Skip to content

Jasmina Sijercic u “Obalama” s ovogodišnjeg Festivala u Cannesu

 

Đenana Mujadžić
djananouvelles@gmail.com

Jasmina Sijercic u "Obalama"

Nakon projekcije u čuvenoj pariškoj dvorani "Cinéma des Cinéastes", predviđenoj u slijedeću subotu i poznati Teatar Jean Arp, u pariškom predgrađu Clamart, 28. rujna, u dvorani "Jeanne Moreau", priprema prikazivanje novog filma galskog redatelja Armela Hostiou, pod nazivom "Rives"/Obale/. Ostvarenje je bilo među devet ovogodišnjih, pomno odabranih i prikazanih u okviru "Programmation ACID" na Festivalu u Cannesu. Publika će moći susresti i razgovarati s redateljem i glavnom glumicom, sve poznatijom Jasminom Sijercic, jednom od junakinja tv filma "Warriors", kojim je britanski redatelj, producent i pisac poljskih korijena, Peter Kosminsky dao osobno viđenje sukoba u jugoistocnoj Europi, 1999. godine.

Urbana jednodnevna priča stavlja u prvi plan ženu, muškarca i dijete, koji se ne poznaju ali nesvjesno dijele osjećaj izoliranosti i samoće. "Rives" je znanstveno fantastični film što uzrokuje poseban strah i strepnju. Posebno što ništa u njemu nije drugačije od svakodnevnice velikih metropola i ne postoji značajan rizik. Pitanje je odakle dolazi prijetnja i zebnja koja neprestalno čini slike teškima? Zašto postoji sumnja u poznatu okolicu? Raymond Carver, koji je umio pisati o književnosti, isticao je uvijek prisutnu zebnju, jako ležernu, što sliči fiktivnom postojanju. Tako posjedujemo distancu s objektima čiju prirodu upoznajemo na različit način. To znači kako je percepcija stvari, razumijevanje i poznavanje, u biti priča o perspektivi.
"Obale" mijenjaju viđenje grada, i njegove mahaničke pa svakidašnje trenutke. Sve postaje posebno, neobično jer se radi o načinu gledanja, baznom filmskom iskustvu.
Dvoje odraslih i dijete koji posebno, na vlastiti način prelaze Pariz uzduž i poprijeko. Nikad se ne susreću ali su svi sa drugih horizonata, stranci jedni drugima ali i neugodnim prostorima, istovremeno opasnim, stranim čak i vremenu kad se izdvoje ili udalje iz, uobičajenog, ritma grada.
Na taj način, film "Rives" sasvim potresa i mijenja sve bitne repere i načine snalaženja kao i reference kretanja. Osjećaj bliskosti i pripadnosti sasvim dolazi u pitanje: mjesta su neprepoznatljiva, sumnja u vrijeme sve izraženija. Tu se i odredjuje prijetnja, uzrok strahu pa svaki trenutak filmskog vremena postaje najvažniji i određujući: korak više u život ali još jedan korak prema smrti.

Akademija-Art.hr
20.09.2011.