Galerija Vladimira Horvata, Trg Žrtava fašizma 14, Zagreb
izložba fotografija
Željko Gubijan
od 06. 11. do 15. 11. 2012.
Postoje fotogafi amateri kao i fotografi profesionalci. Amateri su u prednosti. Oni zaista vole ono što rade. Time su obilježeni. U čemu je razlika? Zašto kažemo da je netko amater ako je slika ili fotografija Dobra? Iskrenost i autentičnost prije svega! Oko ne laže. Prst pritišće okidač aparata kad mu to signalizira oko, kad zatreperi srce, kad zastane dah. Promatrač sve vidi. Gledatelj također. Na izložbi sve dolazi na vidjelo!
U Galeriji smo Vladimira Horvata u Zagrebu. Izlaže Željko Gubijan. Kažu amater. Inžinjer je šumarstva. E tu se ne može biti amater, ali se ne može ni bez ljubavi, kao ni bez fotografskog aparata. Šuma živi, a to treba dokumentirati. Tako se vježba oko, izoštrava pogled. Tako se postaje fotograf koji voli objekt koji snima. Ta ljubav se osjeća na svakoj od trideset fotografija, koje svojim okom nikako ne bismo mogli vidjeti da nije bilo sjajnog posrednika, profesionalnog šumara, fotografa amatera, Željka Gubijana. Čovjeka koji godinama promatra i snima što mi zatim gledamo i nesvjesni teškoće nastanka fotografije jer, ptice ne samo da lete visinama, one tamo i žive, tamo se legu. Njihova gnijezda su na vrhovima stabala, 20- 30 metara od tla. Pa kako ste dospjeli tamo, pitali su znatiželjnici, na otvorenju izložbe. Ljestvama, skromno reče fotograf koji srcem bira i pronalazi ono što bilježi objektivom aparata. Tema izložbe je orao. Orao štekavac ili bjelorepan, čiji rep, kada odraste i postane spreman saviti vlastito gnijezdo i postati roditelj, dobije bijela pera kojima kormilari nebeskim visinama. Ljubitelj prirode, što će reći i života, Željko Gubijan nam pred oči donosi jedinstvene trenutke života jednog od najvećih orlova u Europi i ujedno najveće grabljivice među orlovima. Da bi dospio u njihovu blizinu valjalo je napraviti sistem ljestava koje se dograđuju, koje rastu zajedno sa stablom, kako bi zatim pratio rast mladih čučavaca, koji se, nakon 34-40 dana izmjeničnog sjedenja majke ili oca, izvale otvorenih očiju i ušiju prekriveni zametnim paperjem.