
Umjetnički paviljon, Zagreb
Donald Baechler
Putovanje slikom
od 22. ožujka do 22. travnja 2012.
U četvrtak 22. ožujka u Umjetničkom paviljonu otvara se izložba pod naslovom Putovanje slikom, suvremenog američkog autora Donalda Baechlera. Izložba je ostvarena u suradnji i zajedničkoj organizaciji Umjetničkog paviljona u Zagrebu i galerije Studio d’arte Raffaelli iz Trenta, Italija,
Pedesetak recentnih slika predstavlja autora koji je karijeru izgradio osamdesetih godina 20.st. na umjetničkoj sceni New Yorka, a djela mu nalaze u stalnim postavima vodećih svijetskih muzeja od njujorškog Guggenheima, do George Pompidou Centra u Parizu.
DONALD BAECHLER U UMJETNIČKOM PAVILJONU
Slikar i kipar Donald Baechler (rođ. 1956. u Hartfordu, Conneticut) jedan je od istaknutijih suvremenih američkih umjetnika i jedan od protagonista New Yorške scene osamdesetih. Propitujući jezik kulturalnih simbola u rasponu od pop-artiskičkih derivacija američke istočne obale, do francuskog art bruta stekao je ugled i međunarodnu reputaciju.
Studirao je umjetnost na Maryland Institute College of Art i Cooper Union u New Yorku, usavršava se na frankfurtskoj Staatliche Hochschule für Bildende Künste. Početkom 80-tih priključuje se umjetničkoj sceni Donjeg Manhattana. Izlažući u galerijama East Villagea zapaža ga ugledni teoretičar suvremene umjetnosti i galerist Tony Shafrazi, koji ga predstavlja u svojoj galeriji zajedno s Keithom Haringom, Kennyem Scharfom i Jean-Michel Basqiuatom predstavnicima grafiti arta.
Ne nalazeći svoje mjesto unutar grafiti arta, Baechler se slijedećih godina sve više udaljava od angažirane umjetnosti. Premda zadržava neposredan crtež slika ga prvenstveno zanima u apstraktnom smislu. Daleko mu je važnija važnija linija, forma i ravnoteža nego tema, naracija ili politika.
Namjerno zanemaruje tradicionalnu estetiku, a izražava se spontano i neposredno, na način dječjeg crteža. Opsesivno kolažirajući elemente iz svog vlastitog kataloga simbola, stvara sebi svojstvenu „gramatiku“ specifične likovne izražajnosti. Navodeći gledatelja na drugačije čitanje vidljivog svijeta uspijeva potaknuti izvjesnu nostalgiju za djetinjstvom. Njegovim djelom dominiraju uglavnom stilizirani ili gigantizirani svakodnevni motivi cvijeća, sladoleda, korneta, životinja ili sasvim običnih predmeta svakodnevne uporabe. Takvo namjerno zauzimanje infantilnog autorskog diskursa, nije tek hommage djetinjstvu, životnom periodu bez samosvijesti i krivnje, već pokušaj smanjivanja udaljenosti prema gledatelju. Posve ozbiljno nastojanje da se komunikacija sasvim bezbolno izvuće iz zamke otuđenja u kojoj se čovječanstvo danas nalazi.
Njegovi radovi nalaze se u stalnim postavima Whitney Museum of American Art, Muzeju moderne umjetnosti i Guggenheimu u New Yorku, Muzeju lijepih umjetnosti u Bostonu, Stedelijk Museumu u Amsterdamu i u George Pompidou Centru u Parizu.
Radovan Vuković, ravnatelj
Gordan Sirotić