Skip to content

Miljenko Marotti: Prijelaz/Crossing

Izložba fotografija:
Miljenko Marotti:Prijelaz/Crossing
Vrijeme: 25. 01. do 20. 02. 2013.
Mjesto: Zagreb, Kulturni centar Dubrava (Predvorje Galerije Vladimir Filakovac)
Organizator: Narodno sveučilište Dubrava), Dubrava 51 a, Zagreb
 
U petak, 25. siječnja u 20.00 sati, u predvorju Galerije Vladimir Filakovac Kulturnog centra, Narodnog sveučilišta Dubrava u zagrebačkoj Dubravi otvara se izložba fotografija Miljenka Marottija, člana Fotokluba Zagreb, pod nazivom: “Prijelaz/Crossing ”.
Izložba se priređuje u sklopu bogatog programa: Noć muzeja 2013 u Kulturnom centru Dubrava, a može se pogledati do 20. veljače 2013. godine.
Marotti pripada ne tako brojnoj skupini najuspješnijih i najproduktivnijih članova Fotokluba Zagreb. Dugi niz godina prisutan je u hrvatskoj fotografskoj stvarnosti, a postao je prepoznatljiv prije desetak godina po svojoj izlagačkoj aktivnosti i zapaženim uspjesima na žiriranim izložbama fotografije u Hrvatskoj i u svijetu, te po svojim posebno osmišljenim samostalnim autorskim izložbama fotografije.
Ostvario je impresivan fotografski opus različite tematike i tehnika – od dokumentarne do apstraktne fotografije. Posebno mjesto u njegovom opusu zauzimaju putopisne fotografije i reportažni zapisi, koje osobno shvaća kao područja fotografskog medija kojim osmišljava život i zbilju.
Miljenko Marotti je strastven fotografski svjetski putnik i istraživač mogućnosti granica fotografskog stvaralaštva. On je i rado viđen sugovornik i učitelj u klupskim razgovorima o fotografiji, o svom fotografskom iskustvu i umijeću, ne da bi nekoga naučio fotografirati, već ne bi li ukazao kako naučiti gledati, zapažati i doživljavati svijet oko sebe i u sebi svim svojim čulima i zatim kako valorizirati fotografiju, odnosno fotografsko djelo. On je ujedno dobar i strpljivi slušatelj. Za njega je fotografiranje u krajnjoj liniji učenje, stalni rad, snimanje, rad na računalu, praksa i na koncu – zanat.
Posebno su zapaženi njegovi nastupi i uspjesi na brojnim žiriranim izložbama fotografije u Hrvatskoj i u svijetu, posebno oni na visokorangiranim izložbama pod pokroviteljstvom FIAP-a, Međunarodne federacije fotografskih umjetnosti, na kojima je osvojio brojne nagrade i priznanja. Temeljem tih rezultata dodijeljena su mu počasna umjetnička zvanja: MF FKZ (majstor fotografije Fotokluba Zagreb), MF HFS (majstor fotografije Hrvatskog fotosaveza drugog reda) i EFIAP/b (Excelence Međunarodne federacije fotografskih umjetnosti, bronca).
Više godina uzastopce, Fotoklub Zagreb ga je proglašavao najuspješnijim autorom godine, u okviru natječaja: Deset najuspješnijih autora godine, a 2010.godine dodijelio mu je prestižnu Nagradu TošoDabac u znak priznanja za postignuća u fotografskoj umjetnosti, posebno u domeni izlagačke djelatnosti, unapređenju fotografske kulture, zapažene aktivnosti u klubu i fotografskim asocijacijama te promicanja fotografije u Hrvatskoj i svijetu.
Do sada je priredio petnaest samostalnih izložbi u Zagrebu i Zadru, od kojih posebno ističe njemu najdraži afrički ciklus kojeg je prikazao kroz tri samostalne izložbe: Afrika očima purgera (2009), Agramer u zemlji Masaia (2010) i Ispod ekvatora (2010). Prijelaz/Crossing četvrta je izložba iz ovog ciklusa.
Marotti se na ovoj izložbi predstavlja sa 45 fotografija koje su nastale početkom ljeta 2012. godine, za vrijeme njegova sedmodnevnog boravka u Keniji u Nacionalnom rezervatu Maasai Mara, koji čini jedinstvenu prirodnu cjelinu s Nacionalnim parkom Serengeti u Tanzaniji. Tu žive tisuće najvećih afričkih životinja, lovaca i lovina, čija permanentna borba za život i opstanak pruža jedinstvene prizore. Svake se godine u ljetnim mjesecima životinje sele iz Kenije, odnosno iz Maasai Mare preko rijeke Mara u Serengeti u Tanzaniji. Dramatika ovog prijelaza okuplja brojne turiste i znatiželjne snimatelje iz cijeloga svijeta, amatere i profesionalce, koji u toj dramatičnoj i stalnoj seobi divljih životinja pokušavaju naći onaj trenutak koji će njihova kamera uhvatiti zauvijek u zamku fotografije. Jedan od tih znatiželjnika bio je i Miljenko Marotti, koji je svojim fotoaparatom zorno zabilježio brojne prizore migracije i svakodnevnog života u savani. U tim se prizorima gotovo istodobno isprepliću rađanje novih života s dramatičnim trenucima svakodnevnih životnih iskušenja i tragičnih smrti.
Koncepcijom izložbe autor je naznačio, da fotografije valja promatrati kao serije, kao film koji se odvija pred vašim očima. Izložbu čine tri tematske cjeline: Prijelaz; Život uz cestu i Portreti žena plemena Masai. U građenju tematskih cjelina i izložbe u cjelini prepoznaju se autorovi već uhodani pristupi, koji izviru iz klasičnih pravila likovne kompozicije i koji njihovom interpretacijom i vještom režijom zapravo stavljaju promatrača u rekonstruiranu stvarnost. Svaka fotografija ima svoj prostor, svaka djeluje individualno i ima svoju priču, a zaokružene su fabulom tematske cjeline.

