nastale u razdoblju od 1815. do 1848. godine, tj. u vremenu Bidermajera.
Ferdinand Georg Waldmüller, Wien Museum
Najpopularniji sižei vremena Bidermajera od portreta i prikaza iz svakodnevnog života preko virtuoznih prikaza mrtve prirode sve do prozračnih krajolika nalaze se u djelima najznačajnijih austrijskih predstavnika Bidermajera kao što su Friedrich von Amerling, Peter Fendi, Josef Danhauser, Adalbert Stifter te najpoznatiji bečki slikar tog doba Ferdinand Georg Waldmüller.
Djelima Rudolfa von Alta ili Thomasa Endera su pored ulja na platnu obuhvaćeni i akvareli. Izložba je proširena radovima umjetničkih obrta iz tog vremena.
Širok spektar izloženih radova prikazuje detaljne studije prirode, ali i humoristične pripovijesti prožete moralizatorskih duhom. Za slikarstvo Bidermajera je naime karakterističan njegov realizam te trenutno obuhvaćanje stvarnosti, što je često povezano s idealnom slikom svijeta, tako da prividna idila u mnogo slučajeva prikriva napetosti tog prijelaznog povijesnog razdoblja. Nove teme, kao što je život na selu, odnos siromaštva i bogatstva u gradu, pobožnost naroda, kao i iskustava s prirodom u bližoj i daljoj okolici Beča postaju sve popularnije.
Josef Lauer, Wien Museum
Izložba obuhvaća sve važne slikarske smjerove Bidermajera: portret, prikaze iz života, krajolik i vedute, cvjetno slikarstvo i mrtvu prirodu te interijer.
Težište izložbe čine prikazi iz svakodnevnog života prožeti moralizatorskih porukama,
no dobro je zastupljeno i cvjetno slikarstvo koje se smatra bečkom specijalnošću vremena Bidermajera, dok je interijerno slikarstvo u to doba doživjelo preobrazbu, te prikazuje kulturu življenja iz njezine svakodnevne perspektive, čime ujedno zadobiva i jedan posve novi intimniji karakter.
Jacob Alt, Wien Museum
Povećana potreba građanstva za oslikanim rukotvorinama je u to doba dovela i do procvata vedutnog slikarstva – prikazi Beča i njegovih predgrađa našli su svoje mjesto in na čašama i porculanu koji se mogao kupiti u svim boljim suvenirnicama glavnog austrijskog grada.