Skip to content

Koraljka Kovač: U boji

Gradska galerija Turnac, Novi Vinodolski
ulje/vosak na platnu
Koraljka Kovač: "U boji"

Od 09. 07. (u 21.00 sat) do 20. 07. 2010.
Radi se o najnovijem ciklusu radova Koraljka Kovač u kojem umjetnica nastavlja svoja istraživanja vezana uz čistu, snažnu, pastoznu, struktualnu i arhitektoničnu boju očišćenu od motiva, gdje se promišljena međusobna suglasja prvo zatvaraju unutar energetskih krugova, a onda čudesno šire u prostor, pri čemu boja gotovo hipnotički djeluje na gledatelje ne samo svojim vizualnim, nego i haptičkim (fizički opipljivim) svojstvima.
Kustosica izložbe i autorica teksta u katalogu izložbe je Višnja Slavica Gabout, koja će izložbu i otvoriti.

„U boji“

Koraljka Kovač već odavno je prepoznatljivost svoga izričaja i stila izgradila na snazi i sugestivnosti govora čiste boje, što se vrlo dobro može iščitati i na njezinim najnovijim radovima koje izlaže u Galeriji Turnac. Radovima čija boja odmah magično plijeni pogled jer je blještava, bogato izražajna i snažno pulsirajuća, gusta i pastozna, prisutna tu u svom elementarnom stanju i primarnom obliku kao snažna vizualna senzacija, ali i kao opipljiva tvar i materija. Njezino je slikarstvo zato začudno vizualno zgusnuto u dojmu – ali i lirsko, puno unutarnjeg isijavanja, pulsiranja, životne energije i snage. Autorica hedonistički uranja u boju, ali uživa i u istraživanju njezine žitke tvari, kao i u njezinu reljefnom, pastoznom nanošenju na platno, a onda u „razmazivanju“ – više špahtlom, nego kistom i oblikovanju blokovitih obojenih polja, te u konačnici u „strukturalnom“ građenju. Pritom je ponajviše intrigira sam proces nastanka slike – ona dodavanja i oduzimanja; trenuci susreta boje i površine; čudesne mijene i sinergije kod kojih je površina „poprište“ vizualnih događanja, pri čemu se nikad u potpunosti ne može znati konačni ishod. Zato je pristup slici i njezinoj koncepciji, pristup procesu rada, kao i tretman boje za Koraljku Kovač ne samo inspirativan i uzbudljiv, nego i ozbiljan posao, jer je „višedimenzionalan“ : emotivan i strukturalan; istraživački i znalački. Valja reći da osobito ovom potonjem segmentu ona prilazi izrazito disciplinirano i promišljeno, planirajući svaku fazu rada. Sama čak priprema i boju, koju miješa s voskom u jedino njoj znanim omjerima, kako bi dobila gustu, transparentnu pastu kojom na platnima gradi istodobno tektonske i svjetlošću olakšane obojene blokove. Blokove snažno ekspresivne i začudno poetske.

Znano je kad se slikar posveti boji, osobito onoj „očišćenoj“ od motiva, da to znači kako pažljivo vodi računa o širokoj lepezi zahtjeva; o svakom vizualnom, značenjskom i osjećajnom elementu koji je uz boju vezan: od osnovnih vizualnih zakonitosti, perceptivnih efekata i optičkih „zamki“, do njezinih simboličko-asocijativnih i lirsko-emotivnih aspekata. Uz to, od dinamizirajućih i energizirajućih elemenata, do onih vezanih uz dojam prostornosti ili težine. U slikarstvu Koraljke Kovač očigledno je, osobito u ovom posljednjem ciklusu, ona sve ove elemente  uzela u obzir, gradeći na platnima izduženih, za nju karakterističnih formata, a u slijedu svog ranije ciklusa „Varijacije u plavom“, snažne, pastozne, apstraktne kolorističke „arhitekture“. „Arhitekture“ koje su, međutim, tek naizgled potpuno apstraktne, jer njihova polazna inspiracija se tu ipak sluti. Nije naodmet prisjetiti se na ovome mjestu kako u umjetnosti, bez obzira na stil, izričaj, poetiku, koncepciju…mi uvijek na neki način interpretiramo ovaj realni svijet koji oko sebe gledamo, pa je to slučaj i kod Koraljke Kovač. Njezino slikarstvo je odraz vrlo kultiviranog gledanja i uočavanja zbilje, ali unatoč tome što u nje u ovom ciklusu nema prepoznatljivog motiva, sve je tu oslonjeno na profinjeno promatranje, te na uočavanje odnosa i razumijevanje zakonitosti prirode – njezinih ozračja, osvjetljenja i boja. Autorica ih percipira i prepoznaje, stalno upija i u sebi pohranjuje, a onda ih u svome slikarstvu kroz osobnu optiku viđenja transformira u jednu sasvim novu realnost, u kojoj je boji podaren drukčiji život, nova svojstva, autonomnost postojanja, te iznad svega iznimna ekspresivnost djelovanja.

Višnja Slavica Gabout

Koraljka Kovač je rođena 1971. u Zagrebu, gdje je završila Školu primijenjene umjetnosti i dizajna, slikarski smjer. Godine 1991. upisala je Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu, na kojoj je diplomirala u klasi prof. Zlatka Kesera. Izlagala je na 30 samostalnih i 50 skupnih izložbi u Hrvatskoj, Sloveniji, Austriji, Slovačkoj, Mađarskoj, Južnoafričkoj Republici i Njemačkoj. Dobitnica je Rektorove nagrade za 1996. godinu . Članica je HDLU-a i Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika. Živi u Zagrebu, gdje radi kao stručna suradnica na Tekstilno-tehnološkom fakultetu.

 

Ivan Balažević, akad. slikar, voditelj Gradske galerije Turnac

Akademija-Art.hr
04.07.2010.