Ivica Ico Bilandžić: Bunar
Tekst mlade kolegice povjesničarice umjetnosti Ivone Pavković i fotografije Bilandžićevih djela izloženih u Paneuropskoj uniji
Ivona Pavković
Ivica Ico Bilandžić „Svjetlost nad vodama“
Ivica Ico Bilandžić: Bunar
Tekst mlade kolegice povjesničarice umjetnosti Ivone Pavković i fotografije Bilandžićevih djela izloženih u Paneuropskoj uniji
Ivona Pavković
Ivica Ico Bilandžić „Svjetlost nad vodama“
Bilandžića kao umjetnika nesvakidašnjeg talenta čiji je dugotrajni slikarski put vidljiv na četrdesetak iznimnih radova pokazanih na izložbi, a od kojih najstarija spadaju u famozni „Naftni ciklus“ iz 80-ih godina prošlog stoljeća čiju je vrjednotu prihvaćao i akademik Matko Peić, publici su predstavili Nevenka Nekić, dopredsjednica Hrvatske Paneuropske unije i Dragutin Pasarić, predsjednik Ogranka Matice hrvatske Kutina, uz čiju suradnju je ova izložba i ostvarena. Kako je istaknula profesorica Nekić, Bilandžićev uspjeh vidljiv je u tome što je u prenatrpanoj likovnoj javnosti dobio pažnju i što su o njegovom slikarstvu pisali eminentni likovni kritičari poput Stanka Šoljarića, Jurja Baldanija, Josipa Depola, Mirjane Sakač, Elene Cvetkove, Sanje Grković i drugih. Profesorica Nekić istaknula je kako bi se gotovo svi navedeni kritičari složili u jednom, a to je kako je dominantna tema Bilandžićevih slika upravo voda i kako se iz toga i nametnuo sam naziv izložbe, odnosno jedan njegov dio.
Ivica Ico Bilandžić: Lonjskopoljski ribić
Dragutin Pasarić, dugogodišnji prijatelj i suradnik Ivice Bilandžića i jedan od najboljih poznavatelja njegova opusa istaknuo je kako je Ivica još kao dijete u pučkoj školi pokazao talent za slikanje. Završio je Školu primijenjene umjetnosti i Tehničku školu za automatizaciju u Zagrebu, a u INA Petrokemiji Kutina deset je godina radio kao tehničar automatizacije i dvadeset godina kao dizajner-tehnolog. Uz rad autodidaktički je studirao slikarstvo, a 70-ih godina 20. stoljeća slikarstvo je usavršavao kod profesora Antona Despota (Zagreb) i profesora Krunoslava Kerna (Slavonski Brod). Iza njega je veliki broj što skupnih, što samostalnih izložbi i niz pohvala i nagrada na likovnim natječajima. Organizirao je desetak likovnih kolonija i na desecima drugih sudjelovao, a od 2010. godine voditelj je i mentor Likovnog društva Lipovljani. Dugogodišnji je član (radnik) Ogranka Matice Hrvatske Kutina i likovnih udruga Kutinski likovni krug (KLIK) i Moslavački likovni krug.
Ivica Ico Bilandžić: Vltava u magli
Često, kao maloprije spomenuti impresionist, koristi isti motiv slikajući ga u različito doba dana ili godine, kad se svjetlost lomi pod različitim uglovima. „Posavačka korablja“ i „Moslavački trijem“ upravo su primjeri koji dokazuju tu tvrdnju. Na „Moslavačkom trijemu“ prevladavaju pastelne boje, dok je „Posavačka korablja“ ekspresivnija u boji, a obje slike gradi pomoću mnogo raznobojnih faseta, slično slavnom Paulu Cézanneu, ploha pažljivo odabrane boje koje površini pružaju dojam prozračnog treperenja. Motiv stare hrvatske drvene arhitekture govori o još jednoj kvaliteti Bilandžićevog opusa, što su na otvorenju istaknuli profesorica Nekić i gospodin Pasarić, a to je činjenica da portretira prostore i motive koji će jednog dana iščeznuti i time neposredno pridonosi očuvanju kulturne baštine.
Pripremio: Ivan Raos
Akademija-Art