munir vejzovic 1

Izložba Munira Vejzovića pod nazivom ”Orfejev pjev” predstavit će po prvi put u Sisku djela ovog hrvatskog slikarskog velikana

Izložba ”Orfejev pjev” sadrži dio najznačajnijih recentnih segmenata Vejzovićevog opusa kroz izbor ulja na platnu, skulptura te radova na papiru (monotipije i kombinirane tehnike na papiru). Specifičnost izložbe je što će premijerno biti izložen najnoviji Vejzovićev monumentalni rad pod nazivom ”Cirkus”. Izložba je programski vezana uz onaj dio galerijske djelatnosti koja kroz monografske izložbe suvremenih hrvatskih likovnih umjetnika daje prilog valorizaciji i novom kritičkom pogledu na stvaralaštvo suvremene hrvatske umjetnosti.

Autor predgovora za katalog izložbe je akademik Tonko Maroević koji će ujedno i otvoriti ovu Vejzovićevu izložbu.

Izložbu je sufinanciralo Ministarstvo kulture republike Hrvatske.

munir vejzovic 2

»Potvrđen kao uspješan portretist, afirmiran kao slikar gradskih veduta i razvedenih krajolika, dokazan kao tvorac suptilnih mrtvih priroda, slikar Munir Vejzović ipak se najradije prepušta maštarijama i sanjarenju, evaziji u svijet idiličnih prizora i idealnih likova. Umjesto da radi po zbiljskom motivu, da reinterpretira viđeno i stvarno postojeće, on sa svojim kadrovima evocira i priziva neke mitske i arhetipske situacije ili komponira, kombinira, vješto bira iz riznice klasične ikonografije i fantastično-simbolične tematike. Kao što se pjesnik služi alibijem stvaralačke slobode, licentia poetica, vodi Vejzovića da svoj atelier zamišlja kao prostor susreta sa stvarima i bićima onostranih protega, s ljepotama i intenzitetima što nadmašuju ovozemaljske koordinate.

munir vejzovic 3

Izložbu u Sisku zaokružuje nova, dosad neizlagana slika ”Cirkus”. Tu je u velikom formatu Vejzović razigrao mnoge svoje likovne potencijale, prepustio se svjetlosti i radosti kolorita te odao ležernosti i mekoj stilizaciji oblikovanja ljudskog tijela u slijedu motivike harlekina, žonglera, ekvilibrista. Na intenzivnoj žutoj podlozi, prikladno uokvirenoj eliptičnim ovalom crne boje (s predstavom publike i prostornih granica cirkuske arene) postavio je izdužene elegantne i pokretom razvedene likove raznih izvođača. U središtu je Pierrot s tipičnom ”patchwork” odjećom, na kojoj se žive boje mozaikalno rastiru i prelijevaju, a njegovu slikovitost pojačava rastvorena lepeza u ruci i valjkasti bubanj pri ruci. Uz njega je malo u pozadini stojeća figura s jarko crvenom stožastom kapicom, a nad njima je natpis, firma ”Cesare Togni” također višebojno ispisana. S lijeve strane kadar zatvara iznimno istegnuta gipka i vitka igračica s loptom, vješto reducirana na organski uvjerljiv obris, a s desne se strane prepliću, poput krakova dugačke i u zrak dignute noge dvaju vježbača u parteru. I kromatskom cjelovitošću svježe, vedre intonacije i odmjerenom ritmizacijom predstavljenih likova slika ”Cirkus” još jednom svjedoči autorovu sklonost prema nekom ljepšem, izmišljenom svijetu ili prostorima imaginativne slobode lirskoga predznaka.« (Tonko Maroević)

munir vejzovic 4

Munir Vejzović je rođen 29. siječnja 1945. u Doboju, BIH. Osnovno obrazovanje završava u rodnom gradu, te Školu primijenjene umjetnosti u Sarajevu. Godine 1965. upisuje se na Alikovnih umjetnosti u Zagrebu koju završava 1970. godine u klasi profesora Antuna Mezdjića. Poslije završenog studija kratko boravi u Doboju radeći kao profesor na nekoliko škola. Nakon kratkog boravka u rodnom gradu vraća se u Zagreb 1977. godine i zapošljava se na Školi primijenjene umjetnosti u Zagrebu. Nakon tog pedagoškog isustva napušta rad u školi i djeluje u svojstvu samostalnog profesionalnog umjetnika. Dobitnik je Nazorove nagrade za 2008. godinu. Izlagao je na brojnim samostalnim i skupnim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu, a djela mu se nalaze u brojnim muzejima, galerijama i privatnim zbirkama. Autor je brojnih grafičkih mapa i o njegovu stvaralaštvu do sada su izdane tri monografske publikacije.