„Turizam kao faktor razvoja: koliko može turistički sektor potaknuti gospodarski rast u Hrvatskoj“
To je bila tema današnjeg, drugog poslovnog skupa Croatia Business Open Umag 2012. na kojem se okupio impozantan broj ministara: ministar turizma Veljko Ostojić, ministar graditeljstva i prostornog uređenja Ivan Vrdoljak, ministrica kulture Andrea Zlatar Violić, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić, ministar branitelja Fred Matić i ministar poljoprivrede Tihomir Jakovina. Predsjednik RH Ivo Josipović na otvaranju skupa kazao je kako je turizam interdisciplinarna djelatnost u kojoj je svaki naš ministar ujedno ministar turizma. Istarski župan Ivan Jakovčić u pozdravnom je govoru rekao što je potrebno njegovoj županiji, koja se na skupu bila primjer turističkog razvoja.
Istra kao primjer
– Treba nam deset golf-igrališta, treba nam kongresni i kulturni centar, kandidati smo za europski grad kulture, želimo sagraditi podzemni grad u Labinu, Pula ima veliki potencijal biti najatraktivniji grad na Mediteranu… – kazao je Jakovčić.
Zajednička je ocjena da je turizam generator uspjeha i ključni element cjelokupnog razvoja. Dubravko Mihaljek iz Banke za međunarodna plaćanja u Baselu istaknuo je da su izgledi za oporavak slabi, tek od 2014. godine. Na skupu je bilo govora i o problemu ljudskih resursa, omjeru između radnog i neradnog stanovništva, demografskom deficitu, nezadovoljavajućoj obrazovnoj strukturi stanovništva…
Uteg administracije
Ministar Ostojić podsjetio je na mjere kojima se želi povećati konkurentnost, diferenciranu stopu PDV-a u turizmu s primjenom od 1. siječnja 2013., osiguranje kvalitetnih izvora financiranja pa je tako spomenuo Hrvatsku banku za obnovu i razvoj, koja je od veljače uvela novu, izuzetno povoljnu kreditnu liniju za turistički sektor prema kojoj je do sada odobreno 450 milijuna kuna, a 950 milijuna kuna zahtjeva je u obradi. Samo temeljem HABOR-ovih sredstava iduće se godine može očekivati milijardu i pol kuna investicija u turistički sektor. Najavio je do kraja mjeseca i donošenje krovnog operativnog marketing-plana hrvatskog turizma.
Neven Ivandić iz Instituta za turizam uvjeren je kako je potencijal turizma u Hrvatskoj velik, da do 2020. možemo udvostručiti inozemnu potrošnju. Istaknuo je kako moramo ukloniti ograničenja u institucionalnom okruženju, bolje iskoristiti neiskorištenu imovinu, poticati poduzetništvo, ići u investicije na nekoliko razina, povećati konkurentnost, gostu dati razlog da boravi u Hrvatskoj i izvan sezone.
Svi su se složili da je konkurentnost preduvjet svega, za što su potrebne promjene zakonskih okvira, ubrzanje procedure, smanjenje administracije jer je to, kazao je Vrdoljak, najveći uteg.
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
Izvor: Elena Čuljat/VLM
Akademija-Art