Prijelaz
je središnja tematska cjelina u kojoj se nalaze fotografije – glavni motivi prijelaza životinja preko rijeke Mara, a podmotivi su razni prizori života životinja u savani. Drugom cjelinom, Život uz cestu, autor stvara priču o ljudima koji žive uz ceste i putove kojima su vozili za vrijeme safarija i kroz područje gdje živi pleme Masai. Treća je tematska cjelina Portreti žena iz plemena Masai, kojima Marotti ostvaruje mnogovrsna značenja, od onih informativnih do pravih studija koje proniču u karakter portretiranih. Kaže: „Portretirajući Masaie želio sam predočiti njihove živote, njihova stremljenja, njihov ponos i dostojanstvo. Masai su ponosan i slobodan afrički narod koji je prošao brojna teška vremena, a najveći izazovi su tek pred njima. Gube zemlju, slobodu kretanja i vlastiti način života, ali nisu izgubili ponos i svoj san, što sam posebno želio naglasiti u njihovim portretima…“
Marotti ovim fotografskim pričama zaokružuje svoj fotografski roman ili zbirku pripovjedaka o Keniji, o njenim ljudima, divljini, živom svijetu… A onda, poslije kraćeg razmišljanja dodaje da se njegova priča o Africi time ne završava. Nastavit će s putovanjima koje je započeo još u djetinjstvu. Proputovao je gotovo cijeli svijet, mnoge zemlje na pet kontinenata. Jedino nije bio u Australiji.
Ali ostalo je mnogo toga za zabilježiti i istražiti. Marotti je putnik-istraživač i valja očekivati slične izložbe ovoga vječno znatiželjnog aautora izuzetne stvaralačke energije, koji svijet svoje znatiželje podastire u pravim umjetničkim i fotografskim bljeskovima, pa se gdjekad čini da je njegova kamera munja koja na trenutak osvijetli ono što je drugima nedokučivo i nevidljivo. A onda velikodušno prepušta gledatelju da uživa u njegovim umjetničkim i fantastičnim vidicima. Zato, valja uživati u svakom detalju koji je njegova kamera uhvatila u zamku vječnosti, u klopku umjetnosti.
Vinko Šebrek, AFIAP,
počasni predsjednik Fotokluba Zagreb
 
_______________________________
MILJENKO MAROTTI: Prof. dr. sc. Miljenko Marotti, dr.med. (1948) redoviti je profesor na Katedri za radiologiju pri Medicinskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, pročelnik je kliničke jedinice abdominalne i torokalne radiologije Kliničkog zavoda za dijagnostičku i intervencijsku radiologiju KBC Sestre milosrdnice u Zagrebu. Fotografijom se bavi od studentskih dana, a aktivnije dolaskom u Fotoklub Zagreb – 2002. godine, sudjelujući na brojnim žiriranim i revijalnim izložbama fotografije u Hrvatskoj i svijetu te priređujući svoje samostalne izložbe fotografija.