Skip to content

Krap.Toplice – Mato Jurković: Jedra

Specijalna bolnica za medicinsku rehabilitaciju, Krapinske Toplice
Mato Jurković
Rotation
Od 11. 09. 2010.

Pogledajte galeriju slika!

Novi slikarski izazov

Slikarsko stvaralaštvo Mate Jurkovića tijekom trećeg tisućljeća može se shvatiti i kao još jedna potvrda ispravnosti teze kako je najprimjereniji način održavanja umjetničkog identiteta prihvaćanje novih izazova.

Sam će slikar odabir motiva jedra pojasniti težnjom “gubitkom faktografije realizma koji koči kolorit “ kao i uvjerenjem kako nautičke teme na atraktivan način ujedinjuju dinamizam suvremenosti i maritimni identitet naše zemlje.

Predstavljajući ciklus nastao u Cremoni prije nekoliko godina, likovni pisac Mauro Corradini izdvojio je dvije Jurkovićeve odlike koje su došle do izražaja i u ovom prilikom izloženijim ostvarenjima. Corradini uočava kako se “ Jurkovićevo slikarstvo smješta na pola puta između oličavanja i interpretacije ” što smatra osobinom slikara obdarenih prirodnim talentom, koji se posebice iskazuje sposobnošću da “ s nekoliko poteza kistom sintetizira cjelokupnu situaciju “.

S obzirom na svjesno odabrane motive naleta vjetra kao svojevrsnog poticaja za podjednako silovite “ nalete “ i naglaske crvene i plave boje uz strateški vješto odabrane “ praznine “ bijele, Mato Jurković je svoju uobičajenu intimističku intonaciju zamijenio bitno dinamičnijim okružjem. Koliko je taj učinak postignut izmještajem štafelaja iz ateliera na morsku obalu, a u kojoj mjeri je on induciran redovitim naglašavanjem dijagonalnih kompozicijskih silnica i razigranošću nanošenja bojenih polja teško je precizno i jednoznačno ustanoviti no Mato Jurković nas ponovno uvjerava kako s podjednakom lakoćom na svojim platnima postiže dojam meditativne opuštenosti kao i fizičkog napora potrebnog za obuzdavanje snage vjetra i morskih valova.

Kao i prilikom slikarskog tretmana najučestalijih dosadašnjih slikarskih motiva poput akta u interijeru, krajolika ili gradskih veduta, opis je i nadalje podređen ugođaju dok je bitno izmijenjena slikarska “ situacija “ naznačena podjednako sigurnim i vješto odabranim sumarnim slikarskim rukopisom. Slikajući more, Mato Jurković se je poslužio umjetničkim postupcima koje je usavršio u sigurnosti i osami ateljea ostvarujući i u ovom ciklusu još jednu uspješnu sintezu već odavno iskazane vještine i novoodabranog slikarskog izazova.

Darko Glavan

Mato Jurković je rođen 1945. godine u Vođincima, između Slavonskog Broda i Vinkovaca, gradovima u kojima je proveo djetinjstvo, završio osnovnu i srednju školu i kao po pravilu ovdje stekao prve likovne interese (Perović, Seitz, Kern, Kopić). Godine 1971. završava Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu (klase Mezdjić, Mujadžić, Reiser). Iste godine počinje raditi na restauratorskim radovima koje vodi Ivo Gattin te arhitekti A. Mutnjaković i V. Richter. Od tada je član ULUH-a odnosno HDLU-a. U neposrednim godinama radi na restauratorskim radovima, ilustraciji i u grafičkom dizajnu, a od 1982. godine na Grafičkom fakultetu u Zagrebu. Za sve vrijeme aktivno se i primarno bavi slikarstvom!
Izlagao je na mnogim samostalnim i skupnim izložbama u zemlji i inozemstvu. Sudionik je brojnih likovnih kolonija i humanitarnih akcija.

e-mail: mato.jurkovic@gmail.com

Akademija-Art.hr
08.09.2010.