Skip to content

Pjanić / Sitar / Uštulica: Indijski omnibus

u obliku zajedničkog putovanja na određenu destinaciju u svijetu s ciljem ostvarenja određenog kreativnog zadatka unutar medija fotografije.

Prvenstveno je zamišljen kao dugoročni projekt putujućih fotoradionica sa sponzoriranim i medijski eksponiranim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu. Kreativnost i autorstvo, visoka kvaliteta fotografske produkcije te publicitet izložbi glavni su imperativ ovog projekta. Autori ovog projekta hrvatski su fotografi Igor Sitar, Siniša Uštulica i Saša Pjanić koji u ljeto 2006. zajedno putuju u sjevernu Indiju, inicirajući time početak ostvarenja ideje o Omnibusu.

Indijski omnibus ili Kako sam spojio svoj dnevni boravak s Indijom (OWW 01) prva je od izložbi u okviru projekta Omnibus World Workshop. Predstavlja tri fotografske interpretacije mjesta, ljudi i događaja na koje tri hrvatska fotografa nailaze tijekom njihovog zajedničkog putovanja sjevernom Indijom, ljeti 2006. i 2007. godine. Različiti po stilu fotografskog izražavanja, upuštaju se u misiju uličnih svirača koji, umjesto gitare, usne harmonike i defa, nose fotografske aparate.
Ideja prvog omnibusa nije konceptualizacija slika, formi ili sadržaja unaprijed zadanom formom ili smjerom, već jednostavno bilježenje svega onoga što se u određenom trenutku našlo s druge strane objektiva i to na tri različita načina.
Blagi, stilski anakronizam i korištenje analognih fotografskih medija naprotiv, svjesno implicira intimna sjećanja autora na doba formiranja i odrastanja kada su kao zaneseni dječaci mahnito prelistavali reportažne časopise, maštajući o dalekim zemljama koje vrve fantastičnim slikama.
Njihova fotografija stoga i polazi od rudimentarne biti ovog medija: bilježenje trenutka.
Druga je poveznica, dakako, Indija. Magičan i transcendentalan, već i prizvuk te riječi, mnogima evocira prilično konkretne slike za koje bi se, bez pretjerivanja, moglo reći da su same po sebi vizualni fenomeni. Polazeći od ove pretpostavke, autori svoj tematski repertoar namjerno grade na tipičnim, indijskim stereotipima, ali nikako u smjeru faktografske naracije. Njihove fotografije ne objašnjavaju i ne preispituju. One prikazuju, i to na različite načine kojima je zajednički cilj da očaraju.

Akademija-Art.net

Optimized by Optimole