poput nekih usputnih zabilješki – većina slika manjih je dimenzija – nastalih kao rezultat umjetničinih šetnji prirodom. Pažljivijim promatranjem, međutim, zamijetit ćemo nešto drugo.
Niti jedan od Vanjinih pejzaža ne posjeduje neposrednost kontakta s prirodom; slikarica kao da ih slika s odmakom. U tom smislu izloženi pejzaži izrazito su moderno slikani. Mašta i vizije uvijek će nadilaziti trenutačne impresije.
Vanja slika izrazito slobodno, nikada slijepo ne robujući motivima. To, međutim, nipošto ne znači kako na njezinim slikama ne možemo jasno razabrati drveće, cvijeće, kamenje, puteljke, planine, nebo s oblacima, a katkada i pokoji ljudski lik. Dapače! Likovne forme u posvemašnjem su skladu sa svojim primarnim sadržajem.
Sve slike naslikane su izrazito dinamičnim, gotovo titravim potezima kista. Geste kojima Vanja nanosi boje vidljive su, a na nekim mjestima to će biti tek mrljaste nakupine. Gornje dijelove svojih slika ona u pravilu ispunjava bojama neba, dakle plavom i bijelom, dok će na donjima kolorit biti raznovrsniji i bogatiji.
Zelena – boja krošnji – često će se pak javljati kao svojevrsni posrednik između zemljanih i zračnih sfera na slici.
Cjelokupne kompozicije plošno su tretirane, iako razlike između planova nedvojbeno postoje i lako su vidljive.
Autorica ih postiže kolorističkim kontrastima, ili – ne tako često – dijagonalno usmjerenim silnicama
Iako je kolorit na svakoj od slika intenzivan te rezultira likovno izrazito dinamičnim vizurama, a geste su – kao što smo rekli – vidljive, cjelokupno ozračje na Vanjinim slikama ipak djeluje umirujuće, gotovo terapeutski. Slikajući, umjetnica doista traži svoj mir. I pronalazi ga!
Akademija-Art.net