Hrvatski slikar Josip Joško Fijucek (1950.-2013.)

likKolURIHO2011 113

likKolURIHO2011 113

U svom domu u Zagrebu, u 63. godini života, napustio nas je Josip Joško Fijucek, čovjek toplih očiju i velikog srca, jedan od najvećih likovnih znalaca kojeg je Hrvatska imala

Ispraćaj Josipa Joška Fijuceka bit će na zagrebačkom krematoriju (Mirogoj) u srijedu, 27. studenog 2013., u 12.10 sati!

Večeras je, 23. studenog. 2013. godine, u 21.15 sati, u svom domu u Zagrebu, nakon dvogodišnje borbe s teškom bolešću preminuo čovjek toplih očiju i velikog srca, jedan od najvećih likovnih znalaca kojeg je Hrvatska imala i koji će trajno ostati zabilježen u povijesti hrvatskog slikarstva. Ostat će pamćen, osim po stotinama svojih vrhunskih ulja na platnu koje je darovao najpotrebnijima, i kao čovjek koji je uvijek imao lijepu i blagu riječ za svakoga, jedinstven čovjek koji nikada nije povisio svoj glas. Joškova supruga Mila, sin Marko, obitelj, njegovi prijatelji, kolegice i kolege slikari kao i hrvatsko slikarstvo izgubili su nenadoknadivog čovjeka. Dragi Joško uvijek ćemo te se rado sjećati!

josip josko fijucek 2

Josip Joško Fijucek rođen je 1950. godine u Đurđevcu, a od prvoga dana života živio je u Zagrebu. Likovnom umjetnošću bavio se od rane mladosti. Radove izlaže od 1968. godine. Priredio je više desetina samostalnih izložbi i sudjelovao na preko dvjesto skupnih izložbi. Sudjelovao na mnogobrojnim likovnim manifestacijama, dobrotvornim akcijama i likovnim kolonijama u domovini i inozemstvu (Beč, Paris, Graz, St. Petersburg i dr.). Stotine svojih djela, ulja na platnu darovao je u humanitarne potrebe. Dobitnik je više priznanja i nagrada, a između ostalih dobitnik je Plakete grada Zagreba za slikarstvo. Bio je jedan od utemeljitelja “Grupe 69” i Hrvatskog likovnog društva u Zagrebu, a od 2004. godine pa do danas i predsjednik HLD. Živio je i radio u Zagrebu.

josip josko fijucek 3

Josip Joško Fijucek prikazuje slike gotovo antologijske vrsnoće. Snažne, a lake hitre ruke, bogate palete i osebujne game, Fijucek je slikar velika umjeća i osebujne „murtićevske” umjetničke darovitosti. Aristokratski reducirane ekspresivnosti, njegove su slike po mjeri odnjegovana duha, premda nisu i bez smišljene namjerne preciznosti i dopadljivosti, pa i one sentimentalne i sentimentalističke. Čini se da autorove slike čine neprikladnim i neprimjerenim sve školničke podjele na „figurativno” i „apstraktno”, „klasično” i „romantično”, „impresionističko” i „ekspresionističko”, „elitno” i „masovno”, „umjetničko” i „dopadljivo”. S onu stranu svake akademske diobe, onkraj svakog stereotipnog stručnjačkog razlikovanja i zdravorazumskih predrasuda, Fijucekove slike „samo” su slike te je ponajmanje priličito gledati ih kao neku metafiziku u likovnu ruhu. Stoga se čini, da će zanjima posegnuti i svojoj duševnoj i duhovnoj potrebi udovoljiti, kako oni koji su odgojeni u boljim umjetničkim običajima, tako i oni koji bi da ih krase gospostvene manire. (Prof.dr.sc. Veselin Golubović)

josip josko fijucek 4

Od askeze do hedonizma. Premda se na prvi pogled može činiti kontradiktorno, ali ovaj naslov upravo odgovara dvojnosti koju iskazuje likovni opus Josipa Fijuceka Joška. Naime Fijucek je i kipar i slikar, pa iz tog proizlaze i njegova dva sasvim različita pristupa umjetničkom izrazu. U svojim prvim radovima, crtežima i skicama koje su prethodile skulptorskim izvedbama u metalu, Fijucek uz monokromnost inzistira na čistoći i profinjenosti linije bez suvišnih detalja, bez dodatnih „ukrasa” i bez „asketskog” odnosa prema ljepoti izrastaju negove skulpture koje me svojim jednostavnim, često „izduženim” linijama neodoljivo podsjća na neka Giacomettijeva djela. Kada se u zrelijim godinama okrene slikarstvu, nestaje sva ta suzdržanost. Dugo, možda i nesvjesno potiskivana radost života i življenja, najednom se takvom snagom „izlije” na platno pa otkrivamo jedno sasvim drugačije lice autora, neko „hedonističko” ali majstorsko poigravanje svjetlošću i bojom. Njegov potez kistom je siguran i čvrst a njegov namaz ponekad i pastozan ali nikad nametljiv. Autor stvara smione kolorističke kontraste pri čemu žuta najčešće igra dominantnu ulogu. Fijucek „viđeno” i „realno” svodi do blage stilizacije, postižući učinak profinjenosti i idiličnosti. Izborom i rasporedom detalja autor vrlo vješto gradi svoje kompozicije s uravnoteženim omjerom horizontala i vertikala. No vrlo ćesto dominantnu ulogu preuzimaju dijagonale koje svojim unutarnjom napetošću streme ka razbijanju okvira slike, kao da nam autor namjerno ili podsvjesno sugerira kako se slika „nastavlja” i izvan zadanih okvira platna. Možda upravo u tome i leži čar ovog susreta s jednom nadasve osebujnom autorskom (Milan Ilić, prof.)

josip josko fijucek 5

foto-galerija

foto-galerija

josip josko fijucek 6

7 Rab MORE Aug 2008 23

hkld zagreb 2011 50

lubenice2010 105

maliLosinj2010 3

likKolURIHO2011 145

01karlovac2011 1

1 Zapresic 2008 113

7 Rab MORE Aug 2008 2

bozicna izlozba 2009 48

BrncicOtvorenje 9

buzimskiIzvori 1

buzimskiIzvori 4

Croatia Rab 2008 89

Croatia Rab 2008 92

Croatia Rab 2008 100

fijucek i jurkovic

gal sunce otvorenje 3

gal sunce otvorenje 5

hld-covjek covjeku-otvorenje-galerija sunce 2

hotel Puntijar-Zagreb-otvorenje josip fijucek prema originalu

hldOtvorenje

hldOtvorenje 21

hld otvorenje 1

josipfijucek

josip fijucek

josko fijucek

m skurjeni 09 19

Orahovica 08 12

Orahovica 08 16

BrncicOtvorenje 11

RabAkademci08 18

RabLipanj08 37
Rab, lipanj 2008.: Joško razgovara sa svojom suprugom Milom u Zagrebu

rabmedjunarodna07 26

rabmedjunarodna07 29

uriho 08 3

velika kladusa 73

Zapresic 2008 126

zrinOtvorenje 16