Skip to content

39. ZILIK i izložba skulptura Krune Bošnjaka


Kruno Bošnjak: Fabijan Šovagović, 2004., gips, 49 cm

Program 39. zimske likovne radionice ZILIK 2012. i izložba skulptura Krune Bošnjaka

ORGANIZATOR: Dom za djecu Vladimir Nazor, Karlovac

RAVNATELJICA: Dr.sc. Maja Vučinić Knežević
VODITELJICA PROJEKTA: Suzana Rupčić
IZBORNIK: Nikola Albaneže
Odnosi s javnošću: Maja Priselac
Službeni fotograf: Iva Lulić
TRAJANJE KOLONIJE: 23.01. – 27.01. 2012.
10.00 sati Otvorenje Malog ZILIK-a,
Likovna radionica
Tehnika rada: crtež Voditelj: Igor Modrić
19.00 sati Svečano otvorenje 39. Zimske likovne kolonije i otvorenje izložbe skulptura Krune Bošnjaka u desnoj bočnoj dvorani Gradskog kazališta Zorin dom, Domobranska 1, Karlovac, predgovor: Nikola Albaneže
24. siječanj 2012.
Likovna radionica
Tehnika rada: kombinirana, Voditelj: Igor Gustini
Likovna radionica pod nazivom "Zvijezde za djecu"
25. siječanj 2012.
Tehnika rada: tempera, Voditelj: Anabel Zanze
26. siječanj 2012.
Likovna radionica
Tehnika rada: monotipija, Voditelj: Leon Zakrajšek
19.00 sati "Djeca doma za donatore" – prigodni program
27. siječanj 2012.
Likovna radionica
Tehnika rada: vitraj, Voditelji: Dominique Jurić
19.30 Svečano zatvaranje 39. Zimske likovne kolonije i otvorenje
izložbe radova nastalih na 39. ZILIK-u
Rad umjetnika u radionicama Malog ZILIK-a odvijat će se svakodnevno od
10 -12 sati i od 15 -17 sati u prostorima Doma za djecu Vladimir


Kruno Bošnjak: Jure Kaštelan I, 1986., terakota, 37 cm

Pogledajte galeriju skulptura Krune Bošnjaka!

Uz otvorenje izložbe skulptura Krune Bošnjaka

Lica, figure – susreti…

Mnoge su pohvale rukopisu slikara izrečene, daleko manje rukopisu kipara. O rukopisu Krune Bošnjaka valjalo bi koju reći. Svojim dlanovima, jagodicama prstiju, zamahom i blagim dodirom, ponekad nožem ili kojom drugom alatkom, kipar modelira, dodaje i oduzima. Torzije osovina, preklapanje dijagonala, nemirom brojnih pojedinosti bogata površina – sve to odlikuje Kruninu poetiku i pridonosi strujanju života koji vibrira u njegovim realizacijama. Kao što stihovi mogu više iskazati o nekoj temi, nego dugačak opis, tako i dva tri poteza, grumena ili ureza u epidermu izmodelirane figure mogu reći više nego neki hiperrealistički klon.

iza kuće stijena // što dotiče nebo. // Tvoje lice modelirano
isklesana pleća, // i uspravan hod.
Zar ovih par stihova – ujedno primjer jezičnih preokupacija našega likovnog umjetnika – ne pokazuju slutnju prizora, naznaku portreta, kao što nam obli luk, dva nejednaka kruga ili izdužena horizontala – ostvareni u materijalu i ukomponirani u kontekst (o majstorstvu izvedbe suvišno je trošiti i riječi) – predočavaju pognuti hod, intenzivan pogled, upravljeni kist kao metaforu redateljeve kontemplativnosti, glumčeve uživljenosti, slikareve rafinirane vizije?
Ta neprolazna prolaznost čovjeka čija je najdublja odlika smrtnost, kako u filmu „Zaustavljeni gosti“ (o Kruni Bošnjaku, njegovim modelima i ujedno prijateljima te o njegovu radu) govori pjesnik Jure Kaštelan, u djelu Krune Bošnjaka dobila je sjajnoga tumača toga trajnoga ljudskoga stanja i njegove sudbine.
Nikola Albaneže, (ulomak iz teksta "Susret u tri čina")

Kruno Bošnjak rođen je 1936. godine u Lovreću kraj Imotskog. Školu primijenjene umjetnosti završio je u Zagrebu, a potom, 1964. godine, diplomirao kiparstvo na zagrebačkoj Akademiji likovnih umjetnosti. Nakon studija, sljedeće četiri godine, suradnik je Majstorske radionice profesora Frane Kršinića. Umirovljen je 2000. godine kao redoviti professor ALU. Izlagao je na petnaestak samostalnih izložbi te na nizu skupnih, u zemlji i inozemstvu. Radovi mu se nalaze u mnogim galerijama, institucijama i privatnim kolekcijama u Hrvatskoj i inozemstvu Autor je velikog broja spomenika postavljenih u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini.


Kruno Bošnjak: Tin Ujević II, 2006., bronca, 46 cm

Akademija-Art.hr