Naslovnica kataloga
RITUAL
(predgovor katalogu)Niz fotografija fizičkog radnika začudan je. Akter je uhvaćen u trenucima rada, u pokretu, voajerski, kroz (staklene) koprene. Plasiran je namjerno tajanstveno, tehnički poduprto s velikim zrnom, uz bogatstvo tonova. Artizam primijenjen u tretmanu bilježenja kretanja radnika u neskladu je sa motivom. Pokret manualnog rada, kojem obično ne pridajemo pažnju, plasiran je na senzibilan način kao da je riječ o fotografijama s teatarskih scena.
Druga serija radova donosi fotografije plesača. U pitanju je opet pokret ali kamera bilježi situacije bez naglašenih artističkih intervencija.
Mir manualnog radnika i monotonija serijskog posla u oštrom je kontrastu s nemirom plesača. Ovdje su prisutna dva ritma: ujednačeni, promišljeni ritam građenja i napeti, trzajima prožeti ritam improviziranog plesa. Formalno zajedništvo ovih radova postignuto je velovima, koprenama. Ritual zidanja, zabilježen je kroz nekoliko staklenih kopreni. U drugom slučaju koprena, tekstilni veo, dio je motiva na fotografijama plesača.
Građevinska skela negdje u visini efektna je scenografija zidaru. Poput stripa nižu se sekvence radnje. Slično se događa i plesaču, no niti jedan niti drugi pokret nemaju teatralnu premisu. Oba su ukradena i predstavljena unutar djelatnosti poslije koje bi tek trebao uslijediti vrhunac. Gledano dramatski, autor ih predstavlja u trenucima zapleta, prije vrhunca, a daleko od raspleta.
Vedran Burul iznenađuje promatrača. Sofisticiran je prikaz manualnog radnika, a sasvim realno zabilježen plesač koji bi, prema estradnoj klasifikaciji, trebao biti mistificiran na svaki mogući način. Oba aktera potpuno su zaokupljena svaki svojom djelatnošću. Svojevrsni ritual građenja pandan je plesnom ritualu.
Biografija autora
Info