Ovim projektom gradske vlasti žele doprinijeti jačanju identiteta grada i njegovih pojedinih dijelova, ali i funkcije javnih površina kao mjesta društvenopolitičkih i kulturnih rasprava.
Projektom se nastoji obuhvatiti što veći spektar različitih umjetnika, od velikih imena svjetske umjetničke scene do onih još posve neafirmiranih.
Za ovaj se projekt zalaže i bečki član poglavarstva za kulturu Andreas Mailath-Pokorny koji kaže, kako trajna i povremena umjetnost na javnim površinama obogaćuje grad i potiče na stalni diskurs s njom. Bavljenje suvremenom umjetnošću se može odvijati direktno i ciljano ili pak indirektno u svakodnevnom životu – putem na posao, prilikom kupovine, dakle potpuno neovisno o posjetu muzeju, nastavlja Mailath-Pokorny.
Jedna od takvih javnih instalacija se odnedavno, točnije od 7. svibnja, može uočiti u jednoj od najprometnijih bečkih ulica, poznatom Grabenu.
Riječ je o instalaciji njemačke umjetnice kenijskog podrijetla Cosime von Bonin pod nazivom "Tagesdieb", što bi u prijevodu značilo zgubidan.
Cosima von Bonin je prilikom stvaranja ove bijele, šest metara visoke instalacije koristila citate iz svakodnevne i pop-kulture. Bečki zgubidan koji sjedi na visokoj stolici teniskog suca svojim dugim nosom nevjerojatno podsjeća na Pinokija, na čijem vrhu nosa visi pauk, dok je cijela instalacija opremljena dojavljivačima pokreta koji aktiviraju lampice koje prilikom približavanja osvijetljuju cijelu scenu.
Cilj autorice ovog jedinstvenog djela je skretanje pozornost prolaznika na hektičnost zaposlenog i konzumu okrenutog suvremenog društva, čiju potpunu suprotnost predstavlja upravo njezini zgubidan koji cijeli dan samo sjedi i promatra događanja oko sebe.
ivana.cosic@compresspr.hr
Akademija-Art.hr
11.05.2010.