Skip to content

Zagrebačke ulice

Uzorak Slike
Tkalčićeva

Znani motivi kroz duboku doživljajnost njihovog izgleda dobivaju novi prizvuk, pa iako je sve poznato, to činjenično dobiva drugačiji karakter. U "islikanim" temama dat je zvuk uzbudljivog prizora.

Uzorak Slike
Radićeva

Zagreb je slikareva česta preokupacija, pa kretanje mjestima povijesnog i činjeničnog postaje poticaj da se slikom povežu vremena, osjeti tradicija i zabilježi suvremenost. Odabrao je pastel velikih formata i postupak odmjerene realističke obrade. Ističe raspored masa i nekim preciznijim ulaženjem u detalj.

Sample Image
Bakačeva

Primjeri su to jasnog arhitektonskog rasporeda, čvrste i pregledne kompozicije. Posebno je zanimljiv kut gledanja. Perspektiva niskog očišta nije tek prostor kojim povezuje zdanja, već atraktivni dio slike, pa takav pogled nosi ne malo iznenađenje. Razumljivo, ne svodi se Katićevo slikarstvo na dosjetku, ono ima puno pokriće i u likovnoj napetosti, kolorističnim (tonskim) sklopovima, svjetlosnim prodorima i toplini ugođaja. Ne teži se efektima kojima bi Zagreb poslužio tek za paradiranje vještine već je to traženje onog sloja grada koji radi navike i komocije uobičajenog i ne primjećujemo.

Sample Image
Kaptol (Nova Ves)

Slikar je reda i smiraja, svojstven mu je klasičan pristup motivu, ali povremena igra daje Zagrebu šarmantnost, utkanu u divan spoj dostojanstva i prisnosti. A pastel, svojom maznošću i plemenitošću, omogućava isticanje trajanja i treptavost trenutka, nemir svjetla na stoljetnim fasadama. Akcent koji blista u zagasitoj tami smećkastih vrijednosti, ponekad u duhu pokrenute dramatičnosti barokne umjetnosti, ali i renesansnog chiaro scura.

Bilo da se radi o prostoru pred katedralom, gornjogradskim slikovitostima ili prirodi koja je ušla u grad kroz parkove, umjetnik u karakteru svojevrsne produhovljenosti svijetla, kreće od ploha kao da su upile ovo zračenje (i značenje) svjetlosnog do postupnog širenja njegovog vala. Sukladno tonskom nijansiranju, suptilnim pomacima kojim boja različitu tvarnost kamena i drveta svodi na identičnu slikarsku materiju.

Sample Image
Ilica

Kod Zagrebačkih ulica ostvarena je ravnoteža u razvedenosti strukture površine, u odnosu punine, gotovo kromatske neprobojnosti ploha i prepoznavanje geste ruke vidljive u gustoći crtovlja. Zadovoljavanje formalnih načela, svladavanje zanatskog (posebno dojmljivog) samo je baza (bez sumnje neophodna) za poetičnost izraza, za proniknuće u ljepotu Zagreba. Stanko Špoljarić, 1995.
 

JESEN NA ZRINJEVCU
 
 
I list u zraku može ocrtati
Ove oblake ove mračne rane
Treba samo pod platane stati
I nečujnom riječju prstenovat vrane
 
Kažem ti stani pred crtežom vjetra
I čekaj da vrana iz neznanja grakne
Past će list na zemlju, prsten vedra neba
Pozlatiti rane, šutnju gole grane
 
 
Stojan Vučićević

 

 
  • 1. Zagreb – Na Zrinjevcu
  • 2. Slika u podlozi: Zagreb – Ilica
  • 3. Zagreb – Tkalčićeva ulica
  • 4. Zagreb – Radićeva ulica
  • 5. Zagreb – Bakačeva ulica
  • 6. Zagreb – Skalinska ulica
  • 7. Zagreb – Kod Gornjogradske gimnazije
  • 8. Zagreb – Kula Lotršćak
  • 9. Zagreb – Kaptol

    akademija-art.hr
     

Optimized by Optimole