su nekoliko značajnih svjetskih zbirki: Tokyo Metropolitan Museum of Photography; Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb; Galerija Dante Marino Cettina, Umag; Muzej moderne i suvremene umjetnosti Rijeka; Galerija umjetnina Split; Narodni muzej Zadar – Galerija umjetnina; Hrvatski povijesni muzej, Zagreb te nekoliko privatnih zbirki.

Ana Opalić
rođena je 1972. godine u Dubrovniku.1997. Diplomirala je Tv i filmsko snimanje na Akademiji dramskih umjetnosti u Zagrebu.Iste godine nagrađena je kao najbolja mlada fotografkinja na izložbi Hrvatska fotografija ’97.Fotografije samostalno izlaže od 1991. godine. Kao stipendistica UNESCO-Aschbers stipendije gostovala je 1997.
1998. u Centre d’Art i Natura u Kataloniji te u Tyrone Guthrie centru u Irskoj.
Od 2000. članica je Hrvatske Zajednice Samostalnih Umjetnika.
2003. (zajedno sa Borisom Cvjetanovićem) predstavljala je Hrvatsku na 50. venecijanskom bijenalu.
2008. dobitnica je II nagrade na natječaju T-HT award @ msu.hr.
Urednica je i osnivačica web portala Suvremena hrvatska fotografija.
Izlagala je na brojnim samostalnim i skupnim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu.
Fotografije su joj u kolekciji Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu, Galerije umjetnina Split,
Centra d’Art i Natura-Katalonija, Tyrone Guthrie centra-Irska, Heinz Bossert galerije – Koln,
Centro Culturale Teresa Orsola Bussa de Rossi-Italija, te u nekoliko privatnih zbirki.
 
 
Jelena Petković, dipl. oecc. press@photodays-rovinj.com
www.photodays-rovinj.com
skype: jelena.petkovic.ls
 
 
Akademija-Art.hr
21.02.2011.