
Udruga „Likovna republika“ izlaže u Varaždinu
Zavidan broj uzvanika okupio se u varaždinskome Mercator Centru, kako bi popratio otvorenje izložbe članova udruge Likovna republika.
Pogledajte galeriju 70 fotografija!
Iako je sjedište udruge, kao i vlastita galerija stacionirana u Svetom Martinu na Muri, želja matičnih likovnih umjetnika bila je da udruga izađe iz lokalnih okvira te predstavi svoje djelovanje varaždinskoj publici. Stoga je ova godišnja izložba realizirana u suradnji s Likovnom udrugom Varaždin, a čiji je predsjednik Dražen Pavlović vještim preinakama jednog od trgovačkih prostora na katu Mercator Centra, istog uspješno pretvorio u zanimljivi izložbeni salon. On se publici i obratio u svojstvu realizatora i moderatora izložbe te riječ prepustio recenzentici, Gordani Kokanović – Krušelj, koja se ukratko osvrnula na rad Likovne republike.
Prof. Kokanović- Krušelj izrazila je svoje osobno i stručno viđenje ovog likovnog postava te na kraju svoga izlaganja konstatirala » kako upravo niz pristupa i senzibiliteta, koncepcijske i estetske različitosti daju draž ovakvim predstavljanjima autora i uvijek nas iznova okupljaju, privlače i vesele.A sudeći po ovoj izložbi, mnogo je razloga da članovi Likovne republike to uspješno nastave činiti i ubuduće. «
U ime organizatora izložbe, predsjednica udruge Likovna republika, Milena Petković, zahvalila se svim prisutnima na odazivu, kako posjetiteljima tako i samim umjetnicima i to na sebi svojstven način, kazivanjem vlastite autorske pjesme.
Gosp. Franjo Makovec, načelnik općine Sveti Martin na Muri, u ime pokrovitelja izložbe čestitao je umjetnicima na visokim likovnim dosezima, iskazao vlastitu želju za sljedećim izlaganjem udruge u Zagrebu te proglasio izložbu otvorenom.
Izložba se može razgledati svakoga dana do 06. siječnja 2012.
Ovom se izložbom predstavilo 15 autora , koji nam dolaze iz više županija srednje i sjeverozapadne hrvatske, kao i iz inozemstva – Sabinca Hvastija (Maribor, Slovenija).
Najzastupljenije su slikarske tehnike ulja na platnu i medijapanu, a tu je još i suhi pastel, akvarel te tuš na papiru. Kipari su prikazali radove u drvu, glini, kamenu, željezu i kombiniranim tehnikama. Jedan rad izdvojio se od ostalih svojom uporabnom vrijednošću, a radi se o komodi autorskoga dvojca Milana Čatlaića i Vladimira Meglića (Čakovec – Zagreb).
Ostali umjetnici su:
Gordana Kokanović- Krušelj, prof.
O IZLOŽBI I UMJETNICIMA
Dvoje slikara, Mladen Palić i Marijana Ivančov – zaokupljeni budućnošću svijeta u cjelini – ukazuju na upozoravajuće znakove u vremenu kada je, kako to doslovno govori naslov Palićeve slike, 5 do 12. Pri tom će Palić od nas zatražiti semiotičko iščitavanje prikaza svijeta u kojem je rasap u tijeku ili pak iščitavanje kaosa u ekspresivnom ključu. Uživljavanje u atmosferu „dana poslije“ donosi Marijana Ivančov postapokaliptičnim pejzažem kojem je („zaslugom“ čovjeka?) oduzet svaki razlog organske ljepote.
Ljiljana Mladenović svoje Đurđice u suptilnom slika u akvarelu, tehnikom dočaravajući krhkost koju pronalazi u motivu, a imanentno takvom pristupu donosi ih u svijetlom valeru.
Koraljka Rajn se u posljednje vrijeme primiče realizmu. Pejzaži su motivirani atmosferom kojoj je mimetičko ipak podređeno. Autoričin interes usmjeren je uvijek k nečem drugom: prostiranju sjene i svjetlosti, mekoći raslinja i odraza na vodenoj površini, gradaciji tonova zelene boje…
Petar Vidak traži svoj izraz u apstrakciji i figuraciji. U slikama Jutro na rijeci i Ribolov na mjesečini pokazuje sklonost k reduciranju artikulacije objekata kao i samoga kolorita, što rezultira trenutačnim „uvlačenjem“ promatrača u atmosferu slike. Bit će zanimljivo vidjeti kamo će ga ubuduće dovesti ovakve tendencije.
Tatjana Kraljić jedan isti motiv u različitim atmosferskim uvjetima interpretira kroz promjenu tonova i poteza te kroz različite stupnjeve svjetla. Sam odabir motiva i pomaci u psihološkim elementima na tragu su impresionističkog pristupa.
Sabinca Hvastija izrazito je asocijativna, kako u slikarstvu tako i u kiparstvu. U skulpturi Druid donosi alegoriju na objekt, usmjerenu na zahvaćanje esencijalnosti, što je zamjetno i u slici Najina voda.
Mladen Rajn u apstrakcijama pokazuje dva različita pristupa: od oslobađajuće tašističke igre do zaokupljenosti ravnotežom, kompozicijom koja zahtijeva iscrpljujuću angažiranost osjetila tijekom stvaranja. Svoju sklonost temeljnim istraživanjima izražajnih mogućnosti pokazuje i u skulpturama.
Dragutin Jamnić, u prikazima životinja, intervenira u drvo do granice koja ne zadire u karakter materijala i ujedno majstorski donosi karakter životinje. Takav je pristup primjetan i u odabiru samoga motiva te u postavljanju volumena: jasno je da karakteristike odabranoga komada materijala utječu na te odluke.
Ljudevit Minđek donosi figuraciju zaobljenim, napetim plohama koje teku kontinuirano ili pak ravnima, naglih prijelaza iz svjetla u sjenu, čime dodatno naglašava liniju skulpture (Slon).
Siniša Novak i Miroslav Betlehem kombiniraju drvo i glinu. Upravo se sada tako osjećam, zanimljiva je interpretacija kroz pročišćene plohe i linije: struktura godova skladno je popraćena linijama gline. Stup života pozornost promatrača usmjerava na bujajući, prodirući sadržaj koji „kida“ vanjsku opnu jasno asocirajući na osnovni motiv – životnu snagu.
Milan Čatlaić u dizajnu komode daje prevagu umjetničkom u svim aspektima koji predmet čine uporabnim u „mainstream“ smislu: u simetriji, funkcionalnosti, „ispravnosti“, estetici. Vladimir Meglić potpuno prekriva drvo, pretvarajući ga u slikarsko platno, čime dodatno naglašava artistički aspekt dizajna.
Vrijedi napomenuti da ova izložba predstavlja kako izgrađene, samosvjesne autore tako i one koji nam spremno otkrivaju svoja traganja za osobnim likovnim izričajem. Upravo niz pristupa i senzibiliteta, koncepcijske i estetske različitosti, daju draž ovakvim predstavljanjima autora i uvijek nas iznova okupljaju, privlače i vesele. A sudeći po ovoj izložbi, mnogo je razloga da članovi Likovne republike to uspješno nastave činiti i ubuduće.
Gordana Kokanović- Krušelj, prof.
mladen.rajn@vz.t-com.hr
Akademija-Art.hr